قديم 15-02-2014, 12:42 AM
الصورة الرمزية ميدو عمر ايمن
ميدو عمر ايمن ميدو عمر ايمن غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن انور عبد الحليم ((ابو ميدو وعمر ))
التخصص العملى: مدرس اول أ لغة انجيزية - مدرب محترف - Oracle- Java -Thinkquest - ICDL
هواياتي: التكنولوجيا - الكمبيوتر - السيارت

ميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond reputeميدو عمر ايمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اعلانات بيع السيارات على النت ايه رايكم فيها ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

تخيل يا باشمهندس انك بتدور على عربيه فوصيت البواب يشوفلك حد عايز يبيع عربيتة ويبلغك وبعدها بقى البواب كل ما يشوف عربيه فى الحته عليها للبيع او بواب زميلة يقوله على عربيه يجي يقولك
هى الانترنت زى كدة بالظبط بتنقلك اعلان وحقيقة ان العربيه للبيع مش اكتر
وكل الاحتمالات بعد كدة وارده منها انها تكون عربيه بيتى او صاحبها يكون تاجر او صاحبها يكون بيتى بس جايبها من تاجر واتغش فيها وعايز يصرفها او يكون بيتى بس مبدهل العربيه او او او
كل الاحتمالات واردة فى سوق المستعمل سواء كان اعلان على الانترنت او فى جرنان او نزلت سوق الجمعة

المهم يكون عندك استعداد لاختبار العربيه واللى بيبيعها كمان وتتاكد بنفسك من حقيقتها

وكتجربة شخصية انا بقالى اكتر من 4 - 5 سنين دلوقتى بشترى عربيات وببيع عربياتى من على النت واشتريت عربيات بمئات الالف من على النت عادى جداً المهم اكشف عليها كويس اساسيات وورق وكل حاجة

والخلاصة اللى بيعرف يشترى مستعمل ممكن يشتريها وهى طايرة .. فى الفضاء حتى مش بس على النت

بس المهم تكون بتعرف تشترى مستعمل وحط تحتها مليون خط
الله عليك يا فنان اسلوبك رائع ومقنع وبسيط
هوه ده الكلام النت يدوب يحددلك هتروح فين وانته عليك الباقي صح كده
وعلي فكرة ان شاء الله لما ابدا في شرا العربية هتكونوا معايا خطوه خطوه انا انقلكم التفاصيل وانتو تقررو ولما تقولو تمام يبقي تمام