قديم 08-10-2012, 04:07 PM
W@lid W@lid غير متواجد حالياً

W@lid has a spectacular aura aboutW@lid has a spectacular aura about
افتراضي رد: أيهما تفضل ولماذا (سؤال اجباري لازم تخش ترد وبـ 30 درجة كمان) اللوجان مانيوال ولا اوتو

1- فرق المبلغ (7000) فعلا يستاهل اني اضغط نفسي واخليها اوتو

يستاهل

2- الحجز والتسليم من التوكيل شوفت واحد بيشتكي انه عجز من ساعه ما حجز الاوتو ولسه مستلمهاش لحد دلوقتي واعرف ان المانيوال تسليمها اسرع

اشتري نفسك وهات من معرض وادفع 2500 مش مشكلة

3- فيه مشاكل في فتيس الاوتو واجيب مانيوال واخليني في المضمون ولا اللوجان الاوتو تمام ومفهاش مشاكل

فتيس الاتوماتيك بتاع اللوجان هو اللي في الداستر وبالعكس أحس أنه مطور واحسن كتير

4- فعلا سواقة المانيوال بشعة كده في الزحمة خاصة اني معرفش اي حاجه عن السواقة واخليني في الاوتو احسن ولا الاحسن لي اتعلم سواقه المانيوال عشان اتأسس صح ولا ممكن اخرب المانيوال بغيارات غلط لان طبعا في احتمال اغلط في الغيارات وانا بسوقها

تتأسس ايه يا باشا انت عايز تسوق مش تشتغل سواق، سيبك من حوارات الناس الغريبة اللي بتخلط بين واحد بيسوق وواحد سواق لو خدت مشوار واحد من فيصل إلى المهندسين هتعرف أن الله حق المدن ملهاش غير الاوتو

5- انا ناوي اجيبها واخليها معايا يعني بالقليل 7 سنين فانهي الاحسن عشان تعيش معايا

اعتقد من خبرتي المواضعة أي زيرو هتعيش 7 سنين شوف الشسري اللي نولت في 2002 زي القردة في الشارع بس السؤال هنا في سعر اعادة البيع وسرعة البيع
الأول بيفرق في حالة العربية يعني متجيش راشش دواخل وسقف وتزع أنها سعرها واقع
الثاني يفرق في النوع واعتقد بعد 7 سنين اللوجان هتبقى شعبيتها أكتر
بس للأمانة حاليًا لا تقارن الطلب عليها بالـفيرنا مثلا انا اعرف ناس بيشتروها بالتليفون