العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 25-10-2011, 12:04 PM
الصورة الرمزية spear7
spear7 spear7 غير متواجد حالياً

spear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: اقصى سرعة جبتها بالنيو اكسنت

بص يا توتي باشا عشان انت بتتكلم في الاكسنت الار بي اللي هي فاشلة اساسا شكلا و ميكانيكا اللهم الا ناجحة في التكنولوجيا الموجودة في المقصورة ... غير كدة العربية دي مفيش تماما و لو عاوز لها ثبات يبقى تغير جنوط و تكون تقيلة عشان العربية دي الجنوط بتاعتها صغيرة عليها زي ما تكون جايب لانوس و حاطط لها عجل ماروتي ... شوف هايحصل ايه ... متكبرش الجنوط عشان العفشة و غيره و هات تقيل و لا تعرض و لا تكبر المقاسات ... فيه نوعيات تقيلة ... اما النيو اكسنت دي حاجة تانية يا باشا عفشة تقدر تقول عليها اسبور ناشفة ... و تحكم حلو ... و شكلها احلى ... و على فكرة بنجري بيها و بنطلع مطبات و مشيت وراها على الطريق و ماشفتش موضوع ان العربية بتتنطط دي غير في حالات فردية ... غير كدة بسم الله ما شاء الله اروع عربية في فئتها و كفاية تفوقها على الاوبترا ميكانيكا و عفشة و موتور و سرعة ماعدا الاوبشن جوة المقصورة و الاوبترا اوسع سنة
قديم 25-10-2011, 12:10 PM
الصورة الرمزية spear7

spear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of light

و سمعت من ناس كتير يا سيدي الفاضل انهم بيقفلوا عداد و العربية بتفضل تجيب تسارع و تعدي ال 220 بتوعها و مع ذلك التحكم ممكن في العربية و ناس قالت لي معاهم بعد ال 180 بتبدأ تستهبل ... بلاش خالص 160 و العربية ماشية لوز ... يبقى مش وحشة ... انا برضوا جريت بيها و بدون تليين عفشة و مع ذلك كانت زي الفل اللهم الا حدفة بسيطة على اليمين على طرق المحروسة اللي ربنا يرحمنا من طرقها و مدقاتها .... يعني في رأيك ايه سبب ان هيونداي كوريا لحد دلوقتي بتصنع النيو اكسنت و تبيعها و سايبة الصين تصنع الار بي ... اكيد مش مفهومة دة لعب يا باشا على تقيل بتقول انا موجودة و باطور و مع ذلك لسة بابيع الناجح ... هههههههه الاكسنت فضلت مرمية من 2005 محدش قرب لها و كان كله مش محترمها و كل جري على الماتريكس و الفيرنا و لما الاكسنت ظهرت على حقيقتها كله راح لها و قريب هاتعدي رقم الفيرنا في مصر
قديم 25-10-2011, 06:37 PM
toty_305 toty_305 غير متواجد حالياً

toty_305 will become famous soon enough

la2 bgad 2ktana3t b ra2yko w b hyundai accent elly abl el RB bas kont ba2oul men weghet nazar en akid model 2012 a7san men abl keda 3shan el fer2 el se3r fel auto bey5osh f 20.000.........bas ya3ny balash sor3at 3alya la7san ana kol youm bashouf 7awadth zeft w (رحم الله امرئ عرف قدر نفسه) deih mesh BMW
قديم 25-10-2011, 08:27 PM
الصورة الرمزية spear7

ههههههههههه يا باشا السرعة عند الضرورة يعني المرة الاولي على طريق مصر العين السخنة عشان اخلص من واحد خنيق فاكر نفسه محدش قده عشان معاه باسات جديدة و هي حيا الله 1400 سي سي TSI يعني بتمشي كوحيتي ... الثانية لسة قريب كنت راجع من البلد و كان الطريق مقطوع و معايا الوالد و الوالدة و الاخوة و اضطريت اطير عشان محدش يوقفني عاوز اقولك وصلت القاهرة عبود قصدي بنتشاهد و نزلت احسس على الكاوتش لقيته عجينة نار بس كان يوم غريب غير كدة انا بالتزم بالقانون عشان دة هايبقى سلو بلدنا و ابويا رباني ان التزم بالقانون و اكون شخصية محترمة و اثور برضوا ههههههههه غير كدة باجري بدون قصد عشان رجلي تقيلة حبتين على البنزين بس بالحق نفسي و لازم احترم اللي جنبي في الطريق عشان دة حقه يمشي بآمان زي ما انا باحب امشي في آمان ترويع الناس حرام ولو حتى بالصوت
قديم 25-10-2011, 08:28 PM
الصورة الرمزية spear7

و على الفكرة الاكسنت ممتازة بالنسبة لفئتها و و الفئة اللي بعد منها كمان ... اكرر بالنسبة لفئتها و و الفئة اللي بعد منها كمان ... يعني في عربيات افضل منها كتير بس هي اللي على قد جيبنا و بارك الله فيما رزق