العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 04-11-2010, 07:20 PM
kae kae غير متواجد حالياً

kae is a jewel in the roughkae is a jewel in the roughkae is a jewel in the rough
مميز المناورة على سرعة عليه بالفيرنا

أنا طبعا كل شوية واحد يقولي الفرنا بعد el-120 ضايعة وحاجات غريبة جدا , المهم بالصدفة كده لقيت فيديو لواحد بيعمل غرز وهو مقفل العداد فـبقيت مستغرب أُمّال الناس اللي بتكلم على الثبات دول اييه ماهو الرجل بيناور بالعربية أهو اسيبكم مع الفيديو

http://www.youtube.com/user/TheMoham.../1/A9gNdDuJo6A

أستمع لأحلى تلاوات القران
http://www.tvquran.com
اللهم اغفر لي و لوالدي
قديم 04-11-2010, 07:36 PM
sayed911 sayed911 غير متواجد حالياً
من انا؟: طالب بكلية الهندسة الفرقة الثالثة مدني
التخصص العملى: مهندس تشييد وبناء

sayed911 is on a distinguished road
افتراضي رد: المناورة على سرعة عليه بالفيرنا

يكفي ان اقول لحضرتك بس الكاميرا جوة كانت بتعمل ايه !! وانا بصراحة مش شايف فيها شطارة اني اجري بعربية 200 وسط العربيات دي وده بالنسبة الطريق بتاع برج العرب تقريبا اللي عليه حوادث يوميا يعني تخيل لو جه ياخد الغرزة اللي كانت ورا النقل ومقدرش المسافة صح !!!!!!!!!!!!!!!!!
قديم 04-11-2010, 07:43 PM
kae kae غير متواجد حالياً

kae is a jewel in the roughkae is a jewel in the roughkae is a jewel in the rough

طبعا اكيد مفيش اى معنى للتهور ده و بصراحة انا عمرى مبعدى الميه على اى طريق حتى لو فاضى, بس الفيديو ده لكل المشككين فى قدرة السيارة الفيرنا على المناورة بعد ال 100 و فيه ناس كتير بتقول ان الفيرنا مفيهاش ثبات ؤ بتعوم .. الخ فحثيت الكلام ده مش تمام و فيه عدم انصاف للفيرنا , الراجل بيعدى من النقل و بياخد غرزة تقريبا و هو مقفل العداد. خطر جدا بس العربية معمتشى ولا حاجة.

أستمع لأحلى تلاوات القران
http://www.tvquran.com
اللهم اغفر لي و لوالدي
قديم 04-11-2010, 08:02 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

ياجماعة بغض النظر عن خطورة اللى بيعملوا ده بس اللى شارى عربية ب 60 ولا 70 الف مش مطلبة منها تقفل عداد مع غرز ورحم الله امرء عرف قدر نفسه وكل عربية لها قدرات ومميزات الى جانب العيوب بلا ادنى شك فالفيرنا عربية محترمة ومنافس من اقوى منافسين فئتها بس مش 200 وغرز برضه
قديم 04-11-2010, 08:25 PM
TELEBK TELEBK غير متواجد حالياً
التخصص العملى: دكتور جامعي

TELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to behold

ياجماعة نفسي أفهم إيه المغزي من عرض الفيديو ده ، الأخ إللي أدرجة بيقول علشان نعرف قدرات الفيرنا وإنها مش بتعوم وثابتة ورد لكل المشككين في قدراتها ، وبعدين ... !!!! ؟
لو فكرنا للحظات بسيطة وعميقة حنسأل نفسنا السؤال التالي : مين ياتري إللي كان بيتحداه إللي بيسوق العربيه ديه ؟ هل بيتحدي نفسه ولا العربيه بيختبرها ولا بيتحدي الطريق ولا العربيات المحيطة بيه ؟ والجواب هوه .. الغرور .. وعنفوان القوه والتحدي الأعمي ، وإللي مش بيعود بالنفع علي حد بالعكس ده بيعود بالضرر علي صاحب التحدي ده ، وبعدين إيه أخرة التحدي والسرعة ديه ، واللة العظيم آخرته الخراب ، يعني إحنا شايفين في الكاميرا إن اللي في العربية شباب في مقتبل العمر راكبين علي هواء " الكاوتش " ، همة لو واثقين في السواق وفي مهارته وشطارته حيثقوا في العربيه إزاي ، يا ريت ناخد درس من الفيديو ده ، ونخلي التحدي علي أدنا لإن أصغر حفره في الطريق إللي ماشيين عليه لو عدوا عليها بالعربيه وهيه بالسرعة ديه كفيله بإنها تفرتك العربيه وإللي جواها ميت حته ، وإعتقد إننا كلنا بيستانونا ناس : أب ، أم ، أخ ، أخت ، زوجة ، أبناء .... الخ .
ياجماعة رحم الله إمرءا عرف قدر نفسة

د / خالد طلب