العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 02-09-2011, 04:06 PM
zobad zobad غير متواجد حالياً

zobad is on a distinguished road
افتراضي رد: كيفية حساب الفوايد

انا كنت عايزه استفسر عن بنك CIB
مع العلم انى فتحت عليه حساب من اسبوع واحد بس لتحويل المرتب وانا مرتبى 2500 جنيه وعايزة اشترى افيو اوتوماتيك ودى تقريبا ب 88 الف جنيه او بروتون ساجا اوتوماتيك ودى تقريبا ب 73 الف جنيه مع العلم انى مش معايا غير 15 الف جنيه بس انا موظف خدمه العملا فى البنك قالى احسنلى اعمل قرض شخصى مش قرض سياره بس انا مش عارفه الفرق بينهم انا كل اللى عايزاه اقصى تموين البنك ممكن يدهولى على اطول فتره سداد اللى عرفت انها 7 سنين بحيث انى اسدد للبنك الف جنيه شهريا ياترى فى حاجه ممكن تسمحلى بكده واقدر ابدا فى الاجراءات بعد كام شهر بالظبط من تحويل المرتب عشان ميبقاش فى احتمال انهم يرفضو يدونى القرض
قديم 02-09-2011, 05:00 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز عربية ميجان 2006 أو 2007 وممكن ادفع 45000 مقدم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmaid مشاهدة المشاركة

بص يا باشا انا اخر السنة علي شهر 12 هايبقي معايا 5000
و حسب ثمن العربية يعني لو ثمنها مثلاً 55000 يبقي 50000 دلوقتي و5000 اخر السنة
لو ثمنها ازيد يبقي نفس النظام وهايزيد اني ادفع اقساط كل شهر بس تكون خفيفة ومش مهم المدة تطول
نصيحة انتظر الى اخر السنة لما الفلوستكون كاملة فى ايدك وتشترى ال انت عيزة
للاستفسار السريع
09009488
قديم 02-09-2011, 05:06 PM

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار بسيط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momo333 مشاهدة المشاركة

انا مقسط العربية من بنك المشرق علي تلات سنين عدي منهم 4 شهور انا عااايز ادفع جز من العربية سنة تقريا او سنة و نصف فدا ممكن يخلي البنك يشيل حاجة من الفايدة و لا لا و اية الوضع اللي البنك ممكن يشيل فية الفايدة بتاعت العربية و هل شيل الفايدة بيكون نفس نسبة الفايدة اللي شاري بيهاااا
مش هيشيل ا شى ال لو انت هتكيش الباقى كلة وسعتها بيشيل جزء من الفائدة انما كونك عايز تدفع سنة او سنة ونصف مش هيشيل اى شى
انما فى حل تانى اولا روح الى ادارة البنك مش فرع وحاول تتفاوض معهم والتفاوض يكون بحزم وجدية معهم علشان تتاكد
وسعتها اعمل وديعة بالمبلغ ال معاك هيطلع لحضرتك ربح كويس الى ان يقرب القرض ينتهى سعتها تكيش اخر سنة او اخر سنة ونصف علشان تستفيد
للاستفسار السريع
09009488
قديم 02-09-2011, 05:08 PM

افتراضي رد: lمطلوب ماروتى مستعمل موديل 94 او 95 بالتقسيط فى الجيزه فكام اقل مقدم و القسط كام و مدته ايه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osos38516 مشاهدة المشاركة

انا ساكن فى الهرم
اعتقد انه لو التقسيط بنكى سيكتفون فقط بخصم القسط مباشرتا من المرتب بعد تحويل المرتب على بنكهم ليس هناك حاجه لضمانات اخرى
اما لو كان سؤالك عن التقسيط المباشر عندكم فلا اعرف ماهى الضمانات التى تريدها
ماذا عن طريقه القسط رجاء التوضيح ماهى المقدمه و الفائده عن كل سنه فى القسط تكون كام
وكم سعر الماروتى 95
و شكرا للرد
مفيش بنك فى مصر بيقسط عربية موديل 95
وبتالى التقسيط هيكون مباشر ولازم المقدم يزيد عن 5 الف جنية
للاستفسار السريع
09009488
قديم 03-09-2011, 12:31 AM
الصورة الرمزية sheko_2000eg
sheko_2000eg sheko_2000eg غير متواجد حالياً

sheko_2000eg will become famous soon enough
افتراضي رد: بمقدم 30000 مطلوب C4 او ميجان 2

ماشي يا سيف باشا كلامك نافذ
هبيع و اجيلاك و بعد كده هكتب ايه اللي حصل علشان الاستفادة
شكرا يا سيف باشا

الكلمات الدليلية
مطلوب شراء سيارة, byd f3, اعلان شراء جيب شيروكى تقسيط, بيجو, تقسيط سيارات, jac, logan, سيارة, سوزوكى ماروتى, tiggo 1600, على وجه السرعة بى ام دبليو, قرض سيارة