العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 03-09-2010, 04:17 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أدب الرحلات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird مشاهدة المشاركة

ونكمل لغايه أبو عمر لما يقوم بالسلامة ان شاء الله
أستاذ عبد الرحيم

الراجل ده كان خبرة كبيرة قوي في الحياة واتنطط كتير من مصر للعراق لايطاليا للامارات
وفي مصر كان في اكتر من نشاط من الكشافة لنادي الطيران لاتحاد معرفش ايه حاجات كتيييييييييييييير كان تقريبا بيقعد في بيتهم بس لما يجي ينام
وكان ابن عمدة ورافض الجواز اطلاااااااااااااااااااااا ااااقا
لغايه لما جه اليوم الموعود وحصله خلاف بينه وبين والده الله يرحمه وهو عنده 42 سنة ويا تتجوز يا ملكش دعوة بينا وغضب عليه وحوارات كده 1
المهم الراجل استسلم للأمر الواقع واتجوز وانا احترمت نفسي وقلت اسيبه في حاله بقى
( على فكرة هو اكبر مني بكتير عنده تقريبا 50 سنة بس بنتعامل انا وهو ولا اتنين من جيل واحد )

بعد الجواز ب 3 شهور تقريبا قلت اروح ازوره بقى واخلي عندي دم وروحت وبهزر معاه واقرصك في ركبتك واحصلك في جمعتك والكلام العبيط ده ولقيت ده بينفخ
ياه ياعم مالك مش مبسوط انك اتجوزت
جطيعة تجطع الجواز وسنين الجواز واليوم اللي اتنيلت فكرت فيه اتجوز كان يوم ما طلعتلوش سمس
(هيا اللكنة كده عندهم في البلد زي عند استاذ خالد كده )
وبعد كده مدخلتوليش بيييييييييييت ابداااااااااااااااااا هو الراجل ناقص
انا على التليفون ازيك واخبارك ولو فاضي اعدي عليه في الشغل ونشوف قهوة نقعد عليها وشكرا مش عاوز اغيظ الراجل والحسسه بانه فقد النعمة اللي انا فيها
ههههههههههههههههههههههه
ههههههههههه
عرفت مصيرك حيبقى اية

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 04-09-2010, 02:08 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

الحمد لله الذى بنعمته تتم الصالحات واسجد لله شكرا ان عافانى لان الايام الثلاثة الماضية كانت من اصعب الايام فى حياتى
واشكر كل من سال عنى او تعاطف معى او دعا لى بالشفاء فقد كانت محنة كبيرة
وقد اتصل بى اخى احمد بدر فكنت فى حالة يرثى لها حتى انى حين قلت له اخوك بيموت ربنا طلعها على لسانى اخوك عجز خلاص والحمد لله على كده
لن استطيع الكتابة كثيرا اليوم لكن حاولت ان ارى واطمئن على م تقومون به من ورائى (ياخبثاء) وفعلا كلام عن الاكل والجواز ولو من بعيد (مفيش فايدة)
اخيرا / ارجومن اخوانى الذين يكتبون موضوعات لها اصل تاريخى عدم الاطالة حتى لايمل القارىء ووضعها فى صورة بسيطة حتى يبقى القراء على شوق دائم
وارجو رجاءا خاصا شخصيا من الاخ الفاضل جاديكس مواصلة الكتابة هنا فهو مكانه الاساسى والاصلى
اشكركم جميعا
قديم 04-09-2010, 03:19 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

الحمد لله الذى بنعمته تتم الصالحات واسجد لله شكرا ان عافانى لان الايام الثلاثة الماضية كانت من اصعب الايام فى حياتى
وقد اتصل بى اخى احمد بدر فكنت فى حالة يرثى لها حتى انى حين قلت له اخوك بيموت ربنا طلعها على لسانى اخوك عجز خلاص والحمد لله على كده
لن استطيع الكتابة كثيرا اليوم لكن حاولت ان ارى واطمئن على م تقومون به من ورائى (ياخبثاء) وفعلا كلام عن الاكل والجواز ولو من بعيد (مفيش فايدة)
اخيرا / ارجومن اخوانى الذين يكتبون موضوعات لها اصل تاريخى عدم الاطالة حتى لايمل القارىء ووضعها فى صورة بسيطة حتى يبقى القراء على شوق دائم
وارجو رجاءا خاصا شخصيا من الاخ الفاضل جاديكس مواصلة الكتابة هنا فهو مكانه الاساسى والاصلى
اشكركم جميعا
عودة حميدة ياباشا, الحمد لله الذى شفاك وعافاك,ويارب متغيب عننا تانى ياباشا أشتقنا لحكاياتك بس حكايات أستاذ محمد ونقاشات الأعضاء ملأت حتة من الفجوة, ربنا مايطول غيابك عننا تانى ويبعد عنك كل شر وسوء, ومتقولش عجزت ياباشا, أنت مش عايز الأعضاء يحسدوك على الشباب ولا أيه

ويسعدنى أنى أكون أول واحد يرحب بيك فى المنتدى, تقريبا باقى الأعضاء نايمين.

وكان ليا تعليق تانى على قصص حضرتك, أنا طول حياتى (18 سنة بس) كنت بعتبر أكبر شئ ممكن يعمله الأنسان هو التأثير فى أكبر قدر من الناس فى خلال حياته, بمساعدتهم فى محنة أو حتى بالنصيحة أو توصيل معلومة,وحضرتك ماشاء الله أثرت فى حياة ناس كتير جدا سواء بطريقة مباشرة أو غير مباشرة, وتأثيرك فيهم هيمتد لأجيال فى المستقبل, سواء بنصيحة زى مؤتمر التدخين أو عمل طيب فى حق شخص أخر زى تحويل الصنى الى توك توك, وطبعا كفاية أن حضرتك توصلنا خبراتك فى الحياة علشان نستخدمها وده أصلا لوحده كفاية.

ربنا يجعل من أعمالك الطيبة شفيعا لك يوم الدين, ويدخلك جنته مع عباده الصالحين,اللهم أمين.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 04-09-2010, 03:30 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

اشكركم جميعا
ياباشا عجزت مين انت بتبعد العين عنك ولا اية انت لسة شباب دة انا لسة بكلم عروسة عليك ومستنى اشوف رايك فيها
والف حمد لله على سلامتك ربنا يزيدلك فى الشفاء

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 04-09-2010, 03:30 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

اشكرك ياانجيكشن و ربنا يخليك ياحبيبى
وارجو ان كل واحد يستفيد من تجاربى الطيبة ويتعلم منها
اما موضوع تحويل الصنى الى توك توك فده تهور لا انصح بيه وجربه احمد كروزير وكان هيموت من الخوف فيها والمقصود رغم طول وعرض السيارة الا ان يمكن اقتحام اضيق الاماكن بيها ويمكن المسير بيها وبينك وبين اللى جنبك م يعديش شعرة طبعا ده لا انصح بيه ولكن كروزير جربه من قبيل المصادفة لان كنا راكبين وبجرى بسرعة تقريبا 180 وسواق ميكروباس بيتراخم عليا وادانى بوز العربية علشان يزنقنى و...اقف فانا عديت برضه لكن معديتش هباءا لانى حسبت العرض والمسافة فى اقل من ثانية واتخذت القرار ودخلت لكن لو حسيت بنسبة واحد فى المليون انها متعدينيش مكنتش هعدى طبعا
ربنا يكرمك ويبعد عنك الشر ومتعملش الكلام ده لان ده شىء مش كويس