قديم 05-06-2013, 07:06 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: قصتي مع المهدنس سيد والاسطى احمد حنفى تكييف

استاذ محمد اخويا الكبير

اولا وقبل كل شىء ربنا يخليلك بنوتك الصغيرة وعقبال ما تحضر يوم فرحها و تجبلك احفاد كمان ان شاء الله

ثانيا : انا مبسوط جدااا ان حضرتك سعيد بالتكيف وبجد سعادتى لا توصف على كل واحد بيبقى مبسوط انه استريح خلاص
وفعلا معدومى الضمير خصوصا فى مجال التكيف بقوا كتيير اوووى يعنى مثلا الاسطى احمد لغاية النهارده شغال بفريون اسمه (اولاد رزق) ده اغلى نوع فريون موجود فى السوق فى حين ان باقى الصنايعية او اغلبهم شغالين بفريونات لا يعلم مصدرها الا الله عز وجل حتى فى مجال تركيب تكيف جديد فهتلاقيه دايما شغال بكباسات ساندن سعر الكباس بيعدى 1000 جنية فى حين ان فيه كباسات تانيه سعرها لا يتعدى 700 جنية ثانيا بقى معرفة الشغل والضمير فى العمل للاسف اغلب ورش التكيف اللى غير الاسطى احمد اغلبهم ليهم كذا مشكله
منهم
1:انه واحد مالوش خبرة غير بتزويد فريون وخلاص او شحن الفريون وخلاص وعندك تسريب معندكش المهم يشحنلك وخلاص ههههههههههه
2:ممكن يكون بتاع تكيف كويس بس مالوش خبرة فى كهربا السيارة بالتالى لو واقفه على فيوز هتلاقيه بيجيب كهربائى يصلحهوله وطبعا ما اكثر العك
3:ان اغلب بتوع التكيف معندوش قدرة يكشف على تسريبات خبيثه مثلا تسريب فى التلاجه اللى فى الطابلوه او انه يطلع دايرة التكيف كلها بره زى ما تم مع حضرتك وينضفها قطعه قطعه سواء من الخارج مثل تنضيف التلاجه من الاتربه اللى بتسدها او من الداخل تنضيف دايرة الفريون من جوه وطبعا كله عاوز يشحن ياخد ال 150 جنية بتاعت الشحن وخلاص فعلا فيه ناس بتعانى من التكيف خصوصا

وشطارة الاسطى احمد وخبرته ما هى الا فضل من ربنا عز وجل عليه والله فى اعتقادى ان ربنا بيكافئه لانه فعلا طيب جدااا وعمره ما بيضحك على حد وانسان بجد يحتذى به وعمره ما بيشرب بقى مخدرات او كدا زى باقى الصنايعه حتى السجاير مش بيشربها وربنا يديمها عليه نعمه ويباركله

وعلى فكره انا كنت اعرف صنايعية بعدد شعر راسى فعلا الوحيد اللى بقيت صديق له هو الاسطى احمد لدرجه وصول الصداقه الى حد الاخوه فعلا بلا مبالغه وربنا ما يقطع الود ما بينا حتى اهلى ما دام عارفين انى عنده محدش بيكلمنى لانهم عارفين انه كويس

اما بالنسبه للاسطى حسن ابو على ههههههههه فالاسطى حسن فعلا صنايعى متمكن جداااا من شغله وفعلا بسم الله ماشاء الله عليه اكثر من ممتاز يعيبه شىء واحد فقط انه بيروح الشغل متاخر بس كل يوم ههههههههههه بس فعلا والشهاده لله اول ما بيروح الشغل عنده استعداد يقعد فى الورشه لوحده ويخلص كل الشغل اللى فيها ربنا يباركله ويهديه وعلى فكره مرتب الاسطى حسن معلومه ناس كتير متعرفهاش ممكن يعدى مرتب وزير بس طبعا وربنا يباركله انا مش بحسد انا بنق بس ههههههههه ربنا يباركله

واخيرا بعد كل الكلام الكتير اللى انا قولته يكفى بجد ان حضرتك مبسوط ويكفى انى اتعرفت على حضرتك بجد شخصيه متواضعه جداااااااا جداااا جدااااااا وقليل جدا ما بلاقى ناس زى حضرتك و ربنا يبارك لحضرتك فى السيارة و التكيف و يبارك لك فى ابنتك ان شاء الله
اخوك الصغير سيد

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام