العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 01-09-2012, 09:27 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فين المهندس/ سمير عياد ........والاستاذ/ أبو فاروق ؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ayman_Nazeih مشاهدة المشاركة

أخر حاجة اعرفها عن المهندس / سمير انه كان اتوقف لمدة 5 أيام بس..... ومن ساعتها مفيش حس ولا خبر!!!!
أما الاستاذ / أبو فاروق كان كاتب موضوع انه مسافر الصين وبيقول ادعولى وبرده من ساعتها لا حس ولا خبر!!!!!!!
يا ريت حد من الادارة يفيدنا وكمان نعرف اسباب الايقاف....وشكراً
سمير عياد فعلا اتوقف 5 ايام بس علشان حصلت مشكلة مع عضو تاني في قسم الثورة والموضوع قلب خناقة وهيا اصلا قصة طويلة جدا
اما بخصوص ابو فاروق اتوقفت عضويته بسبب انه تم اكتشاف تطابق رقم الـip بين ابو فاروق وعضو تاني في المنتدى مش فاكر اسمه بالضبط يعني ابوفاروق كان منتحل شخصية عضو تاني في المنتدى ودا مخالف لقوانين المنتدى
علشان كده اتوقف عضويته هوا والعضو التاني دا
اما سمير عياد حاليا عضويته مفعلة بس هوا مش بيخش المنتدى الفترة دي

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 01-09-2012, 09:40 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

استاذ ابو فاروق اتوقفت عضويته
لان رقم الاي بى بتاعه نفس بتاع العضوه سهير الجنزورى
فالاداره بتقول ان العضويتين بتوع شخص واحد
فاتلغت

بالنسبه لبشهمندس سمير
فعضويته شغاله
بس هو قرر انه ميدخلش المنتدى تانى
بسبب خلاف بينه و بين
استاذ ابو نورا ( صاحب المنتدى )
قديم 01-09-2012, 09:55 PM
Ayman_Nazeih Ayman_Nazeih غير متواجد حالياً

Ayman_Nazeih is a glorious beacon of lightAyman_Nazeih is a glorious beacon of lightAyman_Nazeih is a glorious beacon of lightAyman_Nazeih is a glorious beacon of lightAyman_Nazeih is a glorious beacon of light

شكراً يا يحيى ربنا يكرمك على التوضيح ده
بس انا عايز اعرف معلومة فنيه بخصوص الـ IP_Adress ده بيبقى رقم ثابت لكل افراد الاسرة اللى بيستخدموا الانترنت من اشتراك واحد على رقم تليفون منزلى ،،،، وبكده اذا كان واحد من افراد الاسرة مشترك فى المنتدى وواحد تانى اشترك فى نفس المنتدى هيبقى بنفس رقم الـ IP_Adress ولا هيبقى مختلف.
ياريت حد يوضحلى المعلومة دى علشان نستفيد كلنا.
وألف شكر،،،

"وفى السماء رزقكم وما توعدون"
قديم 01-09-2012, 10:00 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

بس انا عايز اعرف معلومة فنيه بخصوص الـ IP_Adress ده بيبقى رقم ثابت لكل افراد الاسرة اللى بيستخدموا الانترنت من اشتراك واحد على رقم تليفون منزلى ،،،، وبكده اذا كان واحد من افراد الاسرة مشترك فى المنتدى وواحد تانى اشترك فى نفس المنتدى هيبقى بنفس رقم الـ IP_Adress ولا هيبقى مختلف.
وألف شكر،،،
على حسب معلوماتي
انتا دلوقتي شغال على جهاز وموصل نت
يبقا انتا ليك رقم اي بي خاص بيك انتا او بمعنى اصح خاص بالجهاز
بخصوص موضوع ان واحد من الاسرة يسجل مكانك
دلوقتي اللي بيسجل في المنتدى يا اما بيكون عايز يسال او يستفسر بخصوص العربيات او بيكون عايز يكتب مواضيع او .. الخ
وبما انك مسجل في المنتدى ممكن انتا تسال او تكتب الموضوع دا لو حد من الاسرة عايز كده بدل ما يسجل وتحصل مشاكل علشان الاي بي والكلام دا

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 01-09-2012, 10:02 PM
الصورة الرمزية Mido Madrid
Mido Madrid Mido Madrid غير متواجد حالياً

Mido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond repute

وألف شكر،،،
ال Ip ليه علاقه بالجهاز وكل جهاز كمبيوتر ليه ip مختلف يعنى لو شخصين عملم اكونتين على المنتدي على نفس الجهاز لما يدخلم ال ip هيبقه واحد فلو بيلغم ال ip المتشابه هيلغم الاكونتين دى فكرة ال Ip مش عارف بقه هوه ليهم طريقه تانيه يتاكدم ولا لا. ولو عايز تتجنب الموضوع ده ممكن تفتح برنامج اللى بيخفي ال Ip زى واحد اسمه hotspot shield

التعديل الأخير تم بواسطة Mido Madrid ; 01-09-2012 الساعة 10:13 PM