قديم 25-08-2010, 08:21 AM
الصورة الرمزية Jack Box
Jack Box Jack Box غير متواجد حالياً

Jack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant future
افتراضي رد: اعلانات وعروض البيع والشراء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed-alaa مشاهدة المشاركة

بص يا عم jackbox يا كبير قسم البايكس كنت عايز اسال شوية اسالة معلش ممكن تحسها غبية بس عشان انا معرفش حاجة عن البايكس
بفكر اجيب واحد السنة الجاية بس مابعرفش اسوقو وعمري ماجربت يا ريت تقولي التفاصيل يعني مثلا ليه رخصة قيادة غير بتاعة العربية ومين ممكن يعلمني سواقتو و قطع غيار الهوندا بيبقي موجود واسعارها في رينج اد ايه و يعني ايه افراج و ايه رايك في ال250 العادي ده حلو ولا بطي وميت وهل يقدر يشيل 2 وممكن اقدر اسافر بيه مثلا وايه رينج الاسعار بتاعتو و بيتحطلو بنزين كام ز ايه احسن نوع في مصر يعني يكون في حدود 15 الي 20الف وسوال اخير يا كبير هو مفيش موتسيكلات اتوماتيك يعني كلو مانيوال وهي سواقة المانيوال صعبة
معلش طولت عليك ووجعت دماغك بس اعمل ايه انا مليش في البايكس خالص تعلالي في قسم العربيات وانا اخدمك يا كبير والف شكر ليك ولمعلوماتك الجميلة
هههههههههه حيلك حيلك ياعم ايه كل ده هههههه عموما انا تحت امرك بص ياباشا هردلك علي كل حاجه بالترتيب
1- رخصه القياده غير الرخصه الخاصه ودي بتبقي مكتوب مكان رخصه قياده خاصه - رخصه قياده دراجه ناريه وخلي بالك انك مينفعش تسوقه برخصه خاصه لان فيها مخالفه .
2- بالنسبه لسواقته طالما انتا مبتديء يبقي احلي حاجه ليك هي ال250 العاده ودي معقول جدا كبدايه ومتقلقش هي مكنه جرايه وبتسافر وزي الفل طالما كل حاجه فيها سليمه ودوره التبريد سليمه.
3-اسعار ال250 العاده بتبدا من 14 ال 15 لو افراج و11 ال 13 لو معلقه نمر وحالتها كويسه
4- كلمه افراج معناها ان البايك لسه معلقش نمر ومفيش حد ركبه في مصر استيراد يعني.
5-ال250 زي ما قولتلك جميله ليك كبدايه .
6- قطع الغيار متوفره جدا لموديلات هوندا .
7- ال250 بيشيل اتنين بس حاول علي اد ما تقدر متركبش اي حد وخلاص وراك عشان لما تبقي متمكن من السواقه وحبيت تاخد غرزه علي سرعه عاليه واللي وراك ده مالوش في الركوب ممكن النهايه تبقي وحشه لكن لازم اللي راكب وراك يبقي ركيب عشان يبقي فاهم يمسك ازاي ولما تيجي تناور يعرف يمسك نفسه.
8- بالنسبه لل250 بتاخد بنزين 90 او 92 وبلاش 95 عشان متسلخش البساتم لكن لو ربنا كرمك بموديل عالي ابقي حط 95 لان كفاءته ممتاااااااااازه
9- وفي حدود 15 ممكن 250 وحدود 20 ممكن 400 عاده ومتنساس ان بيبقي في حاجات لقطه طبعا.
10- مفيش موتوسيكلات اتوماتيك نهائي غير نوع هندي شبه الفيزبا كده وتعبان اخر حاجه .

شوفت بقي 10 اسئله يامفتري هههههههههههههههه انا تحت امرك ياقمر