الموضوع: قطع غيار JAC B15
قديم 11-02-2013, 04:10 AM
tiger341306 tiger341306 غير متواجد حالياً

tiger341306 is a jewel in the roughtiger341306 is a jewel in the roughtiger341306 is a jewel in the rough
افتراضي رد: قطع غيار JAC B15

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahm2000 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
عاملين إيه ؟ بقالي فترة كبيرة مكتبتش حاجة بس أنا متابع كل الموضوعات المكتوبة باهتمام و معجب جداً بفكرة الموضوع ده.
وأحب أشارك معاكم بتجربتي مع قطع الغيار - لأني عملت شغلتين في العربية النهاردة
أنا النهارده غيرت البطاحة وهي الجزء اللي بيبقى أعلى المساعد بيبقى شكلها عامل زي المثلث كده وراكبة في العربية بثلاث مسامير- المهم هي بيبقى جواها رولمان بلي علشان المساعد و هو بيلف يمين و شمال
كنت رزعت مطب جامد و بعدها بقيت بسمع صوت غريب و عالي من الناحية اليمين قدام و الحمد لله طلع الموضوع ان البلي اللي جوا البطاحة دي كان فرط أو بمعنى تاني البلية باظت غيرت البطاحة بواحدة بتاعة لانسر تمنها 125 جنية والحمد لله ركبت تمام و الصوت راح

و الشغلانة التانية بقى أحب أشكر الدكتور كمال الأول لأنها كانت في طلمبة البنزين وأنا عملت بنصيحته و غيرت القلب ببتاع الطلمبة الصيني بتاعة الالنترا ودي جبتها بـ 90 جنيه والحمد لله

أما بقى ليه أنا عملت الشغل ده بره التوكيل - ده لأني وانا في التوكيل قلت لهم على الصوت بتاع الناحية اليمين و قعدت أوصيهم لأني خايف أمشي بالعربية من الصوت ده خرجوا بعد فترة و قالوا لي مفيهاش أي حاجة و انهم ربطوا العفشة بس منهم لله بعد ما روحت عند البيت لقيت الصوت زي ماهو فقررت اني مش هاروح لهم في حاجة تاني
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
استاذ احمد انا برده غيرت الطاحة اليمين وواضح انهم مش مليينها شحم وده عيب
وغيرت الرداخ بتاع الطلمبة مرتين وتلع العيب بعد كدة من الفيشة نفسها (من داخل التنك )
وركبت الاصلى (او بتهتها الاولى ) لاننى لم ارميها وصلحت الفيشة
انا كنت فى التوكيل منذ اسبوع وشاهدت b 15) 2013 ) شالوا منها 12 كمالية مثل الجنوت وفرش الجلد وحساسات الركن وفوانيس الشبورة ...............الخ
ايه رايكم