العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 08-09-2010, 11:35 AM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد بدر1978 مشاهدة المشاركة

ما تزعش يا عم خالد احنا اخواتك الصغيرين
اخيرا ظهرت
انت من يوم علقة الكالماري وانت مختفي
لعل المانع خييييييييييييييييير

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

ياعم اتمرجحو بعيد عن الاكل والجواز لان انا حتى الافكار هربانة منى دلوقت بس متزودوهاش عن صفحتين بالكتير مش ابص الاقى 50 صفحة واقعد 4 ساعات افرز واروح لحبيبى الاستاذ حازم يلحقنى منكم
كله من ابو دنيا عاملي توقيع قااااااااااااد كده وانتخبوا عم انور والواد الاهبل اللي حاطه لما يقع ده وبينمه مسافات كتير
يعني الصفحة اللي تشيل 13 او 14 مشاركة بيختصرهالنا في 6 مشاركات بس
وبعدين ما انت عارف حبيبك ابو بدر مراتاته مطلعين عينه ولازم يشكي وانا بسمعله بس مبعملش حاجة تاني
عمرو بقى من اول مرة شخطت فيه راح مقموص وبطل يدخل او بمعنى اصح بيدخل يقرا ويجمع التعليقات كلها مرة واحده مؤدب الواد عمرو ده بيسمع الكلام
ههههههههههههههههه
والله تلاقيه مطلع عينهم في البيت

وفطومة بتعزل مش فاضية ويدوب هتخلص شقتهم تبدأ تشتغل في شقتها ربنا يبارك لها
واستاذ نبيل مش عاوز يدخل مستكفي بتعلقاتنا وبيضحك علينا وبس

واستاذ وائل ابو نورا دخل مرة في شهر يناير وبعدين اختفي من الموضوع قال كفايه عليا المراجيح اللي انتو واجعين دماغنا بيها

اما بقى استاذ حازم مش انت قلتلي اول امبار عاوزكم تعملوا دوشة كتير علشان كل شوية تروح تكلمه تخليه يدخل التوبيك لحسن مطنشنا خالص ..... انت بتنسي والا ايييييييييييييييييييييييي ه
شوفت انا بريء ازاي

بريء براءة الذئب من دم ابن يعقوب

ما تزعش يا عم خالد احنا اخواتك الصغيرين
هيتبرى مننا دلوقتي على الملأ
ههههههه

ههههههههههههههه
مصر بلد خلوقة للامراض
ربنا يحفظنا
مش عارف هنلاقيها منين والا منين
بس اكبر الكوارث بتاعتنا

الكبد
السرطان

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 07-11-2010 الساعة 04:50 PM
قديم 08-09-2010, 11:51 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird مشاهدة المشاركة

اخيرا ظهرت
انت من يوم علقة الكالماري وانت مختفي
لعل المانع خييييييييييييييييير
الحمد لله حادثة بسيطة والحمد لله

هيتبرى مننا دلوقتي على الملأ
ههههههه

لا والله

ربنا يحفظنا
مش عارف هنلاقيها منين والا منين
بس اكبر الكوارث بتاعتنا

الكبد
السرطان
انت نسيت فايروس سى

كله من ابو دنيا عاملي توقيع قااااااااااااد كده وانتخبوا عم انور والواد الاهبل اللي حاطه لما يقع ده وبينمه مسافات كتير
يعني الصفحة اللي تشيل 13 او 14 مشاركة بيختصرهالنا في 6 مشاركات بس

وبعدين ما انت عارف حبيبك ابو بدر مراتاته مطلعين عينه ولازم يشكي وانا بسمعله بس مبعملش حاجة تاني

عمرو بقى من اول مرة شخطت فيه راح مقموص وبطل يدخل او بمعنى اصح بيدخل يقرا ويجمع التعليقات كلها مرة واحده مؤدب الواد عمرو ده بيسمع الكلام
ههههههههههههههههه
والله تلاقيه مطلع عينهم في البيت

وفطومة بتعزل مش فاضية ويدوب هتخلص شقتهم تبدأ تشتغل في شقتها ربنا يبارك لها

واستاذ نبيل مش عاوز يدخل مستكفي بتعلقاتنا وبيضحك علينا وبس

واستاذ وائل ابو نورا دخل مرة في شهر يناير وبعدين اختفي من الموضوع قال كفايه عليا المراجيح اللي انتو واجعين دماغنا بيها

اما بقى استاذ حازم مش انت قلتلي اول امبار عاوزكم تعملوا دوشة كتير علشان كل شوية تروح تكلمه تخليه يدخل التوبيك لحسن مطنشنا خالص ..... انت بتنسي والا ايييييييييييييييييييييييي ه

شوفت انا بريء ازاي

بريء براءة الذئب من دم ابن يعقوب

والله انا حاسس ان احنا حنطرد من المنتدى قريب

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 07-11-2010 الساعة 04:51 PM
قديم 08-09-2010, 12:58 PM
الصورة الرمزية sad-bird

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أدب الرحلات

الأمـم المتـحدة

قطع الهدوء صوت لهجة خليجى فى القطار
والتـفـتـنـا جميعا فأذا شاب من لهجته واضح انه خليجى واخر من شكله واضح انه آسيوى
الخليجى للاسيوى / أمك و ام الى جابتك انت .......وهات ياشتيمة
الأسيوى بالفصحى / انا مافعلت له شيئا ولا اعرف سر غضبه حتى الأن

لكن الخليجى استمر ولم يقل لماذ ا يشتمه
نازل شتيمة وخلاص لكن الواد خرم علينا كمصريين فى الكلام وقال انتو يامصريين بتيجو عندنا فى الكويت و....و......و.....

للأسف كمية الاهانات اللي بياخدوها المصريين من العرب بقت فوق الحد وللأسف احنا كمان لينا دور في اللي بيحصلنا مش الدولة بس لكن الأساس في الحكومة
وانا للأسف اتكرر معايا الموقف ده 3 مرات وسبحان الله اللي بيصبرني على كل موقف وبهدوء رغم اني عصبي جدا

الموقف الأول
ابو عبد الله وام عبد الله
راجل وزوجته قابلتهم في المكتبة المركزية في عين شمس تايهيم ومش لاقيين حاجة عن الموضوع اللي بتعمله مراته لانه كان لسه في بدايته ومفيش حاجات عربي فيه كتير والاجنبية كما كلن لسه قليل ومفيش حاجة مترجمه
ابو عبد الله لامين المكتبة /يعني ايه مفيش امال السيرش اللي عاملينه في الكمبيوتر بيقول فيه ازاي
امين المكتبة / خلاص اتفضل حضرتك دور
بلهجة آمره /امال انت شغلك ايه
انا بعمل اللي ربنا يقدرني عليه وبعدين انت شايف الكتبة قد ايه واحان 4 بس والطلبةمبترجعش الحجاة مكانها ولا بتسيبها لينا احنا نرجعها
طيب ندور هنا
لا ندور هنا
طيب نشوف الرف ده
استنتجت في النهاية ان ابو عبد الله مش هياخد حق ولا باطل معاه لانه اتكلم معاه بلهجة شديدة شوية ومتعالية والتاني كرامته نقحت عليه وتقريبا مكنش هيعمل حاجة الا بمقابل بس هنفترض حسن النية وانه مضايق وبس
انا تدخلت لما شمعت الموضوع بتاعهم قريب من موضوعي وقلت اتعاون معاهم ويتعاونو معااي نعمل تبادل
السلام عليكم
وعليكم السلام
مين بيشتغل في الاوتيزم
الكل سكت
ايه ياجماعه مش انتو بتتكلموا عن حاجات في الاوتيزم مين بيشتغل على البحث ونتعاون ميجراش حاجة يعني لو تعاونا رد ابو عبد الله المدام بتعمل عن الاوتيزم وبيبصلي من فوق لتحت
انا/ حضرتك بتشتغلي عن ايه
أم عبد الله/ عن كذا
مستطرده/ بس اصلا مش لاقيين حاجة عن الاوتيزم لان ده الشغل الاساسي بتاعي
أنا /حضرتك جامعة ايه
هي/ الكويت
انا / ازاي ياجماعة ده عندكم مركز الكويت للتوحد ( احد اوائل المراكز المخصصة فيه ) وفيه كتب كتير عربية ومترجمه هناك
هيا/ لا مفيش ومفيش تعاون من الناس هناك واحنا جايين مصر في طلب وقلنا ندور وبقالنا شهر بندور مفيش فايدة وباقي في الزيارة 5 ايام وانا مش لاقيه حاجة

خلاص انا تحت امركم باللي عندي وربنا يكون في عونكم في الباقي بس اللي عندي كتير فلازم ضراتكم تشرفوني في البيت
( ودي كانت اكبر غلطه ممكن حد يعملها انه يقول لحد ميعرفوش تعالى البيت عندي وهتعرفوا ليه في الأخر ، بس اان فعال كنت تعبان جدا في البداية ومش لاقي مراجع فعارف الواحد بيكون تعبان قد ايه وقلت اغيثهم ومكنش في ذهني اوتفكيري اي حاجة غير اغاثة الملهوف )
رقم تليفوني اهو الارضي والموبايل وقت ما حضرتكم تشرفوا اهال وسهلا في اي وقت تركبوا من عبود للزقازيق وتقوليلي احنا في المكان الفلاني وانا اجي اخدكم
تاني يوم ابو عبد الله بيتصل بيا / ممكن تجيب لنا الحاجة اللي عندك على مكان اقامتنا واللي انت عاوزة
الكرامة نقحت عليا بس مسكت اعصابي / لا مينفعش لان اللي عندي مكتبة فيها حاجات كتير وانا مش معايا عربية علشان احمل فيها ده كله وبعدين انا معرفش هيا ممكن تعوز ايه ومتعوزش ايه
طيب فكر تاني كده وتعالى واحنا هنكرمك
أسف
المكتبة موجوده تحت امرك في اللي تعوزه لكن اشيل ورقة من هنا انزلك القاهرة أسف
خلصت المكالمة
تالت يوم نفس الحوار بتاع المكالمة اللي فاتت بنفس التفاصيل بنفس الاسلوب شوف اللي عاوزة ونديلهوك بس هات الحاجة هنا
أنا / اسف جدا انا مش فاضي ورايا شغل عاوز تشرف وتاخد اللي انت عاوزة اهلا وسهلا مش عاوز خلاص ريحيني وريح دماغك مني
( تقولش تاجر مخدرات وبيصرف شحنة بضاعة )
كان يوم ثلاثاء الاربع عدي قلت خلاص وانا كنت اتزنقت في الرسالة والوقت قلت احسن
الخميس الساعه 9 لقيته بيتصل احنا جايين لك في الطريق قولي اركب ايه
وصفت الطريق وقلتله تشرف
قولت للحاجة وواجب الضيافة اشتغل تماااااااااااااااام( كانت لسه بصحتها بقى )
بقلها 2 بس اللي جايين عامله اكل يكفي 20 واحد
انت مالك اللي يفيض في الفريزي وابقى سخنة وقت ما تحب
ماشي متشكرين ياحاجة

الساعه 12
تليوفن احنا في المحطة انت فين
ربع ساعه واكون عندك
روحتلهم ويلا على البيت وده قفلت في دامغه ما يتحرك
ايه ياعم
هاتي الحاجة هنا ( كان خايف مني الباشمهندس )
منا اللي خيليني اجيبهالك هنا اجيبهالك في القاهرة
يمين شمال وقفنا تاكسي وعلى البيت
طيب نقعد على الباب وانت تجيب الحاجة والتاكسي يستني
حاجة ايه انت بتهزر
الحاجة نزلت اخدت مراته من دراعها وعلى فوق
وطلع مستسلما لأمر الواقع
واجب الضيافة عصير
مبنحبوش
مراته شربت نص بق من العطش وهو متوجس خيفة
فهمت الي فيها بس متأخر بقى انه خايف انها تكون محاولة اختطاف
سكت ودخلت طلعت الكتب من المتبة دفعة دفعة وبالترتيب ولو سمحتي بنظام علشان ارجع لاحاجة مكانها تاني زي مهيا
ودي زي ما يكون لقت كنز على بابا ( دهب / ياقوت / مرجان ) بصتله وقلتله حضرتك كنت عوزني اشيل ده كله اوديه القاهرة ازاي سكت ومردش عليها لان ملقاش رد
طلعت كم لا بأس به لو انها كانت عاوزة تاخد كله وقالت هما دول طيب هنزل اشوف مكتبة اصورهم
هو / مينفعش تاخد انت حسابهم وتجيبهم تاني واحنا ناخد دول
انا / لأ طبعا مينفعش
نزلت على اربع مكتبات تصوير علشان يخلصوهم بسرعة وكان بالنسبة للمكتبة في وقت زي ده شهر 7 او 8 شغل كتير لانهم بيكونو نايمين الفترة دي
ورجعت البيت

طيب نحط الغداء يا حاجة
هو / ملوش لزوم وما فيه داعي ومش هناكل بس خلص الورق فين
أنا / الورق قدامه مش اقل من ساعه ان صدقو في كلامهم

الحاجة حطت الغداء وتتحايل عليهم
طيب يمكن مسكوفين وكمان علشان تعفر ترفع النقاب وتقعد براحتها
خرجنا انا وهيا وسيبناهم براحتهم
خمس دقايق ونده عليا دخلت
انا :/ ايه يا جماعة ماكلتوش ليه
هو / اصل ومش اصل
انا / الاكل مش عاجبكم
هي لا والله االكل حلو ما شاء الله لكن احن فطرنا متأخر ومفيش نفس للأكل
انا / انتو نازلين 9 يعني لو اكلتو الساعة 9 وده مستحيل والساعه كانت 2 او 3 اكيد جوعتوا
عموما زي ما تحبوا
وجيت اشيل الأكل
وقبل ما اشيلة
أنا / على فكرة امي بتعمل الاكل حلو جدا والمكرونة دي تحفة وهتزعلوا قوي عليها وروحت قاطع من كل قطعة مكرونة وجلاش حته واكلتها وخصوصا الاطباق اللي قدامهم يعني مفيهاش حاجة اهي
أنا تاني وبهزار مفتعل / عموما اكله واتحسبت عليك ولما اجيلك الكويت هتعزمني عندك
وبصيتله وسكتت وهو بصلي وتنح وسكت وهيا بصتله وبرقتله وانا خارج بتقوله مش قولتلك

خرجت حطينا شاي حالة زي حال الاكل والعصير
قلت انا كده هتنرفز اتصلت على المكتبة وفتحت السماعه الخارجية ايه يا شيخ محمد لسه والله لسه انت عارف اني كنت بعمل صيانه للمكنةوشغلتها من غير ما خلص علشان خاطرك
قدامك قد ايه
نص ساعه
وده فضل الزمبلك شغال
يلا يلا
ياعم مش قالك نص ساعه
المهم علشان الجو مش يتكهرب
يلا نروح هناك
وهما خارجين من البيت كأنهم في سجن وخرجوا منه
روحنا المكتبات نلف عليهم ناخد مجموعة مجموعة وفي الاخر للكوم الاكبر عند الشيخ محمد وكانو صايمين والمغرب قرب يأذن
اتفضلوا اتفضلوا على دكه خشب في المحل بس ماسكة نفسها مش زي بتاعت عم عبده البواب
على فكرة يا شيخ محمد الجماعة دول مش مصريين وجايين هنا زيارة والورق ده يخصهم هو سمع مش مصررين من هنا ويا هلا ويا مرحب ويا حاجة خدي الضيفه عندك ( المكتبة في نفس البيت وليها باب على الدور الاول )
مراته خرجت وراحت جايبه ام عبد الله من قفاها ( هزار طبعا) راحت واخدها خطف جريئة شوية غير الحاجة عندي ودخلتها على جوه وحطط الاكل ( فطارهم المفروض ) ورفضوا رفض قاطع لقصة الاكل دي خالص
راحت عامله عصير وشوية كمان عصير علشان الحر
الورق قرب يخلص سحبت نفسي على برة بجيب شنطة هدايا تتحمل الكمية
أبو عبد الله / وين رايح
انا / اجيب حاجة منمكان قريب هنا
ابو عبد الله / اجي معاك
انا مفيش داعي دي محل جنب المحل
طيب هاجي ( عاوز يكون في الشارع يعرف اي علامات لحسن تكون جريمة خطف والا حاجة )
دخلن المحل التاني بتاع هدايا ب 2.5 جبنا 3 شنط علشان الورق
بيقولي ليه دي
علشانكم
ليه
علشان الورق
امال هتشيل الورق في ايه ما انت مش عامل حسابك
طيب انا هحاسب
انت حر ( بزهق )
رجعنا المكتبة
الورق خلص وبينادوا على ام عبد الله
ولقيت ده بيطلعلي ظرف وانا كان هاين عليا السعة قلم لكن مسكت نفسي
وقولتله لم ايدك رجعها مكانها انا مطلبتش منك حاجة
اخدنا الورق
كام الحساب يا شيخ محمد
خلي والله نعمل الواجب ( وكان فعلا مش عاوزي اخد الفلوس مش مجاملة )
طيب خليها علينا المرة دي يا شيخ وخلي الواجب بعدين
شاف العداد بتاع المكنة دول 3 رزم ورق الرزمةو قتها كانت ب 13 جنية
يبقى 39 جنية
نعم
حسابك كام يا شيخ ومتجيش على نفسك
هو حساب الورق بس والله منا واخد حساب للمكنة ولا الحبر ( ومخه قفل تقريبا تبع خالد خليفة )
والراجل تنح
39 جنية بقى انا طاخخ مشوار وطالع عيني بقالي شهر وفي الاخر 39 جنية

عبينا الحاجة
تاكسيييييييي
قطر والا بيجو والا اتوبيس
اللي انت شايفه افضل ( وكان اول رد متعاون وكله ثقة فيا من اول اليوم )
قلتله القطر فيه الساعه كذا البيجو على طول لكن مفيش تكييف لكن الجو معقول ممكن تتحمله خصوصا ان الليل دخل الاتوبيس فيه ميعاد كمان ربع ساعه وده مكيف
مرة تانية أبو عبد الله / اللي انت شايفه احنا من ايدك دي لايدك دي بس ياريت بس بسرعةعلشان الاولاد أتأخرنا عليهم
على موقف الاتوبيس يا اسطي ( فينك يا ابو دنيا )
ميعاد كذا طالع بعد خمس دقايق حجزنا وواقفين على باب الاتوبيس وبرضة بيعمل نفس موقف المكتبة وبيطلعلي الظرف
قلتله لولا انك في بلدنا انا كنت عملت فيك تصرف تاني
ابو عبد الله / والله يا استاذ انا بقالي شهر طالع عيني وما فيه حد عاملني مثل ما عاملتني ، كله عاوز فلوس ، المطار الشيال عاوز فلوس ، التاكسي ، عاوز فلوس واكتر من حقة ، البواب علشان يقولي صباح الخير عاوز فلوس
أنا/ كل اللي انت بتقول عليهم دول ده شغلهم ومصدر رزقهم لكن روح علىاي واحد منهم في بيته هتلاقيه بيعاملك زيي وبعدين انت قاعد في شارع الهرم وجاي تتكلم في اخلاق المصريين

قبل ما يركبوا
انا / ليا رجائين

رجعوا هما الاتنين ومتحفزين هو علشان يطلع الظرف ، وهيا علشان تعرف اللي عمل ده كله بدون مقابل عاوز ايه
ام عبد الله / انت تؤمر
أنا / الأول دعواتك ليا بالتوفيق ( خصوصا ان في الفترة دي كنت تعبت وهقت وكنت ناوي اوقف الدراسة ومحتاج دفعة من عند الله عزوجل ومش هتيجي غير بدعاء الناس ، على فكرة انا دلوقتي في نفس الفترة وعاوز الدعاء استغلال بقى هههههههههههههههههه)
الرجاء التاني متبخليش على حد بعلمك واللي عندك انتي وشفتي انت تعبتي قد ايه على ما وصلتي لحاجة من اللي انت عاوزاها فياريت متبخليش على حد باللي معاكي وخصوصا ورقي انا اللي اختديه مني
وابقو افتكروا ان أخواتكم المصريين استضافوكم وهما مش يعرفوكم ومش كل المصريين معاملتهم وحشة ظروفهم هيا اللي وحشة مش قلوبهم
هما الاتنين محدش فيهم حط منطق وهو عينه في الارض
وركبوا الاتوبيس
ومشوفتهمش تاني ابداااااااااااااااااااااا اا
لكن
كل مناسبة
كل عيد يتصلوا على البيت يعيدوا عليا وعلى الحاجة
ونزل مصر مريتن واتصل عليا اقابله بس كان الوقت ضيق فعلا فمكنتش عارف انزله
لكن بقالهم سنة متصلوش
يا تري ليه
يمكن اخدو مقلب من حد مصري تاني والا حاجة
ههههههههههه
وعرفت بعد كده السبب من كل اللي كان بيحصل وخوفهم ده
السبب انهم عندهم خلفيه من واحد او اكثر اتعامل بشكل مش كويس او جاي علشان يعمل حاجات مش ولابد
وجايين وهما عنده ممعلومات خلي بالكم من نفسكم ، متاخدوش فلوس معاكم ، متروحش في حته مع حد متعرفوش الا عن طريق شركة او مؤسسة علشان مش تتخطفوا وينطلب منكم فديه ، متطلعوش فلوس قدام حد علشان محدش يعرف ان معاكم فلوس يسرقكم ، المصريين فقراء وكلهم طمعانين في فلوسكم من اول الشيال في المطار او الميناء مرورا بكل البلد لغايه لما ترجع تاني للشيال وده اول واخر واحد انتو بتشوفوه في مصر
بالاضافة للجزء اللي قاله استاذ خالد الخاص بالعماله المصرية هناك اللي بتقبل حاجات كتير على كرامتها بسبب الوضع اللي هما فيه خصوصا انه دافع دم قلبه علشان يروح هناك

اسف جدا على الاطالة بس القصة دي لازم تتحكي بالتفصيل واهو مرة من نفسي اقول حاجة مفيده

قديم 08-09-2010, 01:05 PM
الصورة الرمزية sad-bird

الحمد لله حادثة بسيطة والحمد لله
حمد الله على السلامة
المهم انك بخير

انت نسيت فايروس سى
مهو حضرتك انا قولت الكبد
والكبد يشمل
فيروس سي
وبي
وأ
وتليف الكبد والتأثيرات الخاصة بيه على المرارة والطحال والعدة والوريد البابي
قلت اختصر مش انت عمال تتريق انت وابو خليفه عليا لما شرحت بالتفصيل

والله انا حاسس ان احنا حنطرد من المنتدى قريب
متقلقش متقلقش
ابو نورا قلبه طيب وهيسامحنا بس لما يدخل هنا الأول يضربنا هو وابو عمر ويعملنا حظر عضوية 3 ايام بسبب المراجيح وبعدين يرجعنا تاني بس معاه في طقم الاشراف

علشان نبوظ المنتدي كله
ههههههههههههههه

بينما واحد زى ممدوح اسماعيل صاحب العبارة السلام 98 موت 1000 وشوية وايه يعنى (تحس انهم 1000 قطة والله لو غرقنا مركب فيها 1000 قطة لكانو خربو الدنيا فيها)عايش وحر وبيشتغل وشركاته لسه شغال والعملية اخر حلاوة
ومنصور وزير نقل سرق 8 مليار من ميزانية الدولة ومحدش قال له بتعمل ايه
وغيره وغيره وغيره
يا باشا الدولة ماشية بمنطلق عندنا منهم 20 او 30 مليون زيادة خلصونا منهم وريحونا

تعيش وتاكل غيرها ياعم جاديكس
اكيد كورسير فرحان فيك
ابو دنيا ده يقتل القتيل ويمشي في جنازته

هههههههههههه
دة لو لحمة فى الجمعية ماكنش حيبقى فية الضرب دة
لحمة الجمعية مش مضمونه هندي برازيلي بلدي

معلش يا عم خالد هى الحلة كانت تقيلة ولا اية
حلة من بتوع زمان النحاس الكبيرة اللي عاوزة اربعة يشيلوها
مهو جاي لنا من جيل ايام ما كان جوز الحمام 3 فرد
هههههههههههههههههههه

تسلم ايدك يا دكتور
على ايه ياعم واجب علينا كلنا خصوصا الثلاثي المرح اللي كل حاجة بيقلبها مراجيج ( احمد بدر وابو دنيا وواحد تالت معرفوش )

طب ادى فكرة تانية افتح حلوانى جمب مطعم الكشرى جنب البيتزا جمب مطعم الفول
مبقاش ينفع خلاص
انا اعمل حاجات على قدي بس
علشان عندي انزلاق

اكل العيش مر يا عم خالد انا لى واحد صاحبى شغال مدرس وعشان مبيحبش يدى دروس خصوصية بيستحرم فلوسها
شغال بعد الظهر قهوجى هى دى الدنيا
وانا ليا واحد صاحبي اخر لما زهق ولقي العلم ملوش مكان في البلد دي راح اشتغل بيلمان في الشرم

للاسف مصر ما ينفعش فيها النظام نهائى
بس سبحان الله المصريين يخرجوا برة تلاقيهم منظمين جداااااااااااااااا

طبعا ما انت من كتر الاغانى الشعبية اللى بتسمعها فى التاكسى بتاعك بقيت مؤلف اغانى ياخوفى نلاقيك على الفضائيات فى يوم من الايام والمذيعة تعلن عن
مطرب التكسيات الاول كورسير اى تى
امااااااااااااااااااااااا ال
ده بيسمع زكية العمشة ، وست ابوها زينهم ، وفتاكات المضايقة
ههههههههههه

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 07-11-2010 الساعة 04:53 PM
قديم 08-09-2010, 02:17 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أدب الرحلات

انا والـوالــد
الحقيقة والدى راجل قلبه ابيض جدااااااااا وطيب جدا ويلتمس لاخيه 70 مليون عذر ولكل الناس يلتمسلهم اعذار لتبرير افعالهم معاه
(أحم احم أسف كل الناس ماعدا واحد هو انا )
وانا ووالدى اصحاااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اااب جدااااااااااااااااااااا
لدرجة اننا ذا اجتمعنا انا وهو امام بعض اكتر من 10 دقايق فأن السلام الاجتماعى العائلى ينهار ونحتاج لفض الاشتباك الى مبادرة من الأمم المتحدة
وفى اى مشكلة مع الناس يـيـجى على نفسه علشان تتحل
لكن معايا انا شاطر جدا ولو اختلفت انا واحمد كروزير او احمد بدر وراحو له وقالوله خالد غلطان يعتذر لهم ويضايفهم كمان حتى لو انا مش غلطان لكن لو وقفنا قصاد بعض انا وهما ولقى الليلة مطولة يغلطنى ويخلص الموضوع
المهم
وفى يوم جاى من بورسعيد روحت احجز فى السوبر جيت طابور طوييييييييييييييييييل وبيحجزو الاتوبيس اللى طالع بعد 6 ساعات
ايه الكلام ده اقف ساعة واستنى 7 ساعات علشان اركب بلاها اتوبيس وطلعت على الميكروباس مفيش عربيات وقلة أدب وحركات الميكروباس لما تكون العربيات قليلة
يشوف الناس واقفة فين ويجرى يعدى من ادامهم ويقف بعيييييييد والناس تجرى وراه ويركب العربية 19 بدل 14 ويحرجك يعنى عايز تروح لوحدك يااستاذ ؟؟ وطبعا تضطر تاخد واحد على رجلك
وبصيت فى الساعة لقيتها 6 ونص اجرى ياواد على 962 وفعلا ركبت القطار وقام 7 ونص ووصل 11 بالليل و11 ونص كنت فى الزيتون وقلت اروح اتطمن على الوالد لانه امى (رحمة الله عليها فى الصعيد ) وهو واختى وحدهم وأول م دخلت البيت
سلام عليكم
بغضب / وعليكم السلام
وتوجست خيفة (السلام الاجتماعى منهار بدرى بدرى)
فى حاجة ياحاج
بلهجة آمرة / ترو ح تجيب أمك من البلد دلوقت
باندهاش / دلوقت
ايوه دلوقت يالا اطلع على المحطة دلوقت
انا جاى من سفر طويل وشغل طويل اليوم وتعبان ثم بلدنا مش قريبة يعنى اقل واجب 8 ساعات لحد م اوصل
هما 5 بس
وهو القطر واقف بره البيت ؟ مش هروح المحطة واشوف انهى قطار طالع واستناه وكده
شخط شخطة مكررهاش /اتفضل غور دلوقت
حاضر
وروحت المحطة وزحام رهيب لانها كانت دخلة عيد ولقيت قطار طالع ونطيت فيه لكن بسبب الزحام لقيت نفسى خار ج تانى واتدقلجت على الارض
اتصلت بالبلد
الحقينى ياحاجة
قالت لى الله يرحمها / يابنى هو اانا معقول هعيد بعيد عنكم انا جاية بكرة
اتصلى بيه قولى له
حاضر
ورجعت البيت وانا عامل عبيط /ملقيتش تذاكر وهسافر بكرة فى اى حاجة
خلاص امك اتصلت وجاية بكرة
الحمد لله عايز حاجة قبل م اروح شقتى
لا شكرا
تانى يوم
اختى بلغتنى انه بيدعيلى طول الليل طيب بدل المرمطة دى ويدعيلى بعدها مش يدعيلى قبلها وميمرمطنيش وضحكنا
وجات الحاجة وبعدها باسبوع
بنتعشى انا وهما واولادى وكان عمر عنده 4 سنين وقتها وسلمى سنتين وبقلب طبق الفول بالمعلقة ودوست عليها جامد فانكسرت واتدلق شوية من الفول
وفوجئت بيه راح ماسك طبق الفول وبرضه لبسهولى وقال / اصل انت قليل الادب
ومفهمتش قليل الادب ليه
المهم علشان الحاجة متتدخلش والموضوع يوسع روحت جايب العيش وغمست من على هدومى وقلت لاولادى ومراتى يالا ياعيال غمسونى وقلبناها هزار
مفيش اسبوعين وبنتغدى عندهم وانا قلت نكتة معجبتوش وقلت التانية ومعجبتوش
فقال لى / اسكت شوية
حاضر
وكملنا اكل انا وهو والعيال والحاجة
لكن لسانى مش عارف يسكت
روحت قال نكتة اسخف من ال2 اللى قبلها
راح ماسك طبق الملوخية وراح ملبسهولى برضه
امى / يوووووووووووووووه بعد كده لما تيجى تاكل عندنا تجيب معاك قميص وبنطلون زيادة
علشان الاكل اللى بيندلق عليك ده
وانفجر الجميع من الضحك
لكن العجيبة بقى بعد كل معركة حامية بينى وبينه لايفوت اكتر من 10 دقايق الا والا قيه بيتكلم معايا ونتكلم ونهزر لمده لاتزيد عن 10 دقايق تانى
وهكذا
لكن طبعا بعد وفاة الحاجة رحمة الله عليها اصبح مقيم معايا
وبالتالى امتنعت عن المناقشة معاه
طيب وحاضر ونعم وخلاص
لكن مفيش فايدة ههههههههههههههههههههههههه