قديم 09-01-2014, 07:31 PM
حسن عبد الحليم حسن عبد الحليم غير متواجد حالياً

حسن عبد الحليم is on a distinguished road
افتراضي رد: مقارنة بين الكيا سبورتاج وبين الهيونداي ix35

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

اهلاً بيك يا حسن باشا ومبروك مقدماً العربيه الجديدة

انا كان عندى نفسك مشكلتلك بالظبط مع الالنترا وكان معايا 2008 برضو وقبلها كان معايا بى ام الفئه التالته 2006 ودلوقتى جبت تريوس علشان مشاكل المطبات وصدقنى ظهرى كان بيتعبنى فى البى ام اكتر
الموضوع مش موضوع ارتفاع الموضوع موضوع مرونة العفشه وطبعاً وضعيه القيادة بالعكس العربيات العالية المطبات والطرق المكسرة بتبقى ارحم بكتير من اى عربيه تانية واطيه

كمان العربيات العاليه تقدر تعلى الكاوتش فيها بسهولة اكبر بكتير من العربيات السيدان وبالتالى تكسب مرونة اكتر وبالتالى راحة اكبر للركاب وان كان كله هياثر على الثبات

وبالتالى لو حضرتك مش بتجرى بالعربيه وسواقتك هادية العربيات العالية انسب ليك مفيش كلام

وبالنسبة للمقارنة بين السبورتاج والهيونداى الاتنين اخوات شقايق من نفس الام ونفس الاب اختلاف اسماء واشكال بس وان كنت انا اميل للسبورتاج شكلاً وديه اذواق طبعاً لكن الهيونداى اوسع بس انا رائى تركب الاتنين وتشوف انت ميال لمين اكتر والاتنين كويسين واختيار موفق ان شاء الله

اهلا بيك اخي الكريم ..

انا اول مافكرت في العالي كان في التريوس الصراحة.. وناس قالتلى ناشفة جدا على ضهرك وكمان ركبتها وحسيتها كنزة من جوة وضيقة نوعا ىما بالمقارنة بالالنترا وانا محتاجها عائلية عشان عقبال عندك عندي ثلاثة ابناء

اسفسار بس بالنسبة لجملة "تعلى الكاوتش فيها بسهولة "
قصدك اية ؟ انى ازود الجانت ؟

انا امبارح رحت سمير ريان وركبت الاتنين بس على الواقف والصراحة ارتحت
للهيونداي مش عارف لية مع ان اوبش الكيا اكتر .. يمكن عشان حسيت ان صالونها اوسع

للاسف معرفتش اسوق حاجة فيهم حتى الان .. بس ربنا يسهل

تسلم استاذي على الرد والاهتمام بالنصيحة
أكرمك الله

خالص تحياتي،،،