العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 19-10-2011, 01:14 PM
الصورة الرمزية spear7
spear7 spear7 غير متواجد حالياً

spear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: اقصى سرعة جبتها بالنيو اكسنت

170 على طريق مصر اسكندرية الزراعي يوم 15 /7 كان الطريق ليلتها عليه بلطجية و مقطوع و كننا طايرين بيها و على فكرة لسة ملينتش قوي و مدخلتش صيانة و الجنوط الاصلية بتاعتها هي هي حتى الكاوتش الكومو المعفن و مع ذلك العربية قمة في الثبات و الدركسيون مبيتهزش نهائي استهلاك بنزين عادي جدا بتفكرني بال 128 ... و مرة تانية على طريق العين السخنة واحد كان شايف نفسه بباسات حجزني وراه بتاع 10 دقايق و عمل فيها تِعبان و رايح جاي و قمت طالع منه و فاتح لقيته بيشد معايا وحياتكم تسقيطة غيار واحدة كره اليوم اللي اشترى فيه عربيته ... مرضتش اسقط غيار تاني عشان الطريق كان ضلمة و انا مش بحب الجري عمياني كدة و حصلني طبعا بعد فترة لقيته بيقولي عربيتك معفنة و جايبة آخرها بس الالماني برضوا له اصوله ههههههههههههههه المشكلة عربيته صوتها عامل زي مايكون عربية الزبالة اللي بتيجي في الشارع من الحرق عليها و انا العربية ماشية على 2500 دورة و مريح هههههههههه قلت له كوري يا باشا و على الرابع استنى بقى و سقطت الخامس و ماشافنيش تاني ههههههههههههه بيتهيئ لي كنت جايب 180 ~ 190 ... و كانت ساعتها العربية عاملة 400 كيلو يا جماعة ... و ملينها على الواقف ... يعني لسة لا عفشة و لا ميكانيكا لينت يدوب الموتور بس ههههههههه بس احلى حاجة في العربية صوتها مزيكا تحس انك راكب عربية سبور ب 80 الف جنيه ... بس سؤال يا جدعان اللي نفسي اعرفه !!! ليه معظم العربيات الاكسنت اللي في مصر واخدة خبطة من الجنب اليمين ؟؟ على الرغم اني واخد الخبطة و انا خارج من الآجنس هههه
قديم 20-10-2011, 01:33 AM
الصورة الرمزية matars
matars matars غير متواجد حالياً
من انا؟: above normal
التخصص العملى: طالب
هواياتي: الملاكمة

matars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spear7 مشاهدة المشاركة

170 على طريق مصر اسكندرية الزراعي يوم 15 /7 كان الطريق ليلتها عليه بلطجية و مقطوع و كننا طايرين بيها و على فكرة لسة ملينتش قوي و مدخلتش صيانة و الجنوط الاصلية بتاعتها هي هي حتى الكاوتش الكومو المعفن و مع ذلك العربية قمة في الثبات و الدركسيون مبيتهزش نهائي استهلاك بنزين عادي جدا بتفكرني بال 128 ... و مرة تانية على طريق العين السخنة واحد كان شايف نفسه بباسات حجزني وراه بتاع 10 دقايق و عمل فيها تِعبان و رايح جاي و قمت طالع منه و فاتح لقيته بيشد معايا وحياتكم تسقيطة غيار واحدة كره اليوم اللي اشترى فيه عربيته ... مرضتش اسقط غيار تاني عشان الطريق كان ضلمة و انا مش بحب الجري عمياني كدة و حصلني طبعا بعد فترة لقيته بيقولي عربيتك معفنة و جايبة آخرها بس الالماني برضوا له اصوله ههههههههههههههه المشكلة عربيته صوتها عامل زي مايكون عربية الزبالة اللي بتيجي في الشارع من الحرق عليها و انا العربية ماشية على 2500 دورة و مريح هههههههههه قلت له كوري يا باشا و على الرابع استنى بقى و سقطت الخامس و ماشافنيش تاني ههههههههههههه بيتهيئ لي كنت جايب 180 ~ 190 ... و كانت ساعتها العربية عاملة 400 كيلو يا جماعة ... و ملينها على الواقف ... يعني لسة لا عفشة و لا ميكانيكا لينت يدوب الموتور بس ههههههههه بس احلى حاجة في العربية صوتها مزيكا تحس انك راكب عربية سبور ب 80 الف جنيه ... بس سؤال يا جدعان اللي نفسي اعرفه !!! ليه معظم العربيات الاكسنت اللي في مصر واخدة خبطة من الجنب اليمين ؟؟ على الرغم اني واخد الخبطة و انا خارج من الآجنس هههه
بص يارايق اغلبيت الخبط يمين قدام لان الناس مش مقدارها مسافات العربية دي من الامام كويس بس وبتحصل في عربيات كتيرة بس هي علشان بمنبوطة فالي سايق بيتخدع شوية في تقدير فرق المسافات
بس انت قرصت عليها اوي وهي لسه بتلين زعلتني منك

قديم 20-10-2011, 11:54 AM
الصورة الرمزية spear7
spear7 spear7 غير متواجد حالياً

spear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of light

هههههههههههههههههه انا لينتها موتور على الواقف زي بتوع النص نقل تانك بنزين و سيبها دايرة في الجراج لحد اما تخلصهم و ضفت لهم نص تانك كمان ... و طلعة واحدة على الطريق للبلد و فتحت و ريحت و بقت 100 فل ... بس دلوقتي بخاف منها ... دواسة البنزين اقل تشعيرة بهاتريك و تطلع تجري حاسس ان دواسة البنزين فيها حاجة غلط ... اللي اعرفه ممكن دواسة البنزين تتقل ... بس مش تزيد ... يا اما العربية جراية زيادة عن اللزوم ... انا اقصد يا باشا الخبطات كلها في الجنب اليمين من اول الباب الخلفي ... انا عندي بابقى شايف التضليعة بتاعت الكبود على اليمين و باسيب لها 20 سم عشان البومبيهات ... و مع ذلك كل اما اسأل حد من اللي معاهم اكسنت يقولي معرفش ... بقى لهم سنين بيسوقوا عربيات و لا عمرها خدت خبطة اما الاكسنت الجنب اليمين بالذات في 80 % من العربيات مخبوط ... يلا ممكن عمل معمول لشركة هيونداي على اكسنت او الحسد بقى بما ان لقبها بقى شبح الطرق المصرية
قديم 22-10-2011, 01:19 AM
الصورة الرمزية matars
matars matars غير متواجد حالياً
من انا؟: above normal
التخصص العملى: طالب
هواياتي: الملاكمة

matars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to all

طبيعي انك هتحس ان دواست البنزين خفت لان المكنفة فتحت خلاص والعربية بقت فايقة تشيل رجلك من الفرامل سنة تبقى بتجري مش بتمشي بس انت بقى يابرنس كل 10 الاف لازم تربط عفشة وتزبط زوايا علشان العربية دي مع الجري بتسيح على بعض في الزوايا يعني العربية تلاقي زواياها مزبوطة بس سايحة كده ترمي على السرعات العلية يمين شمال بسيط طبعا وكل 15 رصص وكل 25 اعمل كورس شقلب العجل ورا لقدام والعكس وبعد 50 غير الكوتش وجنط وياريت تعمل صيانتها في التوكيل علشان تفضل بتجري معاك كويس يعني اديها حقها واصرف عليها تفضل اصيلة ربيها ع الغالي مش اي قطع ومش اي حد يزبط زوايا كده يعني
العربية دي مع ان سعرها قريب مع ان في ناس بتستغلاه على الابشنز الي شايلها غبور بس هي بتاخد عين دايما ودي لاحظتها ياما ردة ع البارد زي حلاتي اتنين ومغير فنوس وراه وخربوش من الاكصدام القدام يمين من بتاع فزبه ياما حكات بس انا بسيب شوية عقبال لما اصلح وربنا يستر ع الكل

قديم 22-10-2011, 01:42 AM
toty_305 toty_305 غير متواجد حالياً

toty_305 will become famous soon enough

mesh 3aref 7ases el nas hena sorry ya3ny mesh fahma ya3ny eih stability ......ya3ny el sor3at deih b 3arabya hyundai(w ana 3andy hyundai ) ya3ny enta bay3 3omrak....w bardo elly bey2ool sabta ye2ool rekeb eih abl keda 3shan ne3raf eih ma3lomato 3an el stability.....bas law enta 3ayz tmoot w enta betgry moot lewa7dak enta bet3mel 7adsa w te2tl elly fel tarik...5afo rabena deih hyundai ya3ny