العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 27-08-2011, 09:02 PM
akefpop akefpop غير متواجد حالياً

akefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud of
افتراضي رد: بصراحه هل تحب مبارك ؟؟؟؟؟

كان بامكان مبارك الان ان يكون في قصر فاخر في اكثر عواصم اوروبا جمالا لو انه قبل عرض واحد من عدة عروض عرضت عليه لترك مصر نهائيا ولم يكن لاحد ان يحلم حتى بان يساله عن طريق الهاتف فضلا على ان يحاكمه ويضعه في قفص بهذا الشكل المذل
لكنه رفض و اصر على مقولة سوف اعيش و اموت في مصر
لو كان مبارك تغيب عن المحاكمة... كانوا سيقولون المجلس العسكري متواطئ
ولو حضر واقفا على قدميه.. سيقولون بصحة جيدة وكان المجلس العسكري متواطئ
حضر على سرير المرض .. استدرار لعواطف الشعب
أليس كذلك ...
*مبارك الذي قالوا انه بكى وامسك في سريره لكيلا يحاكم
*مبارك الذي قالوا عليه هرب
*مبارك الذي ادعوا انه يتمارض
ها قد جاء ...
*بنفسه وأولاده
وما زال التشكيك مستمرا ...
اصل القاضى متواطئ
دا اصلها مسرحيه
دول بيضحكوا علينا
اى مبررات واهيه لاستفزاز الناس واستمرار الاعتصامات
بقدر ما كنت أعارض سياسات هذا الرجل إلا أنه يبقى رجلا يحاكم حضوريا وليس غيابيا من مكان هروبه كما فعل بن على فى تونس
هو رجل حتى النهاية
قديم 27-08-2011, 09:03 PM

akefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud of

هههههههههههههههه والمضحك فالامر ان كل من محامين الشهداء اللذين كانوا يملئون الدنيا صراخا عن القصاص القصاص و بعد ما جاء مبارك كان اول طلب ليهم فاول جلسه الادعاء مدنيا ب 100 الف جنيه على سبيل التعويض عن كل شهيد يعنى الموضوع بقا الفلوس الفلوس
قديم 27-08-2011, 09:05 PM

من يدعون انه لم يعد احدا بعد الثوره فوق القانون .. اقول لهم ان الثوره نفسها الان فوق القانون ... والثوار فوق القانون .. والاعلام فوق القانون .. لم يعد احدا يخضع للقانون فى مصر بعد الثوره الا مبارك فقط
قديم 27-08-2011, 11:35 PM
mf mf غير متواجد حالياً
---------

mf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond repute

الاخ العزيز أحمد ممدوح الشهير"بكورسير" بعد التحية

انا لن أدخل في نقاش عن مدي حبي أو كرهي لمبارك وأنت تعلم رأيي جيدا ...

أنا هرد هلي مقطع الفيديو الخاص بالقوات المسلحه في بداية الانتشار يوم 28 يناير ...

وعن ماقلته عن تسليح الجيش المصري ..

اللي دخل وخدم في الجيش هو اللي هيفهم كلامي كويس جدا

السيارة اللي حضرتك شفتها والجنود بيسحبوهاعلشان هي عطلانه ...

في كل كتيبه من كتايب الجيش المصري يوجد شئ اسمه "الحمله" وهي عباره عن كل سياره أو مدرعة أو دبابة منها القديم ومنها الحديث ...

السيارة الموجوده في المقطع هي سيارة خدمات ادارية تابعه للحرس الجمهوري وتستخدم في نقل الجنود والتعيينات وخلافه.... وهي سيارة قديمه وسبب نزولها الي الشارع هو الحاجة لنقل الجنود الي مبني ماسبيرو لان كان هناك محاولات لاقتحامه ولان السيارة كانت موجوده أصلا بالشارع فقد صدرت تعليمات لها بسرعة التوجه الي مبني التلفزيون لحين وصول تعزيزات ...

أما عن سبب استخدام الجيش لسيارات متهالكة هو لتوفير النفقات والحفاظ علي السيارات الحديثة لما هو أهم
فليس من المنطقي أن تستخدم سيارة حديثه قيمتها تتجاوز المليونين لنقل التعيينات او مهمات او خدمة الجنود ...

وعندما استدعت الحاجة رأينا المدرعة فهد والدبابة الابرامز والسيارة الهمر ..

قديم 28-08-2011, 01:00 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة albarbary مشاهدة المشاركة

هو انت ليه حولت الحوار إلى عداء ، يا سيدى الفاضل انت إلى الآن لم تقدم دليلاً واحداً على كلامك ، قاعد حضرتك زيك زى كل اللى نزلوا التحرير و زى كل رموز أحداث 25 يناير تقولوا كلام مرسل لم تقدموا عليه دليلاً واحداً ، و عموماً أنا لا أشكك فى كونك مخلص لكن فى ناس تفسد من حيث تريد الإصلاح ، اللى ودى الناس تفهمه انهم كانوا ترس فى آلة كبيرة تتحرك لإسقاط مصر و عموماً أنا سوف أقدم لك الأدلة
حبيبي انا عمري ما كنت بحول حوار الي عداء لكن هناك كلام يعقل وكلام لا يعقل والاعمي كان شايف الذل والهوان في عهده لكن انتا وانا وغيرك ربنا ممتعهم بنعمة البصر وشايف الفساد حواليك من كل ناحيه وتحضير للكابتن جيمي علشان يمسك البلد من بعده ده تسميه ايه مش تركة وبتتقسم

لو تفتكر كلمة مبارك اول ما مسك الحكم وانه كان رافض انه يجدد وجدد وكان رافض فكرة التوريث ولقينا البلد بتتقسم زي التورته لولاده

انا هنهيلك الحوار ده خلينا نشوف المحكمه تقول كلمتها ونحترم القانون ونشوفه مره في حياته يخضع للقانون اللي كان بيطرمخ في عهده

تقدر تقولي مين اللي وافق علي تعيين يوسف بطرس غالي

مين اللي بارك لصفوت الشريف القواد علي رئاسة مجلس الشوري ومن قبلها الاعلام

مين اللي كان شايف التزوير بعنيه في انتخابات مجلس الشعب والشعب كله كان بيصرخ من التزوير اللي كان عيني عينك

انتا ترضي ان متر الغاز الطبيعي يقع عليك بما يعادل 140 جنيه واحمد عز ياخده في مصانعه ب 45 قرش ويتصدر للاسرائيل بأقل من نص دولار في الوقت اللي الغاز بيتصدر وسعره العالمي فوق ال 5 دولار

تقدر تقولي ال 3 سدود اللي اتبنوا في اثيوبيا دول اتبنوا ازاي الله يرحمك يا عبد الناصر كان زمان اثيوبيا ديه اختفت من علي الخريطة

تقدر تقولي الناس اللي اترمت في المعتقالات علشان بس بيصلي في الجامع جماعه ابه الجرم اللي عملوه

تقدر تقولي دور الازهر اللي اختفي من الوجود وحلل الربا علشان البنوك تشتغل وقرارات بتصدر مجاملة للرئاسة

تقدر تقولي القنوات الدينية اللي اتقفلت ديه اتقفلت ليه

بيع البلد وتخصيص العام ومطاردة كل واحد شريف فيها

عايز بعد ده كله اقولك ايه وانا اساسا مقولتش 5% من اللي عمله فينا