قديم 13-09-2012, 01:37 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استطلاع: ما هو افضل نظام امان تحب ان يكون بالسياره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حبيب الناس مشاهدة المشاركة

ازاي الراجل فرمل مره واحده وازاي لبس في شجره اكيد الراجل فرمل مره واحده عللشان الشجره طلعت عليه فجئه في الطرق هههههههههه
طبعا انا بهزر معاك يا اخي شريف

اكيد الاير باج اهم وسيله من وسائل الامان للسائق نفسه
أما البقيه فهي وسائل امان للسياره نفسها يعني علشان العربيه زات نفسها متتخبطش لكن الاير باج لو لا قدر الله عربيه قطعت عليك الطريق من الجنب فكل وسائل الامان اللي في الفرامل ملهاش لزمه يعي انت بتعدي تقاطع وعربيه جايه تجري من التاقطق خبطت فيك عموديا فهنا وسوائل الامان للفرامل ملشاش لزمه لكن اللي مهم هنا هوا الاير باج لانه هوا اللي هيحمي الركاب لا قدر الله بعد حمايه المولي عز وجل
وهنايتضح اهميه الاير باج الجنبي مثل ما شرح الاخ الكبير ابو نورا وهنا ايضا يتضح لنا اهميه نوع ومارك الاير باج مثل ما تفضل اخي الكبير ابو نورا في الشرح

لذلك فانا اري ان اهم وسيلة امان تحافظ علي ارواح الركاب في اصعب الظرف هيا الايرباج وهنا يتضح دور واهميه وسائل الامان
هو كان ماشى بعربيته الكليو و فجاة كان فيه زى مطب كده هو لمحه فداس فرامل جامد
طبعا الايرباج جه فى وشه
وهو مش شايف حاجه و فى وسط طريق
فطبعا فضل يدوس بنزين و يحرك الدركسيون و هو مش شايف حاجه غصب عنه
وكل اللى انا بحكيه طبعا عدى فى ثوانى
لبس فى شجره