العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: انتخابات الرئاسه المصريه
ايمن نور 2 1.71%
حمدين صباحى 2 1.71%
جمال مبارك 46 39.32%
عمرو موسى 11 9.40%
عمر سليمان 12 10.26%
عصام العريان 5 4.27%
طلعت السادات 2 1.71%
شخص اخر 37 31.62%
المصوتون: 117. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 03-09-2010, 06:44 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: متقلش ادينا ايه لمصر قول اخدنا ايه من مصر

انتا وصلت طيب كويس انتا كدا المفروض تاخد رقم الوصول انتا الشاب رقم 799990000 مليون

هههههههههههههههههههه
يابن اللذين يااحمد ياممدوح دمك زى العسل
قديم 03-09-2010, 06:49 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ياترى نفسك تعمل اية فى حياتك؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alymonir مشاهدة المشاركة

السلام عليكم و رحمة الله

ها أنا قد ظهرت ( ما كنتش مستخبي ولا حاجة )
اعذروني لإنشغالي الأيام الماضية ( و حتى الان و الله ) لظروف العشر الأواخر و انتظاري مولودة اليوم إن شاء الله ( إدعولي ربنا يقومها بالسلامة )
الكلام في دماغي كتير و مش عارف أرتبه و لكن ممكن أعمل له موضوع لوحده بعد كدة
الكلام على تغيير النفس لا ينتهي و قد تجد له مئات بل الاف المواضيع و الكتيبات في الكتب و على الانترنت ( و من أهم ما سمعت في هذا الموضوع سلسلة أصول الوصول إلى الله و سلسلة أصول الالتزام للشيخ محمد حسين يعقوب )
و لكني أريد أن أهمس في اذان أحبابي
هل تريد فعلا أن تعمل restart؟
إذا لابد أن تعمل بعده format
لأنه لو عملت restart بدون format نفس المشاكل سوف تظهر مرة أخرى و لو فيه virus مش حايروح
أظن إني وضحت وجهة نظري
بمعنى اخر
اسأل نفسك بصدق
مستعد تغير كل حاجة
يعني إيه كل حاجة؟
يعني كل حاجة : طريقة لبسك , نومك , شغلك , و حتى مراتك ؟؟
( أنا مابقولش كدة علشان حد يغير مراته و يفهمني غلط يا أحمد يا بدر )
حد تدبر الاية دي : ( إن الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم )
البداية :
التغيير للأفضل و كل خير بيد الله سبحانه و تعالى فسأل الله تبارك و تعالى بصدق يرزقك فوق ما تريد
و للحديث بقية .. ( عايز أنام لي ساعتين قبل العملية )
ربنا يقوم المدام بالسلامة
ومستنيين المغات انا عن نفسى مبحبوش ادينى حقى ناشف وانا اروح
مستنى الموضوع المفصل

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 03-09-2010, 07:54 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل تتاثر قناه السويس

كلام استاذ حازم صحيح والعمليه مش يالساهل اقصد سرقه قلوس الشعب بس بتتسرق برضه فيه مليون طريقه وطريقه

بس ياجماعه حتى لو مبناخدش حاجه من اليرادات دى الخساره احنا اللى هانشيلها ودى برضه من انواع السرقه بالاكراه
قديم 03-09-2010, 10:54 AM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: متقلش ادينا ايه لمصر قول اخدنا ايه من مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_menaiem مشاهدة المشاركة

يا عم احنا مالنا و مال مارينا دلوقتى احنا دلوقتى يؤسفنى اقول قرفانين مارينا دى فى العيد علشان نطرى الجو

مارينا دي اسم كودي
زي فيلم احمد حلمي وسعاد نصر
اللي بيسرق بيروح فيييييييييييييييييييين

ومارينا ليها رمزين دلالين ............... والحدق يفهم

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 03-09-2010, 11:01 AM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أنا عايز أعدد " للمتزوجين فقط "

أسجل إعجابي الشديد بهذا الموضوع و مداخلاته الرائعة و الردود الماتعة من أخينا أحمد فاروق
و أحب أن أسجل تجربة شخصية:

المشكلة الفعلية في مشاعر النساء المصريات حتى لو كانوا في قمة الالتزام بالشرع
(و دي التكة الوحيدة اللي دماغهم متربسة عليها)
لأ يعني لأ
لو عايز تتجوز تاني يبقى تطلقني الأول
أنا حمايا الله يرحمه كان رجلا و نعم الرجال ( أحسبه كذلك ولا أزكيه على الله ) و رزق بحماتي و هي من خيرة النساء أيضا ( أحسبها كذلك ) و رزق منها بثمانية أبناء ( 4 أولاد و أربع بنات ) و كان موظفا عاديا و لكن البركة كما تعلمون
المهم
قبل وفاته ببضعة شهور كان يمهد معها موضوع الزواج الثاني و كانت رافضة رفضا باتا على الرغم من أنه كان يعلن أمام الجميع أنه يحبها حبا شديدا و أنه لن يوجد مثلها في قلبه
و للعلم لقد كان له شخصية قوية طاغية و مؤثرة على من حوله , و تدخل كثيرا في زيجات ( ثانية و ثالثة ) و فض منازعات زوجية
و لكن
أنا أظن أنه لم يتزوج لأنه كره أن يؤذيها
و ما المانع؟
هذا ليس ضعفا , خصوصا إذا علمت أن إصرارك على الزواج الثاني قد يهدم الأسرة الأولى و أظن أن هذا فسادا
أنا لست مع تقييد الزواج الثاني بالمصالح الشرعية كالمرض للزوجة الأولى أو عدم الانجاب او مساعدة الزوجة الثانية كأن تكون أرملة أو مطلقة
ولكن من أراد الزواج الثاني ( طبعا بعد القدرة المادية و الجسدية و العدل ) عليه بأن يتأكد أو على الأقل يغلب على ظنه عدم هدم البيت الأول
انا بقى خالي اتجوز 4 لكن عند وفاته (رحمه الله ) كان على ذمته 2 بس
بالنسبة للأولى كانت اول مرة ناااااااااااااااار قايدة لما اتجوز تاني مرة
تالت مرةكان زعل وشوية هيصة كده لكن لما اهدي بكتر من المرة الأولة
رابع مرة محدش اتكلم اصلا ولا كأن فيه حاجة حصلت
تعود بقى
ههههههههههه

و أنا و الحمد لله متزوج منذ أربع سنوات و معي محمد و إن شاء الله مريم بعد بضع ساعات , لا أريد الزواج الثاني لأنه أذيه للزوجة و قد يهدم البيت و لا داعى له
على فكرة
أنا كان رأيي قبل الجواز إني لو قدرت أتجوز أربعة حايكون الثلاثة اللي بعد زوجتي
أرملة , مطلقة , معوقة ( ماحدش يضحك : ) )

اولا ربنا يقوم المدام بالسلامة ومش هعمل زي واحد واقول انا مستني المغات
لااااااااااااا
انا مستني العقيقة
ههههههههههههههههههههههههه هههههه
المغات ارحم مش كده
ربنا يقومهالك بالسلامة ويباركلك فيهم محمد ومريم وربنا يقدرك ويعنيك على تربيتهم ويرزق كمان ان شاء الله

أنا كان رأيي قبل الجواز إني لو قدرت أتجوز أربعة حايكون الثلاثة اللي بعد زوجتي
أرملة , مطلقة , معوقة ( ماحدش يضحك : ) )
مفيش ضحك ولا حاجة ولو حد ضحك انا هفتح دماغه لان دي مفيهاش هزار بس بلاش كلمة معوقة او معوق خليها ذو احتياج خاص او عنده ظروف خاصة بلاش الوصمة اللي بنوصم بها الناس علشان بتجرح شعورهم

وبعدين ده كان رأيك قبل الجواز ....... طيب بعد الجواز رأيك بقى ايه
شكلك كده هتعمل زي واحد وتقول خلصوني منها
هههههههههههههههههه

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون

الكلمات الدليلية
لائحة عقوبات التأخر عن مواعيد الحضور, موتوسيكلات, رحلات, صيني