العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 05-02-2012, 05:42 PM
walidelwahsh
Guest

افتراضي رد: فلول الثوار

يا نقيب محمد لا تلتفت لصغائر الامور
اصلا الجيش السنة اللي فاتت دي ماخدش نفسة من تلاحق الاحداث
كارثة وراها كارثة
واحنا مابنحبش التفكير الكتير
بنحب ناخدها من قاصرها ونعلق اي حاجه على اي شماعه مايلة قدامنا
يعني بالبلدي حجة البليد
وللاسف الجيش بتاعنا هو الحيطة المايلة اللي بتشيل كل بلاوي البلطجية
احلى حاجة الجيش يتدخل بعنف مش عاجب
يسيب الحبل على الغارب يقولك جيش خيخة
والله ماهيعجبهم حد
مجلس الشعب كوخة
الاخوان خونة
مش هايموتو على انتخابات الرئيس ...
اي حد هاينجح حاننقلب عليه برضة ومش هايعجبنا وهنطلع فية القطط الفطسانة
الا صحيح هو فين البرادعي؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

ملاحظة اخيرة
هو الثوار مالهومش فلول ولا ايه
يعني مش ملايكة
رغم احترامي (عشان اصل فيه ناس بتحب تحور كلامي) لثوار وثورة يناير2011 اللي لا انا ولا غيري شايف حد منها في الشارع دلوقتي
وللاسف تحدث دائما الكوارث عندما تتفق رغبات فلول الثوار مع فلول النظام البائد
وللاسف كلنا معترفين بفلول النظام فقط دون النظر للطرف الاخر اللي هو فلول الثوار

قديم 05-02-2012, 06:18 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mf86 مشاهدة المشاركة

عذرا يا أخي تذكر أنه عندما رفع الحذاء في وجهك

فهو رفعه فوق رأسه أيضا
أخونا الغالى محمد فضل
نحن كشعب كنا نتمنى عندما يرفع أحد الحزاء فى وجوهكم أن تردوه على رأس هذا العميل الخائن ....ولكن تركتم العملاء والخونه صوتهم يعلو فى الفضائيات واتبعتم أسلوب الطبطبه على كل خارج على القانون حتى اصبح الخروج على القانون هو المألوف ولم نرى الشده والحزم فى المواقف التى تتطلب ذلك بل وجدنا الرعونه والخنوع وهذا مالم نعهده فى التربيه العسكريه .
بدأنا نشك فى هذا المجلس الذى يدير شؤن البلاد .....هل هو من المدرسه التى تخرج منها القاده العظماء مثل سعد الدين الشاذلى وعبد المنعم واصل ومنير شاش وابوغزاله والجمسى وكمال الدين حسين وأحمد بدوى ....أى واحد من هؤلاء كان يستطيع أن يقود قاره بأسرها ....أما المجلس الحالى للأسف لايستطيع أن يقود كتيبه وخيب أمل الشعب المصرى فى جيشه ولم يحقق لنا الأمن المطلوب وأختلط الحابل بالنابل فى عهده وأصبح الشعب الأن مؤهل لخروج العسكر .....وما يحز فى نفسى من هذا المجلس أنه ترك علامه إستفهام وجرح عميق فى نفس الشعب المصرى بعدم تحقيقه للأمن والقضاء على العملاء والخونه بل تركهم يعيثون فساداا لكى نواجههم فيما بعد ونترحم على أيام المخلوع والعسكر ....بل وترك أيضا جرح عميق فى نفوس أفراد القوات المسلحه كلها وهذا أخطر مافى الموضوع .....
عموما ثق بنفسك ياأخى .....ستمضى الأيام وسيرحل هؤلاء القاده الخنوعين سواء على المعاش أو بالتطهير فى يوم من الايام وستعود قواتنا المسلحه إلينا فنحن منكم وأنتم منا ولن تهتز ثقتنا فى قواتنا المسلحه .......تقبل تحياتى

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 05-02-2012, 08:01 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

قديم 05-02-2012, 08:16 PM
الصورة الرمزية MmFFoR

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walidelwahsh مشاهدة المشاركة

انا اصلا مش عايز ارد عليك

بس انا مش عامل لايك لصفحة اسف يا زفت
ماهو دا اسلوبكم في الرد
اللي يعارضكم في حاجة خلاص اما فلول او اسف يا زفت

اولا الصور دي لو كان عضو عادي نشرها كان زمانه خد ايقاف من بدري ....والحجج موجودة والانذارات موجودة وتستحق الايقاف ان شا الله بعدها ب100 سنة
ثانيا الرد بتاعي اهو:

1-----
لم يجد عامل وسيلة للانتقام من صاحب المحل الذى كان يعمل به إلا سرقته، واختمرت فى ذهنه فكرة ارتداء زى عسكرى برفقة مجموعة من رفاقه، واستيقاف السيارة المحملة بالأموال أثناء خروجها من محل التوحيد والنور بمدينة الفردوس فى 6 أكتوبر بزعم تفتيشها ثم استولوا على الأموال التى بداخلها، إلا أن كمين شرطة المعين خدمة تمركز بالطريق السريع طنطا ـ القاهرة وأمام قرية دفرة ارتاب فى السيارة التى يستقلها المتهمون وبتفتيشها عثر بداخلها على الملابس العسكرية وبعض الأسلحة النارية فتم القبض على المتهمين.
تفاصيل الواقعة بدأت عندما اشتبه الرائد حسام الجرحى، الضابط بإدارة البحث الجنائى بخدمة تمركز الطريق السريع طنطا ـ القاهرة، أمام قرية دفرة بمركز طنطا فى السيارة رقم 6523 ب و ج مصر ملاكى، للتأكد من شخصية سائقها، وباستيقافها ارتبك سائقها، وتبين أنه لا يحمل رخصة قيادة وقدم رخصة تسيير باسم شخص آخر يدعى “علاء.ع” مقيم بمركز إيتاى البارود محافظة البحيرة، وتبين أن السائق يدعى “سعيد.ا.ب”، مقاول” 23 سنة.
كشفت التحقيقات أن شخصا يدعى “محمد.ع.س” (28 سنة) كان يعمل فى محل للتوحيد والنور بمدينة الفردوس فى 6 أكتوبر، وتم إقصاؤه من العمل بسبب تباطئه فقرر الانتقام من صاحب المحلات بسرقة أموالها.
أضافت التحقيقات ان المتهم وضع سيناريو للجريمة تمثل فى استعمال الملابس العسكرية الخاصة بشقيقه والاستعانة بمجموعة من أصحابه، وعمل كمين لسيارة الأموال الخارجة من التوحيد والنور على بعد مسافة قريبة من المحلات بحجة تفتيشها بدعوى أنهم كمين تابع للقوات المسلحة والاستيلاء على جميع الأموال التى بداخلها.
بتفتيش السيارة عثر بداخلها على سنجه وملابس عسكرية تابعة للقوات المسلحة كما عثر بحوزة المتهمين على فرد خرطوش، وأثناء القبض عليهم نجح كل من “محمد.م.م” و”محمد.م” رفقاء المتهم من الهرب.
اعترف المتهم أمام العميد الدكتور اشرف عبد القادر مدير المباحث الجنائية بالغربية بارتكابه للواقعة، وبإخطار اللواء مصطفى باز مساعد وزير الداخلية مدير أمن الغربية أمر بسرعة ضبط وإحضار المتهمين الهاربين وتحريز السلاح المضبوط، وتحرر المحضر رقم 3 أحوال قوات مسلحة وأخطرت النيابة العسكرية للتحقيق

2----
قام عدد من البلطجية مساء أمس الجمعة بمحاولة الهجوم المسلح بأسلحة نارية و بيضاء علي محل بيع ملابس عسكرية في المنشية بغرض سرقة المحلات الموجودة فيه مما أسفر عن تكسير الواجهات الخارجية للمحلات و بعض أعمال التخريب في المحلات المحيطة بالموول التجاري .

و صرح لأنباء اسكندرية المصورة مدير الشركة صلاح الشيمي المتخصصة في صناعة الكلابس العسكرية أن الغرض الرئيسي من محاولة الهجوم علي محل الشركة بهدف سرقة الزي العسكري للقوات المسلحة و استخدامه لارتكاب أعمال بلطجة متواريين فيه ,

و لكن عمال الأمن بالمجمع التجاري الذي يقع فيه المتجر و العاملين بالمحلات الأخري قاموا بصدهم بمساعدة أهالي المنطقة رغم أن هؤلاء البلطجية كانوا يضربونهم بالأسلحة النارية و قنابل المولولتوف و لكن تم التصدي لهم بكل قوة لمنعهم من سرقة الملابس العسكرية لضمان أمن المواطنين أو من سرقة المحلات الموجودة في الموول التجاري .

و تم ابلاغ القوات المسلحة و حضرت القوات في مدة لا تزيد عن العشر دقائق و بمجرد أن رأي البلطجية قوات الجيش قادمة قاموا بالفرار من المكان مباشرة و تم انتهاء الهجوم بدون خسائر في الأرواح أو اصابات

3-----
عايز كمان ولا كفاية كدا

انا سألتك مرتين عن مصدر اخبارك و محصلتش على رد

خلاص مش انا اسف يا زفت زي ما قلت

ما هي الصفحة التي تستقي منها اخبارك يا اخي العزيز؟

و لما قلت اعمل ديس لايك مكانش قصدي انك مؤيد ليهم لان انا نفسي كنت عامل لايك عندهم فترة قبل ما اسيبها بسبب ضغط الدم اللي اترفع عندي
فلايك الصفحة مش معناه انك مؤيد
قديم 05-02-2012, 08:18 PM
الصورة الرمزية MmFFoR

انك كلامك اعلاه بتشكك في ان العساكر بتوع الجيش دول اصلا مش من الجيش

حخلي الزميل محمد فاضل يرد عليك بنفسه و يقلك اذا كانوا جيش واللا لأ