قديم 06-08-2011, 01:11 AM
الصورة الرمزية alymonir
alymonir alymonir غير متواجد حالياً

من انا؟: مصري مسلم
التخصص العملى: مهندس سلامة مهنية بشركة بترول
هواياتي: لا يوجد حاليا

alymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صيانة 20000 كم مازدا 3 بالتوكيل أم خارج التوكيل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

لأخ الفاضل الأستاذ على منير .....كل عام وانت بخير ورمضان كريم
أنا فى نفس الحيره بتاعه حضرتك ونفس المشكله ومشعارف أخد قرار
عربيتى الجاك عملت صيانه عشر الاف الشهر الماضى فى التوكيل فى 6 اكتوبر وهو الوحيد إللى بيعمل صيانه وكلفت 400 جنيه غيار زيت وفلتر وتربيط عفشه وميه ردياتير
المشكله عندى فى المشوار .....يعنى عشان اعمل صيانه لازم اسافر من العريش للقاهره وأبات وتانى يوم أروح 6 اكتوبر واعمل صيانه وارجع العريش مره تانيه
ساعات بأقول لنفسى إيه الهبل إللى أنا فيه ده ......طب مأغير زيت واربط عفشه هنا عند أى صنايعى فى نصف ساعه ولا البهدله دى .....والعربيه ماشيه ذى الفل ومظهرش منها عيب حتى الان ومعتقدش إنه يظهر
وحتى لو ظهر عيب فى حاجه ذى الكهربا ولا فى الميكانيكا التوكيل هيقول لى دى خرجت من الضمان ......لان فى حاجات بتخرج من الضمان بعد الفين وبعد خمس الاف وفى حاجات بتخرج بعد عشر الاف وحاجات بعد عشرين الف ..... يعنى هندفع هندفع
لكن إللى مصبرنى إن الصيانه كل عشر الاف ودول انا بعملهم تقريبا كل 8شهور فبقول مش مشكله وخلينا فى الضمان .
بالنسبالك لو فى صيا نه فى الاسكندريه خليك فى الضمان ومش مهم أغلا شويه المهم ان فى صيانه فى مكانك إللى انت فيه ..............طب واحد ذى حالاتى يعمل إيه .................رمضان كريم
كل سنة وانت طيب يا دكتور كمال ور ربنا يتقبل منا و منكم صالح الأعمال
برضه انت حيرة حضرتك اكبر مني لأن العربية صيني و الصيني ممكن تقلق منه شوية + المشوار سخن جدا
الواقع إن المشكلة إن الصيانة في أبو رواش يعنس سفر برضه بس أنا عندي مركز غبور هيونداي اسكندرية بس زي ما شرحت في الموضوع بتاع صيانة ال 10000 كأنهم في بلد تانية , نظام تاني و أسعار تانية و خرعبلات
شكرا لمرورك و تقبل تحياتي

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ragy/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-4.png[/IMG]