قديم 25-04-2011, 11:44 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ادى الحقيقة ولا عزاء للمكابرين

اعتبر ان انا مؤيد لبقاء مبارك
او زعلان ان مبارك مشي
او رافض لاهانته او محاكمته

ماذا يمثل لي مبارك اكثر مما يمثله لي احمد عز؟
ماذا يمثل لي مبارك اكثر مما يمثله لي فتحي سرور؟ او احمد نظيف؟ او عاطف عبيد؟
كل دول كانوا موظفين في الدولة و كانوا رموز - من امين سياسات الحزب الحاكم - الى رئيس مجلس الشعب لمدة 20 سنة - الى رئيس وزراء حكم لمدة 9 سنوات!!!!
لما طلعوا فاسدين وجبت محاكمتهم و محدش اعترض
ليه بقى الاعتراض على مبارك؟
الحرب؟ انا قلت قبل كده ان فيه فعلا مليون و ميتين الف شخص حاربوا في اكتوبر و كل واحد فيهم كان ليه دور تحت قيادة الشاذلي

تحسين الاقتصاد؟ انا لسة كنت بتابع برنامج اقتصادي كان بيقول ان فعلا الاقتصاد المصري بيزداد فيه النمو بنسب تصل الى 7% سنويا و لكن توزيع الثروات غير عادل و معدل التضخم اعلى من معدل النمو
يا فرحتى.... لما الدخل العام بيزيد مليار و المليار يتوزعوا على الاثرياء اللي مش محتاجين اصلا بينما الفقراء بيفقدوا مصادر دخلهم!!!
لما مرتب الموظف يزيد 20% يقابله زيادة المواد الغذائية 300%
لو حنقول ان الدخل زاد 20% اقول يبقى انتوا مش عايشين في الدنيا او بتقولوا يا ايها الذين امنوا لا تقربوا الصلاة
انظروا للاقتصاد من منظور شمولي - نسبة الفقر - معدل التضخم - فرص العمل - الحد الادنى للاجور - الدين العام المحلي و الدولي - توزيع الثروة
و بعدين الملخص النهائي يحدد الاداء الاقتصادي لحقبة مبارك الفاشلة
عمل ايه كمان ؟