قديم 02-10-2009, 06:33 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز تدخل مشروع ايجار السيارت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد نعمان مشاهدة المشاركة

اولا احب اشكر المنتدي علي بجد الموضوعات الجاده والمهمه دي وكان عندي شوية اسئله يا ريت من حضراتكم تجاوبوني عليها واكون شاكر جدا لحضراتكم.
انا عندي عربيه فيرنا موديل 2009 هاف اوبشن وفيها سنتر لوك وتكييف طبعا العربيه لسه جديده جدا مكملتش شهر انا كنت بفكر في فكرة مشروع تاجير السياره وكنت بفكر علي اساس اني اروح لمكاتب ايجار السيارات اعرض عليهم اني ااجر عربيتي من خلال مكتبهم مقابل عموله متفق عليها واروح لاكتر من مكتب علي اساس اضمن ان الزباين هتجيلي من اكتر من جهه وكمان في حاجه انا مش هترك السياره للمؤجر لكن انا هعرضها للايجار بالسائق الي هو انا مالك السياره لاضمن ان السياره هيتحافظ عليها وانا لو حصل ومكلمتش في المشروع اقدر انا اسدد اقساطها ان شاء الله فعاوز اعرف من حضراتكم انا كده قللت نسبة المخاطره كويس ولا لا دا غير ان العربيه متامن عليها ضد الحوادث لاقدر الله.
وعاوز اعرف كمان من حضراتكم ايه موقف الفيرنا من التاجير هل عليها طلب ولا لا.
انا عارف اني طولت عليكم ارجو انكم تستحملوني
اولا ال حضرتك بتقولة فكرة كويسة جدا جدا
بس تعال نتكلم من الناحية العملية الموضوع دة هيعمل لك عائد بس مش هيكون كبير لان الطلب على سيارات عليها سائق مش بيكون كبير وكمان لازم السائق يكون متفرغ وفى نقطة مهمة جدا انت صاحب السيارة يعنى مش هتستحمل ان اى زبون يكون راكب السيارة ويقولك كلام او يتصرف تصرفات متعجبكش ومتنساش انة زبون فبيكون الموضوع دة صعب
بس تعال نشوف انت الاول متفرغ عندك استعداد تتعامل مع الناس ال هى زباين بطريقة معقولة
فكر فى الموضوع ولو وجدت انة صعب تعال نتناقش ونشوف حلول تانية واوضح لك حلول كثيرة لو تحب
للاستفسار السريع
0125485222