العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 28-08-2010, 02:38 AM
الصورة الرمزية mautaz mouhamed
mautaz mouhamed mautaz mouhamed غير متواجد حالياً
من انا؟: elrussy
التخصص العملى: طالب

mautaz mouhamed is a splendid one to beholdmautaz mouhamed is a splendid one to beholdmautaz mouhamed is a splendid one to beholdmautaz mouhamed is a splendid one to beholdmautaz mouhamed is a splendid one to beholdmautaz mouhamed is a splendid one to behold
افتراضي رد: أستخراج أفضل أداء من موتور عربيتك بلا تعديلات .

انا باء عن نفسى الحمد لله بغير زيت و فلتر كل 2000 او اكتر شويه يعنى حته مبكملش 3الاف والعربيه الحمد لله زى الفل معايه وكمان الحمد لله انا و كريم كونا مشين مع بعض كريم ماشى بعربيته على140 وانا وراه على طول بعنى اول مثلا كونت ماشى 130 ول الحمد لله العربيه زى الفل معايه واصال كريم
ملاحظه انا عربيتى لادا نيفا مو1995
قديم 28-08-2010, 08:09 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karem ali مشاهدة المشاركة

تتصدق اقتنعت بل الكلام بس انا عاوز اولك انى العربيه بتاعتى بتصعب عليه اوى لم ادوس عليها كتير وبعدين يا باشا انا الحمد لله كل الصيانات الدوريه وكل حاجه تحصل فى العربيه بروح لهم على طول واريح دماغى انا عارف انهم غالين شويه لكن بريح دماغى وربنا يسترها معانه كلنا
ربنا يخليهالك ياباشا, ويديك خيرها على طول, ومتزعلكش منها أبدا.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mautaz mouhamed مشاهدة المشاركة

انا باء عن نفسى الحمد لله بغير زيت و فلتر كل 2000 او اكتر شويه يعنى حته مبكملش 3الاف والعربيه الحمد لله زى الفل معايه وكمان الحمد لله انا و كريم كونا مشين مع بعض كريم ماشى بعربيته على140 وانا وراه على طول بعنى اول مثلا كونت ماشى 130 ول الحمد لله العربيه زى الفل معايه واصال كريم
ملاحظه انا عربيتى لادا نيفا مو1995

يا معلم يامعلم, 130 بنيفا, يعنى الحمد لله موتورها لسه بعافيته, أمال أعلى سرعة جبتها بيها كام؟

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 30-08-2010, 03:12 PM
zenger zenger غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير الى الله
التخصص العملى: طالب بكلية تجارة
هواياتي: السيارات

zenger will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة snoop مشاهدة المشاركة

الف شكر ليك ولنصايحك الجميلة دى بس ليا سوال لو عايز انظف فلتر الهواء والبنزين دول بنفسى اعملهم ايزاى والادوات المطلوبة وشكرا ليك
بص يا باشا فلتر الهوا بيتفكو الاحسن انو بيتغير مش بيتنضف ولا حاجة لكن لو انت عاوز تنضفة فده مش بيتغسل علشان بيبقى مليان تراب فميسدش فتحات الهوا فى الفلتر نفسة ممكن تنضفة ب بلاور مثلا
اما فلتر البنزين بيتفك و شوية بنزين مجرد انك تغسله كويس و تنزل الشوائب منة هيبقى تمام لكن لو لاقيته لونة مدى على اسود او فى شوائب كتير فغيره احسن للعربية
قديم 02-09-2010, 03:17 PM
zenger zenger غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير الى الله
التخصص العملى: طالب بكلية تجارة
هواياتي: السيارات

zenger will become famous soon enough

معاك يا انجيكشن و انت عارف ان مواضيعك بتعجبنى
بس انا احب الزيت يكون زى ما انت قولت حازم بيغير موبيل بس مش كل اللى هنا بيغيروا موبيل و حكاية سلك البوجيهات اللى قطره اكبر دى كويسة برضو بس مش هتخليك تحس اذا كانت كهربة العربية مظبوطة ولا ؟؟
انا عاوز بقى يا انجيكشن اركب فلتر هوا اللى هوة المشروم ده على العربية عندى ريجاتا نوفا 88 فمش عارف ينفع ولا ايه الظروف
لو تعرف حاجة قولى
قديم 02-09-2010, 04:44 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

ينفع تركب الفلتر بماسورة على الكاربراتير علشان ميحكش فى الكبوت, أو تركبه على الكربراتير على طول, وهتلاقى فى الحرفيين ناس بتبيع الفلاتر الأصلية للكربراتير بتاعة K&N و SIMOTA.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.