العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 08-05-2009, 08:24 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى مع السيارات فى العراق !

طبعآ محدش متخيل الراجل ده مات ازاى ! أنا أقول لكم ! الكسارة دى عباره عن ماكينه ضخمه بتبلع الآحجار

الكبيره التى يتم تكسيرها من الجبل وتدغدغها وتحولها الى زلط مختلف الآحجام ! ويتم تكسير الجبل عن طريق

التفجير بالديناميت ! و لكن بعض الآحجار الضخمه برده بتفضل معلقه ! تقوم ماكينه تانيه تشبه الونش والبوم بتاعها

به سلسله ضخمه تننهى بكره ضخمه من الحديد الصلب ويتم مرجحة هذه الكره ثم طااااااخ يقوم ضاربها فى

الصخور المعلقه تقوم واقعه أو متفتفته ! من الآخر كده الراجل ده وقف بطريق الخطأ فى سكة الكوره دى و طبعآ

ما أقولكوش ! كأنه وقف فى طريق عزرائيل !!! وأفضل ما فى الموضوع ان اللى سايق الونش ده برازيلى زيه !!

و ماكانش فيه ولا مصرى واقف بجانبه حتى و لا على مسافة 100متر ( تمكرون و يمكر الله ) صدق الله العظيم !

نيجى بقه لصنف العمال الآتراك اللى بالموقع ! كلهم مسلمين ومعظمهم يصلون ولكن كثسرآ منهم يشربون

الخمر والبيره ( دى نقره و دى نفره ) و أدمغتهم ناشفه بصحيح ! ptmnlo123per111 يعنى التركى من

دول لو اتخانقت معاه يبقى الله يرحمك ! ptmnlo123per144 أجسامهم قويه وغير متعلمين ( قرويين ) و طبعآ كنت بأعانى

منهم فى العياده لآنهم كانوا متخيلين ان مجرد حضوره للعياده يعنى انى أعطيه أجازه ! وطبعا لو الموضوع ده

فتح فى مكان شغل اللهم ماحدش مشتغل و أنا ح أروح ! والتركى من دول و أنا شفتها بعينى ! واحد كان

بالليل وسكران طينه لدرجة انه كان بيتمرغ على الآرض ! يعنى لو شتمته وقلت له أمك و أبوك ومراتك !! مافيش

مشكله عنده ! لكن وهوه حتى فى الحاله دى وسبيت له الدين أو سبيت رسوله ( والعياذ بالله ) ! عنده استعداد

يقوم يفتح كرش اللى قال كده ( بقصد موته مش بقصد بعلمه غلطه ) ! ptmnlo123per160

وبعدين عندهم ألاطه فى الاكل يعنى أجبروا الشركه انها تعمل لهم مطبخ مخصوص بعيدآ عن المطبخ العادى

علشات ما يختلطش أكلهم بأى حاجه من ريحة الخنزير ! و والله معاهم حق وسف أحكى لكم عن اللى حصل

لى فى هذا الشأن ! و عجبى ! وكمان كيف كدت أموت مرتين ؟ مره بالرصاص و مره بسيارة مجارى ptmnlo123per144

Dr. Bolbolan
قديم 08-05-2009, 11:34 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

موضوع راااااائع .. يا دكتور ....
انا لسه شايفه دلوقتي حالا .. و من كتر ما شدني مقدرتش اسيبه الا لما اقراه لاخر مشاركه ... و اتمنى انه ميخلصش ابدا ...
لولا بس اني مضطر اقوم اراجع للبنت ساينس شويه قبل الصلاه كنت دخلت دورت على كل موضوعات حضرتك و قريتها ...
مش مجامله بس فعلا موضوع جميل فيه خبره و عظه و ذكاء ( حركه شركه التأجير ) وافاده و معلومات متنوعه .... و اسلوب شيق ممتع ...
بارك الله فيك ..... وجزاك كل خير

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 08-05-2009, 12:55 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

شكرآ جزيلا يا أستاذ سامح على اطرائك الجميل ! والله لقد شعرت بالسعاده و الحزن والخجل فى نفس الوقت !

أولا : شعرت بالسعاده لآن واحد محترم مثلك وله وضعه بالمنتدى يتواضع ويثنى على كتابتى المتواضعه !

ثانيآ : شعرت بالحزن لآن ده معناه ان ناس كتير لم يروا الموضوع منذ بدئى فيه و طبعآ كل كاتب بيتمنى ان

كل الناس تقرأ له ( مع اختلاف القصد و أنا قصدى الفائده و ليس الشهره ) وربما كان سبب ذلك هو أت

العنوان كان مختلف وغير جذاب لولا اله يستره أبو نورا غير العنوان بما يوحى بالمضمون !

ثالثآ : شعرت بالخجل لآنى لا أستحق هذا الكلام الجميل ! فأنا مجرد بأسرد وقائع فعليه حصلت ولست مؤلفآ

لكن انت وصلت لمربط الفرس وهو العظه ! فأنا أرجوا أن يستفيد شخص ما يومآ ما بهذا الكلام الذى هو

خبرة سنين ! ويقول الله يخليه دكتور بلبلان أو الله يرحمه أفادنى فى هذه النقطه ! وشكرآآآآآآآآآآ

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
قديم 08-05-2009, 02:38 PM
sh_masry sh_masry غير متواجد حالياً

sh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond repute

يا دكتور متابعين بأهتمام شديد جدا ....... بجد موضوع شيق و تجربه جميل ان الواحد يمر بها و ياخد منها موعظه و ماتمرش مرور الكرام .......

الله ينور و فى انتظار تكمله الموضوع حتى يومنا هذا .......

اى موضوع او اى تعليق ينم عن رأيي انا الشخصى و لكم جزيل الشكر ,,,
قديم 08-05-2009, 02:38 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

يا دكتور مقام الناس بشخصها و موضوعاتها و خبرتها و سنها ...
ووضعي في المنتدى عضو زي اي عضو تاني ...
انا يمكن بس رغاي كتير و مشاركاتي كتيره فالناس اتعودت عليا كده زي الجرايد ...
لكن حقيقه موضوع حضرتك هايل .. مش مجامله ...
وطالما الموضوع موجود و حضرتك بتضيف ليه حتلاقي مشاهداته تزيد و شعبيته تزيد ...و بالتالي الفائده تعم ptmnlo123per154
فمتقلقش حضرتك .. اكتب بس و احنا موجودين ... يمكن بس الناس لما بتلاقي موضوعات مسلسله كده مبتحبش تقطع تسلسل الاحداث بمشاركاتها ... و الموضوع لحد دلوقتي داخل على 500 مشاهده ..
ده فيه موضوعات مثبته و بقالها شهور معملتش نسبه المشاهدات دي
( هو حضرتك بتخزي العين و لا ايه ؟؟!! ) ptmnlo123per1127

واجمل حاجه في الموضوع السرد البسيط ...
بيبقى الكلام من القلب يوصل للقلب ptmnlo123per171

طيب ده كفايه بس ان انا و ايمن عبد الرازق لقينا ناس اكبر مننا في المنتدى ... و كنت دايما بقوله احنا عواجيز المنتدى ...
لكن المنتدى كله شباب بناس زي حضرتك و oldman و meemo the beast ...
ربنا يديك الصحه يا دكتور و ما يحرمناش من موضوعاتك ...

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &