قديم 01-04-2012, 04:02 AM
الصورة الرمزية م.محمد
م.محمد م.محمد غير متواجد حالياً

م.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to behold
افتراضي رد: سوال فني لمالكي اللوجان و للنصيحة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hzem مشاهدة المشاركة

أزيكم يا جماعة بس عندي سوال بخصوص اللوجان في ميكانيكي شافها و قال وحشة اوي لاني معرفش يشتغل فيها و في واحد تاني غيره قال كده لان فيها بعد الأجزاء من الدخل بلاستيك و كمان الماتور متربط علي بعده علشان تصلح جزء من تحت لازم تفك كل و ترجع تركبه تاني انا حقيقي خايف اجبها لان مفيش ميكانيكي راضي يبص عليها من الداخل لأنو عارف اللي بقوله و ده يعني لازم تروح للتوكيل و تدفع اللي بيقوله للي عندهم خبرة و ملاكها ممكن يفيدونا بهذا الموضوع و لكم جزيل الشكر
بالفعل سؤال غريب جدا.... يعنى انا اشتريت العربية بــ 72 الف علشان اروح كل شوية لميكانيكى طيب يبقى لية انا دافع كل هذا المبلغ !!! ... حضرتك طول ما دافع فى عربية زيرو يبقى بالتاكيد حيكون لها مركز صيانة يهتم بالعربية .. والا نسبة المبيعات سوف تقل والشركة تخسر و تغلق ... على فكرة لما دخلت السيارات الكورى فى مصر لاول مرة الميكانيكيا عملوا نفس هذا الاسلوب وقالوا انها سيارات بها مشاكل وبعد لما عرفوا عنها كل شئ الميكانيكى بينصحك الان بشراء الكورى .. والان انا كخبرتى منذ فترة لاتتجاوز 4 شهور ارى نسبة مبيعات الرينو بيرتفع كل يوم وبشكل ملحوظ ويوجد عليها طلب كبير

التعديل الأخير تم بواسطة م.محمد ; 01-04-2012 الساعة 04:11 AM