العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 29-04-2010, 09:30 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل الرجالة اللي في المنتدي تدخل ضروري - سواقة ستات

الموضوع دة اخد اكبر من حجمة ومن الاخر مش حينفع نقنعك بحاجة انتى مش عايزة تقتنعى بيها وهيا ان الستات
1 بتسرح
2 بيستعبطوا ويحاولوا يعملوا الضعاف فى كل حاجة من الول الخبطات لغاية دخول عكس اتجاة
3 دراع بيبقى ورى الالدركسيو اتفق العلماء وكبار الاساتذة ان استخدامة يجنب الحوادس وهو انك لو عايزة تخشى يمين ترفعية لفوق لو شمال تنزلية تحت لو عيز حد يوسعلك على اساس انك هميمة يعنى فى السواقة بتخدية عليكى وتسبية ودة اسمة ال ترعيش
4 وفية كلاكس بطلوا توجعو دماغنا بية مش كل ثانية بدل منديكم كلاكس واحد بس ممكن يقلبكوا وانتوا قلبكم رهيف لوحدة
قديم 29-04-2010, 10:48 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mansoub504 مشاهدة المشاركة

تصدق انا عمال ادور علي تعليقك................

ليه يا عم منسوب هوه انا عملتلك حاجه ما انا كافي خيري شري ptmnlo123per1106
هههههههههههههههههههههه
قديم 29-04-2010, 11:00 AM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute
رد: كل الرجالة اللي في المنتدي تدخل ضروري - سواقة ستات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد بدر1978 مشاهدة المشاركة

الموضوع دة اخد اكبر من حجمة ومن الاخر مش حينفع نقنعك بحاجة انتى مش عايزة تقتنعى بيها وهيا ان الستات
1 بتسرح
2 بيستعبطوا ويحاولوا يعملوا الضعاف فى كل حاجة من الول الخبطات لغاية دخول عكس اتجاة
3 دراع بيبقى ورى الالدركسيو اتفق العلماء وكبار الاساتذة ان استخدامة يجنب الحوادس وهو انك لو عايزة تخشى يمين ترفعية لفوق لو شمال تنزلية تحت لو عيز حد يوسعلك على اساس انك هميمة يعنى فى السواقة بتخدية عليكى وتسبية ودة اسمة ال ترعيش
4 وفية كلاكس بطلوا توجعو دماغنا بية مش كل ثانية بدل منديكم كلاكس واحد بس ممكن يقلبكوا وانتوا قلبكم رهيف لوحدة

انا الحمد الله عارفة الكلام ده من انا عندي 13 سنة واناعندي دلوقتي 24 سنة

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

التعديل الأخير تم بواسطة meemee ; 29-04-2010 الساعة 11:19 AM
قديم 29-04-2010, 11:08 AM
الصورة الرمزية meemee

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mansoub504 مشاهدة المشاركة

علي فكره انت عنيده قوي وانا كنت متوقع انك مش هيكفيكي الموضوع اللي فات
وخلي بالك انا قلتلك قبل كده
و الانطباع عن سواقة الستات كله ان سواقتهم كده زي ما بنقول علي المنايفه
وزي ما بنقول علي الدمايطه وغيرهم.....
ومش كل الستات سواقته كده بس نسبه كبيرة منهم وعلي فكره انا علمت مراتي واختي واخت مراتي السواقة بس فشلوا لأنهم بيسرحوا عشان كده اللي يلاقي نفسه من النوع اللي بيسرح او بيخاف المفروض مايسوقش إن كان راجل او ست ورحم الله امرء عرف قدر نفسه
علي الرغم من ان في ستات سواقتهم كويسه وفي رجاله سواقتهم وحشة بس لو عاوزه تنصحي الستات
من مشاكل الستات سرعة رد الفعل عندهم بطيئة وده مش معناه ان الرجاله كلهم عنده سرعة رد فعل
لكن لو نصحنا يبقي ننصح الناس كلها مش الستات بس لأن اللي هيلتزم في الطريق بالقياده الامنة يبقي لازم كمان الكل يلتزم والمشاه يلتزم بالعبور الأمن يعني اللي بياخد غرز تبقي ليه مخالفه واللي يعدي من الشماه غلط يبقي ليه مخالفه
لأن علي فكره لو انت قيادتك بنسبة 90 % صح يبقي العشرة في المية الاخري من اخطاء الغير
ثانيا الستات مينفعش تركب اتوماتك لأن ده بيخليهم يسرحو اسرع الستات لازم تركب مانوال عشان اللي هتعرف تبشي بالمانوال ده هيخلي انتباها اسرع ويخليها دايما مركزه في الطريق
غير كده سعات الستات بتستهبل الرجاله في الطريق تصدر عربيتها وتخش عكس وساعتها الراجل بيعديها ولسبب من الاتنين يا اما بيكبر دماغه يا اما

شكرك علي مرورك وذوقك في الكلام
انا مقدرتش اقول اني يسواق 100/100 ولا سوقتي كويسة لان السواقة مالهاش كبير
بس انا عاملة الموضوع ده علشان توضح الاراء وانا عارفة انا جزء كبير من كلام الرجالة عن سواقة الستات صح انا بشوف ده بنفسي وبطلع لهم اخطاء اد كده وانا ماشية وساعات ببقي عايزة اقلع اللي في رجلي واحدفه من شباك العربية في وشهم علشان يفوقو للطريق ( بس مش ده الحل ) فحاول افيد واستفيد
بس انا الحمد لله
عصرت نفسي سواقة من بابا لاخواتي و لاي حد من العلية معه عربية اقوله اجربها واتعلمت السواقة بكذا اسلوب والحمد لله
عن الطريق جدير انه يعلم اي حد

meemee hamza
قديم 29-04-2010, 11:12 AM
الصورة الرمزية meemee

والله العظيم انتم زي العسل

meemee hamza