قديم 22-09-2009, 04:44 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال عن التأمين

عاوز رأئى وزى ما بيقول المثل اسال مجرب ولا تسأل طبيب - كلها شركات نصابة وحرامية -ساعة ما تيجى تتعاقد معاهم تلاقى الوشوش كلها راضية وبتضحك لك ولو أنت ماعندكش وقت مندوب شركة التامين هايجى لك لحد عندك وفى المكان اللى انت عاوزه(طبعا ما أنت هاتتدفع!!!!!!! )
بس تعالى بقىء يوم مايحصل حاجة لاقدر الله( شوف بقىء يا باشا الوش التانى ) الكل بيديك دهره ولاحد بيسأل فيك ونظام فوت علينا بكره وربنا يسهل وأحلى شعب يسممعك أحلى كلام ويعرف أزاى يسبتك صح - و اكبر دليل على ذلك وأكبر شركة تامين نصابة فى مصر هى الجمعية المصرية للتامين التعاونى الموجودة بالعباسية -نصبوا على الناس كلهم وخلوهم يسلموا عربيتهم الهالكة بحجة صرف التعويض وفى النهاية ولأعرفنا نوقف قسط البنك ولأعرفنا حتى ناخد عربيتنا الهالكة عشان نبيعها نكمل على تمنها ونسدد القرض -
واسمع بقىء اللى أحلى من كده -البلد ولأعملت لهم اى حاجة ولحد الان شغالين والموظفين موجدين بمكاتبهم وجايبنلهم كمان بودى جاردات النفر منهم يخبط أيدوا فى الحيطة يكسرها ptmnlo123per184 عشان يحموهم لأن الناس طبعا متعصبةوفاض بيهم ومشاجرات مع الموظفين وعاوزين يصرفوا التعويضات عشان كل واحد عليه قسط ودين عاوز يخلص منه وكل يوم يقلوا بكرة جاى لنا فلوس وهانصرف -كلمنا بعد شهر -تعالى وسجل اسمك واحنا هانتصل بيك .وولأ حاجة من اللى بيوعدوا بيه أو بيقولوه بيحصل ( ويوم ما يدوك شيك يطلع من غير رصيد والبنك يرفضه -وبتلاقى نفسك فى النهاية انت الخسران ( أجازات من الشغل -فلوس مكالمات واتصالات - نصابين ما تعرف بيطلعولك مننين وكل واحد يقولك أدينى فلوس وأنا أخلصلك يا باشا الحوار ده -عالم نصابة ومش فارقة معاهأ حرام ولأ حلأل -وصدقنى أكبر نصابة وحرامية فى الحمعية واحدة أسمها ************** وشوف نفسك بقى لو ليك 80 الف جنيه هى وهو متواضعين جدا هايخدوا منك بس10 الف على مبلغ التعويض اللى أقل من 100 )
وهو دا النظام وأخبط دماغك فى الحيط وكبيرك لو هاتطق من جنابك - أطلع على قسم الشرطة وأعمل لهم محضر -أو أشتكيهم فى الهيئة العامة للرقابة على التامين ولأ أقولك أشتكيهم أحسن فى هيئة الرقابة المالية -أصل أنا كل ده عاملته ومريت بيه -وابقى قابلنى لو حد سأل فيك -وأوعى تقول حقوق الانسان ولا أنت متعلم ولأهى البلد فوضة لحسن حد يضحك عليك -عشان هى فعلا فوضـــــــــــــــى ومن زمان قوى كمان بس أحنا أصلنا ماكناش وأخدين بالنا وكنا فى تعسيلة وغفلة !!!!!!
والله والله لو عاوز نصحتى ولوجه الله أتكل على الله وأدبح عل العربية ولا تأمن ولأ تحرق دمك عشان مش مستهلة ..?!!!! وحسبـــــى الله ونعم الوكيل من كل ظالم ومن كل اللى بيكلوا حرام ptmnlo123per111

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 25-09-2009 الساعة 08:17 PM سبب آخر: نعتذر عن نشر اسماء شخصية بدون اثبات مادى