العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 19-01-2011, 01:46 PM
الصورة الرمزية Mohamed Elhasafy
Mohamed Elhasafy Mohamed Elhasafy غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد الحصافى
التخصص العملى: إدارة المبيعات

Mohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رأى فى الساجا واللوجان وطلب نصيحه

على فكرة حكاية أوروبى و أسيوى مش هية المشكلة
طب ما البونتو بتتجمع فى صربيا و الفيرنا بتتجمع فى مصر
مش المهم بلد المنشأ قد ما هو مهم الرقابة على جودة العربية فى بلد التجميع (طب ما البى إم دابليو منها موديلات بتتجمع فى مصر)
و لولا إختلاف الأذواق لبارت السلع
يا جماعة اللوجان (لو حتى بتتجمع فى مدغشقر) طالما عجبت ناس يبقى أكيد فيها حاجات حلوة
و الساجا (حتى لو بتتجمع فى الصومال) طالما عجبت ناس يبقى أكيد فيها حاجات حلوة
المهم إننا ما نزعلش الناس الحلوة

Mohamed Elhasafy
Abo Farida
قديم 19-01-2011, 02:18 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

انا هنا يا رينو باشا بس انت عارف بقي اخر السنة وتقفيل الشغل - عموما والله العظيم (وانا عمري محلفت علي اي منتدي لان الموضوع مش مستاهل) انا مليش اي علاقة بالتوكيل ولا بغيره لا الاخ صلاح يفتكر ان انا من التوكيل برضة ووالله انا كمان مش مغربي والله مصري انا مدير مبيعات في الاسكندرية المهم يا عمنا صلاح الكلام اللي احنا بنكتبة هنا ملوش الا غرض واحد ان احنا نفيد واحد عايز يعرف معلومة لان احنا كمان في الاول كنا محتارين لغاية ما ربنا هدانا للي احنا شايفينة احسن احنا مبنحقرش من اي عربيه بس كل اللي بنكتبة وجهة نظر اما تقبلها او ترفضها انت حر واللينكات اللي انت حطتها بتشكر في العربيه مش بتعيب فيها؟؟؟؟؟؟ وبالنسبة لصوت الماتور ما البي ام صوت ماتورو عالي انا مش فاهم انت عاملها مشكلة ليه - طيب انا عندي لانسر 2008 غير اللوجان صوت ماتورها اعلي من اللوجان تصدق بقي يعني صوت ماتور اللوجان مش 128 ولا هو دبابة وعلي فكره معني ان فية ناس تشتكي من صوت الماتور معني كده انهم نازلين من عربيات نضيفة ودا شيئ يسعدنا ميعبش العربيه وبعدين بعد قراءة الموضوع محدش عاب في الساجا ولا حاجة انت راكب عربية زي الفل من وجهة نظرك ربنا يباركلك فيها
ووالله لسة واخد بالي دلوقت ان انا بكتب في موقع البروتون مش تقول كده يا عم رينو يلا بينا يا عم من هنا قوم بينا نمشي علي بيتنا يا صلاح باشا دي الساجا دي حكاية لوجان اية وبتاع ايه هي دي عربيه يا راجل دي بتعوم وبتمشي علي الحيط صرصار دا يا خويا ولا اية؟؟
يا عم خليك فريش احنا في رحلة خلاص يا عم رينو اللوجان وحشة اوكي نهاركو عسل
كل الحكاية أن أستاذ صلاح بيحب عربيته جدا جدا جدا ... و دا شئ مش وحش ...

بس زى ما بيقولوا أن الشئ إذا زاد عن حده ينقلب ضده ............
اللى حصل أن أستاذ صلاح مش طايق كلمة على الساجا رغم أن أحنا مغلطناش فى الساجا كل اللى أتقال كان وجهات نظر بس آخر حاجة كنت أتوقعها بصراحة انى أطلع من التوكيل ،،،،،،،،،

و المهم أن أنا فى نهاية كل مشاركة أكتب الآتى :
" العربيتيتن ممتازين و زى الفل و اللى يستريحلها المستهلك مبروكة عليه "

و بعدين الإتهام التانى : أن اى حد يشكى من العربية نضحك عليه و نقوله العربية حلوة ،،،،،،،،،

أحنا بنقول العربية حلوة بس مش بنضحك ع الناس ...... و أنتشار اللوجان خير دليل ..... هل كل الناس اللى أشتروا لوجان أضحك عليهم ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

و يبدو أن أستاذ صلاح افتكر أن أحنا أعداء للبروتون .......... و الله العظيم محصلش

أنا عندى فى الجهاز اكتر من 100 صورة و فيديو عن سيارات البروتون و خاصة GEN 2

فى النهاية ::::::::::::

أنا مش هدافع عن اللوجان تانى و مش هحاول اصلح معلومة خاطئة فى قسم البروتون تانى لأنى فى الآخر هطلع مغربى ( أو رومانى ) و كمان شغال فى التوكيل ..................

شكرا زميلى العزيز akerima و يلا بينا يا عم ع البيت ،،،،،،،، قسم الرينو مش هيطلعنا من التوكيل

شكرا للأخ صلاح

That is My Renault

قديم 19-01-2011, 02:21 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

على فكرة حكاية أوروبى و أسيوى مش هية المشكلة
طب ما البونتو بتتجمع فى صربيا و الفيرنا بتتجمع فى مصر
مش المهم بلد المنشأ قد ما هو مهم الرقابة على جودة العربية فى بلد التجميع (طب ما البى إم دابليو منها موديلات بتتجمع فى مصر)
و لولا إختلاف الأذواق لبارت السلع
يا جماعة اللوجان (لو حتى بتتجمع فى مدغشقر) طالما عجبت ناس يبقى أكيد فيها حاجات حلوة
و الساجا (حتى لو بتتجمع فى الصومال) طالما عجبت ناس يبقى أكيد فيها حاجات حلوة
المهم إننا ما نزعلش الناس الحلوة
مفيش زعل إن شاء الله .......

إختلاف الراى لا يفسد للود قضية ....................

That is My Renault

قديم 11-02-2011, 04:15 PM
مصراوى اصلى مصراوى اصلى غير متواجد حالياً

مصراوى اصلى will become famous soon enough

الساجا واللوجان عربيات المستفبل
قديم 11-02-2011, 04:21 PM
الصورة الرمزية فاطومه المصريه
فاطومه المصريه فاطومه المصريه غير متواجد حالياً
من انا؟: بنوته مصريه تعشق الخير وتحب الحريه ^_^
التخصص العملى: طالبه تجارة &_^ سابقا... التسويق حاليا
هواياتي: التصميم والنت والقراءة فى السياسه

الموقع: بلادى مفتوحة كالسماء تضم الصديق ؛ وتمحو الدخيلا ومنى الحقيقة.. منى الخيال وعندى الجمال، وعندى آمال
فاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant future

اللوجان جميله

اللهم انزل نورا من نورك عليه
اللهم نور له قبره ووسع مدخله وآنس وحشته
اللهم ارحم غربته وارحم شيبته
اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة . لا حفرة من حفر النار
اللهم أغفر له وارحمه واعف عنه واكرم نزله