العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 07-12-2010, 12:56 PM
MIDO9TELECOM MIDO9TELECOM غير متواجد حالياً

MIDO9TELECOM is on a distinguished road
افتراضي رد: لانسر 2004 بشيل المفتاح والعربية لسة دايرة.

انا عندى مشكله تانيه فى لانسر 2004 برده ان ببطل العربيه وبقدر انزل الزجاج لفترة بسيطه بعد اما اشيل المفتاح وكمان المروحه بتاع التبريد بتشتغل مع الكونتاكت علطول ايه المشكله عندى
قديم 07-12-2010, 06:27 PM
تيتو55555 تيتو55555 غير متواجد حالياً
من انا؟: يقول أفلاطون قمة الأدب أن يستحي الإنسان من نفسه
التخصص العملى: مهندس تحكم الي
هواياتي: driving

تيتو55555 has a spectacular aura aboutتيتو55555 has a spectacular aura about

المشكله دي حصلت معايا في اكسيل مانيول ,منت ابطل العربيع واشيل المفتاح والعربيه لسه دايره بس كانت بتفصل لما اضغط علي الزرار الكهربا بتاع فتح الشنطه فقعدت اضغط علي الفيوزات ولقيت فيه فردة سلك ملمسه مع اول فيوز من فوق (طبعا انا مش عارف الفيوز ده بتاع ايه) ولكني رحت شايل السلك اللي ملمس ده وجربت وكانت الامور تمام والحمد لله
فزي ما الاخوه الافاضل قالوا الكونتاكت ممكن يكون عاوز يتنظف او لو ممكن تبص علي الفيوزات (والله اعلم)

سئلت عائشة عما كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يدعو به الله. قالت: كان يقول "اللهم! إني أعوذ بك من شر ما عملت، ومن شر ما لم أعمل".

قديم 07-12-2010, 11:14 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MIDO9TELECOM مشاهدة المشاركة

انا عندى مشكله تانيه فى لانسر 2004 برده ان ببطل العربيه وبقدر انزل الزجاج لفترة بسيطه بعد اما اشيل المفتاح
طبيعى فى الانسر انك تتمكن من انزال الزجاج بعد ما تبطل العربية سواء نزعت المفتاح ام فى مكانة ودة بيكون لثوانى معدودة اقل من 30 ثانية وبيكون زرار زجاج السائق منور الى ان تسمع صوت تكة ( لو فى مكان هادى ) ولمبة زرار الزجاج بتطفى
اما موضوع المروحة يحتاج لمتخصص
لان الحالة الوحيدة ان مروحة التبريد تشتغل مع الكونتاك انك تكون مشغل تكيف العربية ومفصلتوش قبل ما تطفى اخر مرة والطبيعى ان المروحة تشتغل او ما العربية تسخن

التعديل الأخير تم بواسطة mesho70 ; 07-12-2010 الساعة 11:24 PM
قديم 08-12-2010, 01:50 PM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

انا متشكر ليكوا جداً وفعلاً وانا روحت امبارح للكهربائي و طلعت زي ما الاستاذ تيتو ما قال فعلاً الكهربائي بصلي على الفيوزات وكان فية واحد ملمس من قدام دا الي مكنش بيخلي العربية تبطل وواحد في القايم دا الي كان مخلي لمبة الشبورة شغالة علطول وظبطهوملي ورشلي حاجة كدا علشان الصدا الي على الفيوزات من غسيل العربية وبعد كدا العربية بقت زي الفل.
وتسلم ايديكوا يا رجاله.

الحمد لله والشكر لله.
قديم 10-12-2010, 12:27 PM
cars admire
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MEMOO_1ST مشاهدة المشاركة

صباح الفل عليكوا يا رجالة انا كان عندي اسفسار والدي معاه لانسر 2004 1300 اوتوماتيك وامبارح لحظيت حاجة غريبة لما بشيل المفتاح ساعات تفضل دايرة وبعد كدا تطفي بس كل الانوار في التابلوه شغالة يعني زي ما تكون عامل المفتاح على الوضع الي قبل الدوران علطول ولما بنقل الفتيس على ال R الانوار تفصل ولما اجيبة على ال P تاني تشتغل وسبتها شوية على R لقيت نور المارش الي ورا اشتغل والانوار نورت تاني والغريبة ان انا مش عندي فوج لايت بس لمبة الفوج لايت الخضرا منورة في التابلوه!!!.
انا ان شاء الله هوديها النهاردة لواحد كهربائي بس انا كنت عاوز افهم هيا ممكن تكون في حاجة في الفتيس ولا اية وخصوصاً ان العربية كل حاجة فيها تمام والفتيس كويس في الغيارات ومفيهوش حاجة بس انا مش فاهم اية الي بيحصل.
عمرو عبد الحليم (الشريك الثالث) و"الخرافي والملا" انتهت باتفاق ثلاثي يمنح عبد الحليم وشركته "سمارت كار" 20% من شركة "دايمند موتورز إيجيبت" وكيل ميتسوبيشي في مصر.

24827794_ ELEKTESADEYA in eLsawah CALL teL; 26831165 TEL:CALL