قديم 15-10-2012, 10:49 AM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مساعده لاخوكم الصغير في شراء مستعمل

انت لازم تجيب معاك صنايعي خبير ومش مهم ميكانيكي ولا عفشجي ولا دول المهم يكون معاك سمكري لان العربيه لو فيها مشكله ف الموتور او العفشه هتتصلح عادي مش مشكله لكن لو مغيره نص لا قدر الله مالهاش حل غير انك تغير العربيه نفسها لانها بتكون ملوحه ومش ثابته ع الطريق
واهم حاجه انك تنزل تحت العربيه بعد ما ترفعها ف بنزبنه لو لقيت الشاسيه اللي هو ارضيه العربيه من تحت فيه لحام يبقي العربيه دي مغيره نص لو الشاسيه سليم يبقي العربيه سليمه بنسبه 80%
اما بالنسبه لموضوع انك عاوز تجيب بيجو 206 هي البيجو كعربيه ع الطريق وحش بس قطع غيارها غاليه ومش هتلاقيها ف اي مكان ليها اماكن معينه بتتباع فيها و مش اي صنايعي يفهم فيها ناس قليلين اللي بيشتغلوا ف البيجو الجديد وطبعا مصنعيتهم غاليه وانت لسه جديد ف العربيات لو العربيه عملت معاك اي حركه نداله ف سفر مالهاش غير حل واحد يا تجيب عربيه تشدك يا ترفعها علي اي عربيه لحد الصنايعي اللي بيفهم فيها وطبعا كع فلو يا معلم علي ما تنقلها بس
وطبعا كل ده بيديك ف الاخر سعر اعاده بيع ف الضياع ده لو لقيت حد يرضي يشتريها اساسا
وبالمناسبه عندنا عربيه 206 صاحبها حاطط عليها اعلان السياره للبيع بقالها شهرين ولسه ما اتباعتش لاننا ف الشرقيه ومفيش لها اي قطع غيار

لو انت عاوز موديل حديث ومش معاك غير ال 40 الف يبقي البيجو معقوله بس هتدفع كتير ف الصيانه لكن لو مش مهم عندك الموديل الحديث ويهمك تكون عربيه حالتها حلوه وشديده ع الطريق واي حد يفهم فيها وقطع غيارها ببلاش ومعمره انا معايا تويوتا كورولا 1993 وبابيع فيها دلوقتي 1300 c.c
مانوال وفيها رخصه سنه ونص وفبريقه ومجدده بالكامل عربيه ممتازه جدااا وهتدعيلي والمطلوب فيها 40 الف رغم انها سعرها لو تقلت عليها ف البيع ممكن تزيد الفين تلاته لاني هاسافر علي اول شهر 12 للاستفسار 01110737865
وعلي فكره كمان الرخصه باسمي