قديم 25-07-2009, 01:45 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى مع السيارات فى جنوب أفرقيا حكاية صور !

سبحان الله الصوره اختفت لوحدها ( موش بأقول لكم محطة الرفع مخرفه ) ! عموما هى لم تكن

سيئه ! بس الواحد كان مكسوف الناس تظن انى عمال أحط صورى و معجب بنفسى قوى !

المهم تبدأ قصة جنوب أفريقيا بأن الشركه الآميريكيه التى أعمل بها عملت ميرج ( اندماج ) مع

شركه أخرى و بعدين جائت شركه أضخم لتبلع الاثنين وتشتريهم ! و من مواصفات وظيفتى

فى الشركه الجديده أن أكون حاصل على شهادات من جمعية القلب الآميريكيه و جمعية أطباء

الطوارىء و الحوادث العالميه و مقرها أميريكا برده ! و لكن علشان أنا عربى ابن عربى و النبى

عربى فمن الآسلم نبعد عن أميريكا بعدين أفجر كام برج هناك ولا حاجه ( وأنا فى الحقيقه ما أعرفش

( أفجر برج حمام حتى ) ! المهم ان هاتين الجمعيتين لهم فرعان فى العالم ! واحد فى هولندا و الثانى

فى جنوب أفريقيا ! و برده علشان أنا عربى و أفريقى و علشان الرسوم المسيئه واتفاقية شنجن بنجن !

وجدوا ان جنوب أفريقيا أحسن و أرخص ! وأنا قلت مافيش مشكله ! حقيقى والله أنا لا أحب أن أزور

أميريكا رغم ان أخى ثم ابنته ذهبوا الى هناك و كمان أولادى راحوا كندا لفتره طويله ! بس الكلام

ده ما بياكلش معايا ! و فرحت و زعلت فى نفس الوقت ! فرحت لآنى لما شوفت فيلم أفريكانوا كان

فى نفسى أزور هذه البلاد و أفتكر نفسى أحمد السقا ( بس موش ح آخد معايا محمد عيد ) ! و يمكن

هناك ألاقى مزه حلوه ( الشرع بيقول أربعه ) ! على اعتبار انى سبع السباع المفترس !ptmnlo123per1147

و زعلت علشان لو لم آخذ هذه الشهاده لن أكمل فى الشركه اللى عملت بها 20 سنه كامله وهى عمر

أولادى ! و بعدين بعد ما شاب ح يودوه الكتاب ! و مافيش هناك دكاتره مصريين يرأفوا بحالنا

زى هنا و ما فيش يا أما ارحمينى ! المهم قبل السفر بشهر و نصف تقريبآ بعثوا لى بالكتب اللى

المفروض أذاكر منها ( المفروض رسميا يبعثوها قبل الامتحان ب 6 أشهر ) لكن حدث خطآ منهم

ووصلتنى متأخره ! و حاولت التأجيل لكن ( لا ممكن ) ! و اقترب ميعاد السفر و ابتدى بعض

معارفى فى التريقه على شخصى الضعيف ! اللى يقول لى عاوز نسناس و اللى يقول لى الآلماظ

هناك رخيص و هات منه على قد ما تقدر ! و اللى يقول لى خللى بالك من الآيدز !! كأنى عنتر

شايل سيفه ! و انخرطت فى المذاكره وكانت مواد ثقيله و رهيبه و الغريب ان كلها متشعبه و منفصله

و متصله فى نفس الوقت ! و لا يمكن تلاقى فيها غلطه ! موش زى الكتب الطبيه بتاعتنا اللى كلها

كلام و أرقام مختلفه ! ptmnlo123per144 و مما زاد البله طين ان وقت المذاكره معظمه كان فى الشغل و رمضان

كمان و كان أنحس شهر فى كمية الحوادث و البلاوى اللى حصلت فيه و ملآ تقارير و ...و ....

و ما حدش بياكلها بالساهل ( على رأي ريا وسكينه ) أو خبزه مره ( على رأى اخوانا التوانسه ) !

يتبع !!
Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127