قديم 28-12-2010, 02:03 AM
dr_maged dr_maged غير متواجد حالياً

dr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to behold
افتراضي رد: { ولا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءهُمْ }...... برجاء الدخول للاهمية القصوى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedagamal مشاهدة المشاركة

جزاك الله خير
بس أنا مش مع حضرتك يعني أزاي السوق بيقول 5 قروش وأنته طالب 10 فين أمانه البيع والشراء أنا أعرف أن البيع أمانه يعني أنا بشوف متوسط السوق وبناء عليه أحط السعر
أنا مثلا معنديش خبره في أسعار العربيات وفي واحد عرض عربيه ب 50 ألف على المنتدى
سألت أهل الخبره برده في المنتدى(تسعير أي عربيه مستعمله) قالي نفس الموصفات تعمل 45 ألف أزاي أنصح أي حد يدخل على الوضوع وأعرفه السعر الحقيقي (الساكت عن الحق شيطان أخرس) أنا مش بقول أن كلام حضرتك غلط بس ياريت يكون في رقابه على مواضيع بيع السيارات من أهل الخبره المعتمدين في المنتدى يعني مش أي من هب ودب يحط سعر
وده طلبي وأمنيتي أن يكون في أشراف على مواضيع بيع السيارات في المنتدى للناس الغلابه ألي زي أمثالي أنا بقالي حوالي 4 شهور مش عارف أجيب عربيه حرام والهي
وربنا يوفق الجميع
يا جماعة انتم ليه شايفين ان كل واحد مغلى فى السعر يبقى نصاب وعاوز يضحك على الناس
لكل الاعضاء اللى بيتكلموا فى النقطة دى هلى فى حد منكم شاف واحد باع عربية بسعر خيالى عن اللى فى السوق ولا اللى هوه حاطة وعاوزة فى عربيتة
دا فى عربية لانوس وهم معروضة للبيع فى المنتدى وعشان صاحبها طالب اكتر من تمنها اللى فى السوق ومع انها تستاهل اللى مطلوب فيها محدش راضى يخدها وفى حد بيشترى عربية غير لما يكشف عليها
يعنى خلاص بقى كلنا بنفهم فى العربيات وبنتمن والله اللى شابف حد بينصب على حد ولا واحد هيتخم يبقى يبلغ الادارة لكن انت ولا هتبيع ولا هتشترى بتدخل فى مشكلة مع البائع لية ممكن هوه مش عارف السعر ابعت له على الخاص بلغ الادارة ينصحوه لو لقيت حد بيشترى منه قول له على الخاص لكن اية فايدة الخناقات والمشاحنات