قديم 21-09-2011, 04:28 PM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of
افتراضي رد: نازل سوق الجمعة ومحتاج نصيحة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

على فكرة موضوع التجار دة انا لية راى تانى فية
التاجر لو هايشترى لنفسة عشان يبيع عمرة ما بيشترى حاجة وحشة لكن بيكسب الف اتنين فى الحاجة
انا اعرف تاجر تشترى منة وانت مغمض بس هاتكون دافعلك عن المعتاد الف جنية ودة مكسبة انما كعربية لا يمكن تلاقى فيها غلطة ..........وفى منهم معاو ليزر كشف المعجون
انما لو تاجر نازل يبيع لحساب واحد تانى دة اللى غلط ودة بتعرفها منين
اما يكون العربية فيها ورقة واحدة بس من وش الرخصة باسم التاجر يبقى التاجر اشترى ونزل يبيع لحسابة اما لو الرخصة باسم صاحبها يبقى بيبع للغير
وفى النهاية كل شىء نصيب
لان من كتر ما الواحد شاف عربيات مركبة انصاص وارباع وسقف حتى عربيات حوادث يعنى وبعد اما تتعمل ابو مين اللى يطلع فيها غلطة حتى الدهان بيكون فبريكة عدا مناطق اللحام اللى لا تتعدى 3 مم ومتسروخة ومتجلخة فبيكون صعب اوى اوى انك تكتشفها
انا مش بؤلك اشترى من تاجر بس كنت عاوز اوضح حجاة معينة
تعالى بقى لو هاتشترى من واحد زية زيك اولا الرخصة بتكون باسمة ولو على كلامك ناوى تجيب حاجة موديل حديث يبقى ممكن يكون اول مالك وهتلاقى معاة الاوراق والصيانات الدورية بتاعة التوكيل
لو لقيت حد زى دة اتفق معاة انك هاتخلص كل حاجة فى يوم واحد بس تروح المرور بتاع العربية وتكشف عليها الدوسية بتعها فية كام ورقة عشان الامور توضح ادامك
ربنا يوفقك
بجد الف شكر ليك علي المعلومات دي لاني اول مرة اعرفها بس هو المفروض اخد معايا كام وانا رايح وهكشف عليها في المرور ازاي ده يوم الجمعة اعتقد المرور قافله
طيب هو انا دلوقتي عاوز اعرف ايه اللي هيحصل يعني انا دلوقتي مثلا عربية عجبتني المفروض هعمل ايه ينفع الراجل يخرج معايا بره السوق واكشف علي العربية عند حد اعرفه ولا لازم ابينله فلوس الاول ولا هو ايه اللي بيحصل وبتبقي ماشية ازاي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟