العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 10-01-2011, 09:11 PM
ABDORME81 ABDORME81 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تحاليل طبيه

ABDORME81 will become famous soon enough
عاجل بسرعه قبل ما اروح صيانه ال5000 ؟؟؟؟؟؟

السلام عليكم
انا عندى كذا سؤال بس ضرورى تجاوبونى بسرعه قبل ما اروح صيانه ال5000
اولا : لو عايز ضبط زوايا مع صيانه الخمسه هل بدفع عليها فلوس ولا لأ ؟
ثانيا : العربيه اتخبطت من الرفرف الشمال قدام وكمان فيها كذا خربشه فى البويهه لو صلحتها بره هل العربيه تخرج من الضمان ولا لأ ولو صلحتها فى التوكيل الاسعار عمله ايه ؟
ثالثا : انا ملاحظ ان الغطاء بتاع الشنطه مش مظبوط مكانه يعنى جاى يمين شويه وكمان وش العربيه من قدام حول الفوانيس مش مظبوط قوى يعنى اليمين غير الشمال فهل لو قلتلهم على الحاجات ده العربيه بتاخد عندهم وقت ولا ايه ؟
شكرا واسف على الاطاله ويا ريت تساعدونى الله يخليكم انا رايح صيانه الخمسه يوم الخميس الجاى
وشكرا ليكم تانى

لا إله إلا الله محمد رسول الله
قديم 10-01-2011, 09:27 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بسرعه قبل ما اروح صيانه ال5000 ؟؟؟؟؟؟

الف مبروك و ربنا يحميك من شرها
بالنسبه لضبط الزوايا حتتحاسب عليه في التوكيل و اسعاره غاليه
الافضل تشوف اي مركز بره نضيف تظبط الزوايا فيه
بالنسبه للدهان و السمكره لايخرج العربيه من الضمان
بالنسبه للفروقات اعتقد ان الضمان مش حيعملها لانها مسئوليتك اول ما استلمت العربيه
كان المفروض ما تشتريش غير لو العربيه سليمه

حـازم خـضـر

قديم 10-01-2011, 09:44 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ABDORME81 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

اولا مبروك علي العربية وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها وبالنسبة لظبط الزوايا انتا متقولش العربية عايز اظبطلها زوايا علشان ميدفعوكش تمنها انتا لو العربية مش مظبوطه معاك قولهم العربية من ساعة ما استلمتها وهيه بتحدف معايا ولازم تحلو المشكلة ديه وقولهم في رجه علشان يرصصوا العجل بالمره ومش هدفع فيها جنيه
لان الموضوع ده انا مجربه كذا مره

ثانيا : العربيه اتخبطت من الرفرف الشمال قدام وكمان فيها كذا خربشه فى البويهه لو صلحتها بره هل العربيه تخرج من الضمان ولا لأ ولو صلحتها فى التوكيل الاسعار عمله ايه ؟

بالنسبة للخبطه مفيش اي مشكلة لو صلحتها بره لان مفيش ضمان علي البويا بتاعت العربية من الاساس وطبعا بره هيبقي ارخص من عندهم بكتير بس مش هيكون بنفس الكفأة بتاعتهم لانهم بيرجعوا العربية زي ما كانت واحسن ونصيحة ليك سيبها تاخد العين لان طالما انتا بتمشي في مصر هتشوف اللي عمرك ما شوفته

ثالثا : انا ملاحظ ان الغطاء بتاع الشنطه مش مظبوط مكانه يعنى جاى يمين شويه وكمان وش العربيه من قدام حول الفوانيس مش مظبوط قوى يعنى اليمين غير الشمال فهل لو قلتلهم على الحاجات ده العربيه بتاخد عندهم وقت ولا ايه ؟

بالنسبة للكبوت في فعلا ترحيله بتاع 1 سم وده في كل موديلات الفيرنا وملهاش حل ومش هيعملولك حاجه اما بالنسبة للشنطه فا ديه اول مره اسمع عنها بس بردك احب اطمنك انهم مش هيعملولك حاجه فيها

شكرا واسف على الاطاله ويا ريت تساعدونى الله يخليكم انا رايح صيانه الخمسه يوم الخميس الجاى
وشكرا ليكم تانى

احنا اتشرفنا بيك يا زعيم والفيرناوية زادو واحد وربنا يوفقك ويديك خيرها ويكفيك شرها وياتري هتعمل صيانة الخمسه فين
قديم 11-01-2011, 05:05 PM
ABDORME81 ABDORME81 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تحاليل طبيه

ABDORME81 will become famous soon enough

متشكر يا جماعه على زوقكم وسرعه ردكم عليا
وبالنسبه للصيانه انا عملت صيانه الالف فى قليوب واستريحت معاهم ومفيش زحمه اوى زى ابو رواش وان شاء الله هاعمل صيانه الخمسه فى قليوب برده
وشكرا جزيلا على اهتمامكم يا جماعه

لا إله إلا الله محمد رسول الله
قديم 12-01-2011, 02:35 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ABDORME81 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
وشكرا ليكم تانى

ظبط الزوايا او الترصيص بفلوس

تكلفة ظبط الزوايا والتربيط 50 جم اما الترصيص ب50 جم للاربع عجلات

الصاج لافيه ضمان ولا حاجة عاوز تعملها اعملها بره بس المهم الراجل اللى حيشتغل يبقى نظيف

وبالنسبة للشنطة قولهم ده حقك وده عيب صناعة طالما العربية مااتخبطتش من ورا

والف الف مبروك وربنا يباركلك فيها ويديك خيرها ويكفيك شرها