قديم 20-11-2010, 02:47 PM
عصام جلاب عصام جلاب غير متواجد حالياً

عصام جلاب is a glorious beacon of lightعصام جلاب is a glorious beacon of lightعصام جلاب is a glorious beacon of lightعصام جلاب is a glorious beacon of lightعصام جلاب is a glorious beacon of light
افتراضي رد: تجربة شخصية تحولت لنوع من الادمان ادعو الله الا يعافيني منه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmohamed1975 مشاهدة المشاركة

تجربة شخصية و تحولت للادمانfficeffice" />
------------------
بسم الله الرحمن الرحيم ممكن يكون الموضوع ده مكانه مش هنا بس للاسف انا كتبته امبارح و مش عارف ليه مش موجود ممكن اكون متاكدتش من اضافته و ارجو من الادارة اذا كان هذا المكان ليس المكان المناسب ان تنقله و ناتي للموضوع و الله العظيم الكلام الاتي هو فعلا تجربة شخصية حقيقية و ليست من وحي الخيال او حكايات الناس كما ان الهدف منها ليس النفاق او الرياء معاذ الله انما احقاقا للحق و احساس حقيقي حاولت ان انقله للاعضاء لا مش هقول الاعضاء هقول الاخوة انا / عمرو محمد سني 35 سنة و دي تجربتي الشخصية التي تحولت فيما بعد لنوع من انواع الادمان التي اسال الله سبحانه و تعالي الا يعافيني منه ابدا طالما استمر الوضع بهذا القدر من الحب و العطاء و التفاني و حب الخير للجميع و اعتذر عن المقدمة الطويلة بعض الشئ و لكن رايت انها ضرورية من وجه نظري و لنذهب لاروي لكم تجربتي و سامحوني ايضا فيما بعد اذا تحولت عن الفصحي للعامية .
بداءت تجريتي يوم 30مارس 2010 بتسجيل نفسي كا عضو بالمنتدي عضو جديد يدخل كل يومين ثلاث يبص على المشاركات و يحاول يستفيد من خبرات الاعضاء و يطلع تاني دون اي مشاركة ثم حاولت اكتب استفسار اسأل فيه الاعضاء عن ارئهم فى الاختيار و المفاضلة بين سيارة او اكثر زي ما عملت فى اكثر من منتدي و لكم كانت دهشتي بالاستجابة السريعة و النصائح المفيدة و المساعدات الفاعلة تصدقوا انا اختارت العربية بناء على نصائح الاستاذ بدر بسيوني و احمد ممدوح و موضوع حازم خضر تجربتي مع الماتريكس مع الاحتفاظ بالالقاب طبعا و اللي ساعدني اني اشتريها الاستاذ سيف الدين مشرف القسم التجاري.
ثم وجدت نفسي فجاة بدون اي مقدمات و على مدار سبعة اشهر هي تاريخ ميلادي فى المنتدي جزء من نسيج هذا الكيان احب اشخاصه بدون سابق معرفة او حتي لقاء لما لمست بينهم من حب صادق و اجتماع على الخير و بدافع افادة بعضهم البعض .
حتي فى عز ما انا راجع من شغلي تعبان و هلكان مصر موتورز اصبح المتنفس الوحيد لي سواء و انا فى القاهرة فى البيت او و انا مسافر و الله العظيم انا لا امدح احد لغرض شخصي و لا سابق معرفة و لكنها الحقيقة عارفين يمكن انا لسه قايل الكلام ده لاستاذنا الكبير استاذ اشرف koashraf فى مداخلة فى موضوع مين زار واحة سيوة و اسمحولي اقوله تاني زمان و انا صغير لما كنت بصحي الصبح كنت اجري على ابويا اصبح عليه هو و الحاجة و دلوقتي بدخل اصبح على بناتي بس زاد عليهم مصر موتورز بدخل الصبح زي ما كون بدور على افراد اسرتي اصبح عليهم و اطمئن عليهم و ابقي زعلان لو ملقيتش حد منهم موجود استاذ اشرف - استاذ نبيل عبد الرحمن- استاذ خالد خليفة - استاذ حازم شاهين - استاذ وائل ابو نورا - استاذ سيف الدين - استاذ احمد فاروق – استاذ احمد ممدوح – استاذ حازم خضر استاذ بدر بسيوني – استاذ علاء صفوت- استاذ كريم علي - استاذ هشام باهي – استاذ احمد بدر 1978 - استاذ bAdR – الاستاذ معتز محمود- الاستاذ طارق البدري- الاستاذ سومو و اسف ازا كان الترتيب جه كده عشوئي حسب الذاكرة مش تقليل من مكانة حد او تفضيل لحد على حد ممكن الذاكرة لا تسعفني الان لكي اتذكر باقي افراد اسرتي الجديدة و التي بسم الله ماشاء الله تجاوزت الـــ80 الف عضو بس بجد ده الاحساس اللي كان جوايا حبيت انقله ليكم ربنا يجمعنا على الخير دائما و ما يفرقنا ابداء و كل عام و انتم دائما بخير و تقدم و ازدهار اخوكم عمرو محمد
كلام جميل وكلام معقول مقدرش اقول حاجة عنه
واذا كان الادمان بالمنتدى خلاك تقول الكلام الحلو دة فالنرفع شعار الادمان