العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ـــ*ــ هل ستشارك في الإستفتاء على الدستور وهل أنت موافق على دستور مصر 2014 ؟؟
سأشارك في الأستفتاء وأقول نعم للدستور 11 55.00%
سأشارك في الإستفتاء وأقول لا للدستور 0 0%
أنا مقاطع للإستفتاء 9 45.00%
المصوتون: 20. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 08-11-2013, 06:53 PM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محاكمة أول رئيس مصري منتخب في التاريخ بواسطة خونة الإنقلاب العسكري Trial of the first Egyptian head elected in history by traitors military coup Sisi

1459777 623304434400382 2116893073 n
قديم 08-11-2013, 07:00 PM

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محاكمة أول رئيس مصري منتخب في التاريخ بواسطة خونة الإنقلاب العسكري Trial of the first Egyptian head elected in history by traitors military coup Sisi

21396 627629763921732 1968174099 n
قديم 09-11-2013, 12:41 AM
الصورة الرمزية elgnde
elgnde elgnde غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: امتلك مصبغة
هواياتي: السوفت والقراءة

elgnde is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed1981 مشاهدة المشاركة

بعد يومين ستبدأ محاكمة أول رئيس مصري منتخب في تاريخ مصر
سيحاكم أول رئيس مصري وقف المصرييون ساعات في الشوارع ليختاروه في أنزه إنتخابات التاريخ
انزة دى فيها شك انصارة فقط هم من يقولنها كما قالها انصار مبارك
سيحاكم أول رئيس مصري تموت أخته في مستشفى حكومي
يعنى ذنب اللى فاتوا انة محدش مات فى مستشفى؟؟
سيحاكم أول رئيس مصري كان يعيش قبل الحكم وبعده في شقة إيجار
شقة ايجار؟؟ ولافيلا ايجار اخى هل تعلم كم كان ايجار الفيلا اللى كان ساكن فيها فى التجمع الخامس
سيحاكم أول رئيس مصري متعلم تعليم فوق الجامعي
دة على اساس ان من سبق كان معاة الاعدادية
سيحاكم الرئيس الذي لم تكن أمريكا أو روسيا أولى زياراته ومحددة إتجاهاته
ياراجل طب لية زيارات المسئولين الامريكان لية فى السجن والاصرار على الافراج عنة بل قطع المساعدات عنةياريت متقولش علشان الديقراطية لانك كدة تبقى عندك انفصام ماهو اما امريكا مش عايزة مرسى فمش هاتعبرة وتبقى فرصة انها تخلص منة او هوا اللى هاينفذ ما تريد فتزعل انة اتعزل
سيحاكم الرئيس الذي رفض عدوان إسرائيل على غزة صراحةً فتم توقف الإعتداء
اذا كان قصدك الاتفاقية اللى خللى مصر تضمن ات لاينطلق صاروخ واحد من غزة او حتى رصاصة طب اليهود هوا دة اللى عايزينة
سيحاكم الرئيس الذي قاطع اليهود الصهاينة وفتح الحدود مع إخواننا المسلمين في غزة بعد حصار
انا مش عارف يعنى اية قاطع انت مش عارف ان هناك اتفاقية الكويز اللى لازم تدخل مكونات اسرائلية بنسبة معينة فى منتجاتك التى تصدرها لامريكا هل الغى هذة الاتفاقية طبعا لا يبقى قاطع ازاىىىىى وفتح الحدود ياريت تسأل اهل سيناء علية؟؟
سيحاكم الرئيس الذي جعل رغيف الخبز الحكومي آدمي وأغلق المخابز المخالفة
طب جبتها منين انا من امبابة يعنى منطقة شعبية الرغيف لم يتغير لامن قبل ولا الان
سيحاكم الرئيس الذي في عهده أصبح زيت التموين بتاع الغلابة بنفس كفاءة زيت البني آدميين
نفس الرد السابق وانا نفسى اعرف هل حضرتك نزلت ولفيت وعرفت ولا دة فى منتطقتك بس؟؟
سيحاكم أول رئيس مسلم يصلى على سيدنا محمد وأبي بكر وعمر جهراً في عقر دار الشيعة إيران
طب لية مقولتش انة او رئيس يروح ايران زيارة اول رئيس يفتح للسياحة الايرانية الابواب
سيحاكم الرئيس الذي لم يعتقل في عهده شخص واحد
دى مالهاش رد لان الرد هايبقى خارج شوية معلش طب انت شايف كوووووووووووول اللى كان بيحصل وبتقول شخص واحد طب انا هاقولك اية بس يا راجل دة اتقبض على اطفال
سيحاكم الرئيس الذي قال صراحة سننهي إحتكار الإقتصاد المصري من يد 32 أسرة محتكرة له
طب لية مقلش هما مين ومحتكرينة ازاى وهوا هايعمل اية بالذمة دة كلام اذا كانت الدولة كانت لسة ماشية على الخطة الخمسبة اللى كانت محطوطة من النظام الاسبق ودة كلام وزير التنمية المحلية اللى هوا مختارة مش احنا ؟؟؟؟
سيحاكم الرئيس الذي قال سنصنع غذاءنا ودواءنا وسلاحنا فارتعد اليهود وأعوانهم داخل جيش مصر
مثلما قلت من قبل ازاى وفين وامتى وحكاية ارتعد انت عرفتها ازاى؟؟؟؟
سيحاكم الرئيس الذي في عهده بدأ إنتاج التابلت المصري من المصانع الحربية بعد 30 سنة مكرونة
يعنى و حضرتك مش عارف ان الجيش بيصنع مركبات وبيطور الاسلحة اللى بيشتريها وان هناك دول عربية انت بعت ليها مركبات ومدرعات تبقى دى مشكلتك مش مشكلتهم تانى حاجة الاول شوف التابلت مكوناتة اية وبعد كدة قول انتاج لا احب اقولك انة تجميع مش انتاج وهناك فرق
سيحاكم الرئيس الذي فعل خطة تطوير إقليم قناة السويس فارتعدت دبي وأرشت فاسدي الجيش
طب انت حضرتك قراءت اتفاقية تطوير منطقة قناة السويس ؟؟ هل قراءت القرار الجمهورى الخاص بها هل تعلم ان المادة التانية منة ان الشركة المسئولة عن المنطقة لاتخضع للقانون المصرى ولا اى مسئول مصرى وانها تحت مباشرة رائيس الجمهورية
سيحاكم الرئيس الذي جعل مفتي الجمهورية يختار بواسطة رجال الأزهر بالإنتخاب
وانت هل تعلم ان هيئة كبار العلماء كانت هى التى تختار الاسماء والرئيس كان يختار منها هل تعلم انة كان غير قابل للعزل
سيحاكم الرئيس الذي جعل شيخ الأزهر منتخباً ومستقلاً بلا تدخل من الحكام والسياسيين
إلى آخره من إنفرادات
طب دى حضرتك قيمتها ازاى
وبالتأكيد لم يخل من العيوب
فلم تكن له المخالب الكافية لدحر الفاسدين وتأديبهم بسيف السلطان والعدالة
يعنى دة عيب و ميزة

لكن أن يتهمه الإنقلابييون سارقيي الحكم بأنه كان متهماً بالتخابر مع إخواننا المسلمين الأشقاء في غزة
وبأنه أجرى إتصالات بهم
هنا الفرق نحن نقول حماس وحماسكم هوا معروف كم قتلت من فلسطينين اثناء صراعها مع فتح ونص المكالمة هى اللى بتحدد تهمة التخابر ولا اية
وكأن مهمة رئيس الجمهورية هي توقيع الحضور والإنصراف عند الخونة أمثال السيسي

إنها أكبر فضيحة في تاريخ مصر
وأكبر إهانة لكل مواطن مصري شريف لم يبع كرامته وصوته لشلة لصوص فاسدين من أذناب مبارك
لا أدري كيف سيتكلم القاضي الفاسد الذي رضي بأن يكون قاضياً لهذه المهزلة مع الرئيس مرسي

سيقول له أنت متهم بأنك وصلت للحكم بطريقة شرعية
أم سيقول له أنت متهم بالتخابر مع أعدائنا في غزة ضد أصدقائنا في تل أبيب
أم سيقول له أنت متهم بأنك لم تعتقل شخصاً واحداً
أم سيقول له أنت متهم بعدم إغلاق أي وسيلة إعلام معارضة لك بالحق أو بالباطل

ماذا سيقول له هذا القاضي اللعين الفاسد
وهل سينقلون الرد الفاضح لهم على الهواء
أم سيتحججون بحجج حمقاء يتقبلها فقط مدمني نعل البيادة من اللاحسين واللاحسات ؟؟

ماذا لو قال له رئيس الجمهورية الشرعي الرئيس محمد مرسي ::::ـ
بصفتي رئيس الجمهورية بناءاً على الإنتخابات النزيهة التي أشرف عليها القضاة أي أنتم
لا يحق لكم محاكمتي إلا إذا أدانني مجلس الشعب المنتخب بإشرافكم أيها القضاة والذي تم حله بحيلتكم
اولا انت تعترف ان هؤلا القضاة الفاسدين الخونة هم من اشرفوا على الانتخابات التى اتت بة طب انا كامواطن مصرى اطلب بالغاء هذة الانتخابات لانها تمت بواسطة فاسدين يعنى هنا قمة التناقض انتخابات نزيهة تحت اشراف قضاة فاسدين طب ازاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وبالتالي فهذه المحاكمة طبقاً لجميع الدساتير المصرية وجميع القوانين المصرية فاسدة ومنعدمة

وأتوجه ببلاغ إليكم بأن هناك عصابة إجرامية من الخونة والعملاء بقيادة العسكري السيسي الخائن
سؤال بس انت حضرتك بتوجة البلاغ لمين؟؟؟؟
والقاضي الفاسد الطرطور الغير عادل والغير منصور
قامت هذه العصابة بخطفي واحتلال قصور الحكم بالسلاح والمرتزقة
وحسب جميع الدساتير والقوانين المصرية فإن عقوبتهم هي الإعدام شنقاً
وإذا لم تنفذ ذلك أيها القاضي الفاسد فأنت مشترك معهم وتستحق أيضاً الإعدام وفقاً للقانون

كيف سيرد الحيوانات من فصيلة السيسي والجمادات من فصيلة الطرطور على هذا الخطاب
هل سيهزون ذيولهم أم سيبرمون طرطورهم

لن ألوم هؤلاء الخونة والقتلة والفسدة فهم يبحثون عن السرقة والقتل فهي هدفهم ليجمعوا الدنيا
ولكن ألوم أتباعهم من المتحولين من الإنسانية إلى ما هو أقل من درجة حيوان السيسي
الذين قالوا عن آلاف القتلى المدنيين العزل أنهم يستحقون القتل والسحل والحرق أحياءاً وأمواتاً

وبعد المحاكمة الهزلية ستراهم ينهقون وينهقون نهيقية تسلم أيادي من خانوا بلادي
فمنهم الناهق لأنه ناهق مؤجر بالمال
ومنهم الناهق لأنه يرى أن القاتل والخائن هو بطل وشجاع لأنه طابق هواه

ـ
واخيرا انت حضرتك شتمت كل من لايعجبك ولوا واحد رد عليك بنفس الاسلوب ترد حضرتك بان دى اخلاق من يتبعون السيسى دة لو مش تناقض وانفصام فى الشخصية يبقى اسمة اية ولى رجاء لا تربط الاسلام بأحد الاسلام موجود قبل وبعد مرسى
قديم 09-11-2013, 04:17 PM
الصورة الرمزية وليد مسلم
وليد مسلم وليد مسلم غير متواجد حالياً

وليد مسلم is a glorious beacon of lightوليد مسلم is a glorious beacon of lightوليد مسلم is a glorious beacon of lightوليد مسلم is a glorious beacon of lightوليد مسلم is a glorious beacon of lightوليد مسلم is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

هو انت يا وليد حافظ الكلام وبس وبتسمعه في كل مكان
كاتبلك في المشاركه اللي قبلها قدوه بنبينا محمد عليه الصلاه والسلام تقولي حتي لو مش مسلم
ثانيا انت مش صاحبي ولا اعرفك اساسا عشان تناديني بدون القاب وتناديني باسمي التاني كمان اسمي تامر ياحبيبي او ابو منه قولتها المره الاولي وعدتها
ولما قولتلك يا وليد ردا علي عدم احتفاظك بالالقاب

اما موضوع انك لست محاميا للاخوان فدي مش قصتي انت حر اذا كان الكتاتني وحجازي قالوا انهم مش اخوان
بس الاحلي بقي د مرسي هولسه في زيك كده بيقولوا د مرسي اسمه الجاسوس الارهابي او المجنون اشيك
اما موضوع تحكيم الدين والعقل والضمير فالحمد لله حكمتهم وراضي عن نفسي وعن ضميري ومش عاوز مواعظ لاني مش هغير رأيي في المعزول مرسي ولا جماعته الارهابيه ولو بعد سنين

ممكن تدور علي حد تاني تعرف تقنعه انا بره الموضوع

يا كوكو ايه الغل والكراهيه اللى جواك دى كوكو
بقى عمال اقولك احنا اخوات واخوه فى الله وحبايب وكلنا مصريين وانت تقوللى الكلام ده يا كوكو
واضح يا كوكو ان الكلام ده كبير عليك ومش بتفهمه
لكن لو ردحت لك وتكلمت معاك بأسلوب غير مهذب هايكون وقتها ........
عموما انا يا كوكو هاسيب الاعضاء هما اللى يحكموا على كلامك وتصرفاتك
ونفسى يا كوكو يكون عندنا احترام فى الكلام وزى ما قولت قبل حده حاول انت تغير من مفهوم الناس ناحية اتباع السيسى المعروف عنهم الشتيمه والردح والغلط وكل ده ليس من صفات المسلم
عموما يا كوكو انا هادعى دعوه وانت تقول امين ورايا لانى اكتشفت انك بتحب عمك السيسى مووووووت

يارب يا كوكو يحشرك يوم القيامه مع السيسى وأتباعه
قول امين يا كوكو
واوعى تكون زعلان من كلامى يا كوكو

قديم 09-11-2013, 05:01 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وليد مسلم مشاهدة المشاركة

يا كوكو ايه الغل والكراهيه اللى جواك دى كوكو
بقى عمال اقولك احنا اخوات واخوه فى الله وحبايب وكلنا مصريين وانت تقوللى الكلام ده يا كوكو
واضح يا كوكو ان الكلام ده كبير عليك ومش بتفهمه
لكن لو ردحت لك وتكلمت معاك بأسلوب غير مهذب هايكون وقتها ........
عموما انا يا كوكو هاسيب الاعضاء هما اللى يحكموا على كلامك وتصرفاتك
ونفسى يا كوكو يكون عندنا احترام فى الكلام وزى ما قولت قبل حده حاول انت تغير من مفهوم الناس ناحية اتباع السيسى المعروف عنهم الشتيمه والردح والغلط وكل ده ليس من صفات المسلم
عموما يا كوكو انا هادعى دعوه وانت تقول امين ورايا لانى اكتشفت انك بتحب عمك السيسى مووووووت

يارب يا كوكو يحشرك يوم القيامه مع السيسى وأتباعه
قول امين يا كوكو
واوعى تكون زعلان من كلامى يا كوكو

انا قولتلك وانت بتتكلم معايا مترفعش الالقاب بس الواضح ان الاشكال اللي شبهك عاوزه تتهزئق
انا عندي غل يله يا وليد
هههههههههههههههه
طب غل ليه ومن ايه
احنا نزلنا 3 ايام كل يوم كام ساعه عزلنا ابو ليه اللي شبهك
وقعدنا في بيوتنا
انما اللي شبهك ياعيني بيتنزلوا الشارع تتهزئوا وتضربوا علي وشكم وبعد كده تتبحسوا يا عيني صح يله يا وليد
يعني يا السجن يا الجحور يبقي الغل عند مين يله يا وليد

اما موضوع اننا اخوات والاونطه اللي بتعملها دي قدام المنتدي يله يا وليد
فكك منها واريحك كمان انت واللي شبهك ميشرفنيش تبقوا اخواتي
بس ليه يله يا وليد بقيتوا غلبانين كده وبتدعوا بس دلوقتي فين التهديد والوعيد بتاع زمان يا خوارج
وبما ان اتباع عمك السيسي رداحين وشتامين فاكيد انت كنت متوقع انك تتهزا يبقي والنبي متزعل مني انت اللي قولت يله يا وليد
اما موضوع ان السيسي عمي فده يشرفني انه يكون عمي يله يا وليد كفايه انه خلصنا من الاشكال الوسخه وخلاكم لبستوا طرح ووتناموا في الشوارع ولا ايه يله يا وليد

اما موضوع الدهوه والحشر ده شغل نسوان فعادي مش هرد عليك غير ب
بررررررررررررررررررررررم
هههههههههههههههه
اللهم اهلك مرسي وجماعه الخونه المتأسلمن
اما انت يله ياوليد مش هدعي عليك لانك ياعيني مش محتاج
انت كده حلو كفايه البله اللي فيك

الكلمات الدليلية
17 سنة, مصر, الأزهر, الصعيد, بحري, تصويت, تزوير, تفجير, خائن, رئاسة, شحن, عسكر, فلول, إخوان, إيقاف, إرهاب, إستفتاء, إنتخاب, إنتخابات, طلب شراء سيارة