العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل توافق على تولي الدكتور البرادعي رئاسة الوزراء بدلا من عصام شرف لفتره انتقاليه ؟
خضرا 50 35.71%
صفرا 6 4.29%
حمرا 84 60.00%
المصوتون: 140. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 15-10-2011, 12:25 AM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حمرا يا برادعي

لأ خد الاول السؤال الصح : احنا عايزين من الرئيس يعمل ايه او شغله هيكون ايه علشان نقدر نظبط مواصفاته ؟
بطريقه تانيه : المفروض الاول نقول المهام الوظيفيه لرئيس الجمهوريه وبناءا عليها نحدد مواصفاته
وبشوية توضيح للفكره لو عايزين رئيس مدير لفريق عمل يشغل الناس اللي تحته ويكهربهم علشان يشتغلوا؟ ده يختلف لو قلنا لا احنا عايزينه رئيس اب او كاريزما الصلاحيات المطلوبه نديها للاول غير الصلاحيات اللي هنديها للتاني
وهكذا
علشان كده بقول الدستور لازم يتعمل وبعد كده ننتخب الرئيس بناءا على المهام الوظيفيه والصلاحيات للرئيس
فيه نقطه تانيه : مين من الموجودين ينفع ؟ رايي ولا واحد لكن لو فرضنا مافيش غير دول قدامي ورايح اختار مانا لازم هختار ممكن واحد زي المستشار البسطويسي او الفريق حتاته ... اختيار غريب مش كده ؟
بس اللي انا متاكد منه ان فيه اتنين مش هديلهم البرادعي وعمرو موسى ومافيش مانع اني من هذا المزنق اقولهم هما الاتنين حمرا يا برادعي انت وعمرو موسى
قديم 15-10-2011, 01:41 AM
abdo_2828 abdo_2828 غير متواجد حالياً
من انا؟: Man
التخصص العملى: GB
هواياتي: mifuhXD

abdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Explorer مشاهدة المشاركة

لو سمحت انا عاوز اشوف الفيديو اللي البرادعي شجع فيه على جواز المثليين, ممكن تجيبلنا لينك
انا بدور عليهم وخد دول على الماشى عقبال ما اجيبهم

وكمان أي خبر أن حسني مبارك أو جيمي كانوا بيركبوا توك توك, وبيقفوا في طوابير عيش وبوتاجاز

انا مقولتش ان حسنى او جمال كانو بيعملوا كده انا قولت ان البرادعى هو اللى معملش كده ومكنتش اقصد الكلام ده بالظبط انا كنت عايز اقول انه ميعرفش حاجه عن مصر اصلا ده واحد قاعد فى النمسا 25 سنه
مستني رد حضرتك
ومتزعلش منى انت او اى حد تانى
قديم 15-10-2011, 05:15 AM
الصورة الرمزية ابو يمني
ابو يمني ابو يمني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مبيعات شبابيك p.v.c
هواياتي: الكمبيوتر

ابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond repute

يا عم اي سبوبة بدل ما هو قاعد فاضي من ساعت مطلع من وكالة الطاقة الذرية وبعد ما اتحلت جمعية التغير فالراجل بيدور علي اي شغلانة يذود بيها دخلة خصوصا بعد ما الاخوان ادولة صابونة ود/ عبد المنعم ابو الفتوح و د/ محمد سليم العوا رشحوا نفسهم فالراجل قال يبقي مفيش رئاسة جمهورية يبقي نلحق رئيس وزراء واي حاجة من ريحت الكرسي اللي بيلزق قبل الانتخابات اللي مش هتخلي حد يلزق علي الكرسي تاني ان شاء الله

[SIGPIC][/SIGPIC]
قديم 15-10-2011, 02:55 PM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute

بعد 55 مشترك في الاستطلاع
النتيجه لحد دلوقتي : 63% قالوا حمرا و33% قالوا خضرا و4 % لسه بيفكر
واحقاقا للحق نتيجة الدكتور البرادعي احسن بكتيير من نتيجة طنطاوي اللي حصل على اقل من 5% في استطلاع تاني شارك فيه 41 مشترك
؟
قديم 16-10-2011, 12:44 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdo_2828 مشاهدة المشاركة

انا بدور عليهم وخد دول على الماشى عقبال ما اجيبهم

وكمان أي خبر أن حسني مبارك أو جيمي كانوا بيركبوا توك توك, وبيقفوا في طوابير عيش وبوتاجاز

انا مقولتش ان حسنى او جمال كانو بيعملوا كده انا قولت ان البرادعى هو اللى معملش كده ومكنتش اقصد الكلام ده بالظبط انا كنت عايز اقول انه ميعرفش حاجه عن مصر اصلا ده واحد قاعد فى النمسا 25 سنه
مستني رد حضرتك

ومتزعلش منى انت او اى حد تانى
ههههههههه
يا استاذ عبده باشا ... حد يشتري برضو من مرتا ( مرتضى يعني )
طيب ده كله كلام مرسل من غير اي ..... ( سيديهااات )
ولا اكمنه طلع بيركب التوك توك صدقته

اما بخصوص الفيديو التاني فرغم انه اساسا دفاع عنه مش هجوم عليه الا اذا كنت جايبه على اساس ان عمرو اديب دلوقتي بقى لا يؤخذ على كلامه او باعتباره فل كبير .....
لكن الرد عليه بسيط اوي ... دي صور شخصيه لبنته بالمايوه و صور من فرحها ... ومكنتش للنشر العام لكن تم تسريبها ... ومفيهومش اي صور ( خارجه ) او حد طلع ماسك ازازه اوة كاس ... متنساش انه فرح في النمسا والمعازيم اغلبهم اجانب .. فالطبيعي تشوف كؤؤس النبيذ على الترابيزات ... بس مفيش اي صوره للرجل او عيلته بيتعاطو الخمور

انا مش بدافع عنه و اقول انه شيخ طريقه ... بالعكس هو اكيد اتأثر بنمط الحياه الغربي ... كمثال مثلا كان في قعده و هو ماشي قام يسلم على الناس باس الست من خدها .... مع انه ادى فريضه الحج !!

عموما انا ممكن اجيب لك فيديوهات اشد من كده ... مع شارون و مقتطفات من كلامه ناس فسروها على مزاجهم ... لكن حسيتها كلها هجس ... و نفسي فعلا اشوف فيديو او تصريح واضح وقوي ... بس ميكونش نقلا عن سيدي مرتضى ....

عفوا ..... الفيديو الذي ادخلته غير صحيح
من فضلك اعد المحاوله مره اخرى ......

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &

الكلمات الدليلية
البرادعي, عصام شرف