قديم 24-09-2009, 02:41 AM
محمد ناشد محمد ناشد غير متواجد حالياً

محمد ناشد has a spectacular aura aboutمحمد ناشد has a spectacular aura aboutمحمد ناشد has a spectacular aura about
افتراضي رد: اختبار قيادة : تويوتا كورولا 2008 المزودة بعلبة التروس الذكية

سيدي الفاضل انت اتكلمت عن الكورولا الجديدة وكأنها عفوا في التعبير كنبة مش عربية فيها من القوة والتكنولوجيا اللي مش موجود في اي من العربيات اللي من نفس الفئة وده كله علشان انت سوقتها بالفتيس الmmt للأسف طيب ليه ما جربتش اللوتوماتيك او حتى المانيوال وانا حرد عليك لأني انا اشتريت الكورولا ال 2008 الMMT وسوقتها لمدة 10 شهور في البداية كنت بتعامل معاها على أساس انها اتوماتيك وده للأسف اللي انت حطيته في دماغك وانت بتسوقها وده غلط العربية جير مانيوال عادي جداً على تروس لكن بدون كلاتش او دبرياج وده اللي بيقوله لك في التوكيل لما تيجي تشتريها وبيخلليك تتطلع تجربها كمان علشان تبقى فاهم بتسوق ايه اما العربية في السحب والشد مش عادية ابداً العربية قوية جداً وبتروح لسرعات عالية والله لل 180 كم وانا مش حاسس اني مسرع او بأي اهتزازات وممكن اكتر من كده لكن انا بخاف طبعاً وعلى فكرة انا معايه دلوقتي الجير الأتوماتيك منها نفس العربية برده بس 2010 ومش حقولك على السحب والنعومة والثبات لأ انت روح أجر واحدة يومين وبعدين احكم عليها مش تسوقها 20 دقيقة وبعدين تشوهها كده ,وبرده عاوزك تركب الأوكتافيا علشان تعرف الفرق في الراحة والنعومة وبرده في الطلعة بتاعتها ، وعلى فكرة انا غيرت للراحة مش اكتر لأن الجير الMMT ده بتاع تفحيط وغرز وسرعة وبرده جيبت نفس العربية يعني لو فيها حاجة من العيوب اللي انت قولتها او انا لقيت فيها اي عيب خلال المدة دية كلها كنت غيرت جيبت اي شئ تاني وشكرررررررررررر