قديم 28-08-2010, 07:23 AM
almoez almoez غير متواجد حالياً

almoez is a jewel in the roughalmoez is a jewel in the roughalmoez is a jewel in the rough
افتراضي رد: ايه المشكله لماتكون السياره رشه دواخل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

ياعم سيبك من اصحابك نحن هنا بلد ال 80 مليون مفتى
وانا كنت هشترى بيجو 505 من 11 سنة ب20 الف عروسة مفيهاش الهوا وكمان مش هدفع قرش هياخد بيها بضاعة انا كسبان فيها
واستغربت وسالت ناس كتير
وكانت الردود كالأتى
واحد مصمص شايفه وعمل انه فاهم كل حاجة فى العالم وقال بقرف / دى موتورها على كبالن
ولما سالته يعنى ايه
طلع مش فاهم و فقال / على كبالن على كبالن (قالها مرتين )انت مبتفهمش ؟؟؟ وواضح ان هو اللى مكانش فاهم
التانى قال بنفس منطق القرف
دى موتورها على كبالن
يعنى ايه
على علب وكل متعمل شغل فى الموتور لازم تفك العلب دى
وفوجئت ان كل الحديث بعد كده على كبالن واشتريت النيسان وواحد قال لى ان عنده الكوبلن بتاع عربيته ضرب وكانت عربية حديثة منه واستغربت جدا وهو اللى قال لى معلومة ان كل الجديد على كبالن
ثانيا /المصريين فيهم عادة غريبة جدا
بيشترى عربية النهاردة وقاعد بيفكر فى موضوع اعادة بيعها هو انت لحقت تركبها علشان تفكر تبيع هو انت عارف بكرة هيحصل ايه ؟؟؟ ايه المخ ده
فاللى بيكلموك دول بيكلموك فى اعادة البيع وكده سعرها نزل لانها رشت بره والكلام الاهبل اللى انا مش بعترف بيه حتى ولو هو واقع
ايه يعنى رشت بره ده ينقص تمنها ليه اسأ ل اى حد السؤال ده هتسمع ردود عجيبة و99% منها عبيط
واذا بعت العربية فيها خدوش يقوللك ايه ده ياعم دى بايظة ولسه هتترش ده انت مبهدلها
اى كلام فى الهجايص
سيبك منهم وطالما العربية عاجباك خلاص استمتع بيها ووقت البيـع يفرجها ربنا ياراجل دى ال128 بتتباع لحد النهاردة اللى مصنعها فى ايطاليا بطل انتاجها من سنة 1972 وانت زعلان على كورولا ؟؟؟ عجيبة والله
ههههههههههههه
بجد والله كلامك مضبوط ميه في الميه
بس انت عارف محدش بيحب الخير لحد وبصراحه انا كنت طاير بيها وفرحان لحد ماسمعت كلام الناس
اهم شئ ان الواحد يكون سعيد باللي معاه
وشكرا بجد علي ردك ريحتني