قديم 08-10-2009, 01:47 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي تجربتى مع بنزين 80 فى الفيرنا

فى البدايه دى تجربه شخصيه و لو حد جربها لنفسه انا مش متحمل اى عواقب

طبعا زى ما كلنا عارفين ان غلو اسعار البنزين خلت الناس تتجنن و انا منهم

بس اعمل ايه معروف ان الفيرنا ضغط الموتور بتعها بيوصى ببنزين 91 على الاقل

انا معايا واحد صحبى فى الشغل معاه شاهين و دى عادى لما تحطلها 80 مابتقولش لا و كذا مره اكون معاه و هو بيحط بنزين و الاقى فيرنا و لانسر و لانوس و تويتا و حاجات حديثه كتير بتحط 80

فى مره سالت واحد من ملاك الفيرنا اخباره معاك ايه قالى زى الفل العربيه ممتازه و مافيهاش اى مشاكل خالص و من هنا ابتدت الفكره تلعب فى دماغى

و بصراحه حسبتها لقيت فرق فى التفويله الواحده حوالى 35 جنيه برضو مبلغ بدل 70 بدفع 35 فرق كبير

توكلت على الله و روحت حطيت 80 و كانت العربيه فاضيه خالص فولتها ب 37 جنيه

و مشيت طول الطريق من الرحاب الى مدينه نصر الحب كويس و العربيه ماشيه تمام مافيش مشاكل خالص

جيت اول ماركنت العربيه و بطلتها لقيتها تمام برضو مافيش مشاكل

جالى مشوار بليل دورت العربيه حسيت برعشه خفيفه جدا تكاد تكون غير محسوسه قولت عادى و لسه بقول بسم الله

و بكبس بنزين سمعت صوت تصقيف المحرك قولت برضو عادى اظبط رجلى شويه و هايروح و فعلا ظبط رجلى و الصوت راح

بس برضو مارحش قوى مع اى كبسه او مطلع جامد ماتكونش كابس فيه العربيه بتكركر معاك

و شائت الصدفه انى تانى يوم اروح احمل العربيه حاجات كتير من البيت لمصر الجديده و جيت طالع طلعتى العاديه سمعت برضو صوت الكركره المحترم

و بما ان الكهرباء فى العربيه الكترونى فامينفعش انى ااخر الشراره او اقدمها خالص

المهم قولت اتعايش مع الصوت شويه و اعلى الكاست و مش هاسمعه

جيت فى يوم بعديها ابويا خرج بالعربيه و لقيته راجع من الشغل بيقولى العربيه دى مش عربيتى انت عملت فيها ايه لا انا متعود ادوس العربيه تجرى معايا و لما اكبس تستجيب انت موتها

انا لما قولت ان السحب و الكبس كان عادى معايا لانى بحسب الكبس بعد 3 ار بى ام لكن والد لما بيكبس بيكبس على 2 ار بى ام و دلا كفيله انها تبينله جميع الاصوات و تحسسه ان العربيه بطه بلدى

من الاخر عمليه الكركره دى مالهاش حل خالض و و كترها بيودى الى انهيار البيلات و الصباب فنصيحه محدش يحط ال80 فى العبيه دى خالص اخرك 92 كمان

من الاخر هتلاقوا مركز شباب الشيشه فى الموتور قاعد بيكركر

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

التعديل الأخير تم بواسطة AHMEDCAR ; 18-10-2009 الساعة 02:05 PM