العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 05-08-2010, 09:25 PM
الصورة الرمزية mustafa mahmoud
mustafa mahmoud mustafa mahmoud غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون دريفت
التخصص العملى: طالب بكلية هندسة
هواياتي: رياضة السيارات

mustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura about
افتراضي رد: عاوز أعمل تصريح فاميه و زينون .. إيه اللي لازم يتم ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسن السمان مشاهدة المشاركة

ممكن توضح اكتر انا عندي سيراتو 2010 بس مش متفيمه من المصنع
الكوبيه بس هى الى نازلة متفيمة بس مش 100%
قديم 07-11-2010, 03:20 AM
pit pit غير متواجد حالياً

pit is on a distinguished road

ليه فاميه وغيره
ما اجمل من الوضوح
انا ضدد الفاميه والزينون حتي لو كان وزير الداخليه
كله تحت طائله القانون
قديم 07-11-2010, 03:11 PM
الصورة الرمزية phantiza
phantiza phantiza غير متواجد حالياً

phantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant future

الحل الوحيد الستاير الكبس
لو حد غلس معاك او داخل علي لجنة تك تك في ثواني تتشال كلها ومش محتاجة 850 جنية رشوة ولاحاجة تقريبا ب70 جنية حتي لو اتخدت مخالفة يبقي 50 جنية مهما اخدت مخالفات ماظنش انها توصل للمبلغ الرهيب بتاع الرشوة دة
قديم 23-11-2010, 02:44 PM
tom_gr tom_gr غير متواجد حالياً

tom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of light

بكل اسف حاجة تحزن

هو الفامية ضرورى اوى علشان ندور على حلول تحايل على القانون ونركبه وندور على رشاوى علشان ندفعها وناخد ذنوب اكتر ماحنا واخدين ؟؟
ولا الزينون مهم اوى علشان ندفع فلوس فيه ( حتى لو معانا ) وناخد بيه دعوات علينا من اذيه الناس

اى حد مركب الزينون تخيل لو تسمح انك مسافر وتعبان وسايق بالعافيه - او مضايق وماشى فى حالك ولقيت واحد وراك مركب زينون ومعليهولك فى مرايتك وعاميك تماما ياترى هايكون موقفك ايه ؟؟؟ ( ده لو ماعمكش ولاقدر الله رحت لابس فى اى حاجة )

مع احترامى ( او عدم احترامى اسف ) لاى حد مركب زينون ده بيكون مركب نقص فيه وعاوز ياذى الناس - والى عاوز يفيم ده فى الاصل لانه عاوز يتستر عن عيون الناس ويعمل اى حاجة مستخبيه ( زى ابنات الى بتتنقب علشان تتستر فى بلاويها ) او انه اسف تافهة جدا ومعقد وعاوز يحس انه مهم
وماحدش يقول كوسة ورشاوى وواسطه احنا الى بايدينا بنزرع المفهوم ده ونكبره ونخلى البلد كلها كده بافكارنا وبلاوينا
قديم 23-11-2010, 03:36 PM
omarsami2009 omarsami2009 غير متواجد حالياً

omarsami2009 is a glorious beacon of lightomarsami2009 is a glorious beacon of lightomarsami2009 is a glorious beacon of lightomarsami2009 is a glorious beacon of lightomarsami2009 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tom_gr مشاهدة المشاركة

بكل اسف حاجة تحزن

هو الفامية ضرورى اوى علشان ندور على حلول تحايل على القانون ونركبه وندور على رشاوى علشان ندفعها وناخد ذنوب اكتر ماحنا واخدين ؟؟
ولا الزينون مهم اوى علشان ندفع فلوس فيه ( حتى لو معانا ) وناخد بيه دعوات علينا من اذيه الناس

اى حد مركب الزينون تخيل لو تسمح انك مسافر وتعبان وسايق بالعافيه - او مضايق وماشى فى حالك ولقيت واحد وراك مركب زينون ومعليهولك فى مرايتك وعاميك تماما ياترى هايكون موقفك ايه ؟؟؟ ( ده لو ماعمكش ولاقدر الله رحت لابس فى اى حاجة )

مع احترامى ( او عدم احترامى اسف ) لاى حد مركب زينون ده بيكون مركب نقص فيه وعاوز ياذى الناس - والى عاوز يفيم ده فى الاصل لانه عاوز يتستر عن عيون الناس ويعمل اى حاجة مستخبيه ( زى ابنات الى بتتنقب علشان تتستر فى بلاويها ) او انه اسف تافهة جدا ومعقد وعاوز يحس انه مهم
وماحدش يقول كوسة ورشاوى وواسطه احنا الى بايدينا بنزرع المفهوم ده ونكبره ونخلى البلد كلها كده بافكارنا وبلاوينا
انا مع حضرتك ان الزينون مؤذى اوى دا انا لمل واحد ورايا بيعلى النور العادى مش ببقى شايف اى حاجه
و بالنسبه لموضوع الفيميه انا مش مركبه عشان المخلفات و كده بس فيه ناس بيركبوه عشان يريحوا التكيف او مثلا واحد اكب معاه والدته او اخته او خطبته هتلاقى شباب مصر كلها بينطو جوا العربيه

الكلمات الدليلية
زينون, فامية