قديم 13-03-2013, 06:52 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هونـــدا تســـحق كيا سيراتو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Toyota Corolla مشاهدة المشاركة

فعلا و اغلب الناس ديه عندنا في مصرموتورز و عايز اوضح و اعيد تاني زي زميلنا العضو قال ليس لدينا حق في المقارنة بين انتشار السيفيك و السيراتو لان ديه سعر و ديه سعر تاني تماما و لو كانو بنفس السعر كنت راهنتكوا علي الف جنيه ان السيراتو انتشارها لن يصبح 10% من انتشار السيفيك ا
تمام كلام حضرتك لكن أحب أضيف حاجة أن لو كانو بنفس السعر و السيراتو نفس الأداء زي ما هيه ما زادتش حاجة في الحالة ديه فعلا السيراتو انتشارها لن يصبح 10% من انتشار السيفيك. لكن أنا متأكد أن لو كيا نزلت السيراتو بنفس السعر بتاع السيفيك هتشوف عربية تاني خالص و أظن هتعدي السيفيك أو الياباني عموما بمراحل. الكوريين مش هبل و لا عبط هما بيعملو عربية فيها كل حاجة تتخيلها لكن في حدود معقولة يعني ثبات معقول و جري معقول و أوبشنز و اعتمادية معقولة لكن ده مش معناه أنهم مش يعرفو يعملو حاجة ما حصلتش لأ لكن مبدأ اطبخي يا جارية كلف يا سيدي.