قديم 06-11-2010, 09:24 PM
الصورة الرمزية koashraf
koashraf koashraf غير متواجد حالياً
من انا؟: وديع فى شراسه واحب الخير للجميع.
التخصص العملى: كيميائى .
هواياتي: السيارات والكمبيوتر وصيد السمك

koashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مين زار واحة سيوه؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek elbadry مشاهدة المشاركة

شكرا استاز اشرف على الموضوع
انا كان ليانصيب ورحت سيوة سنة2004 بجد جميلة جدا انا كنت بشتغل فى شركة تكييف كانت بتتعامل مع الجيش وكنت عارف ان فى طريق من الفيوم بيترصف لسيوة بس للاسف ظرف الارض صعبة المعدات كانت الارض بتبلعها الرمال المتحركة هوة دة الى ماخر الطريق ودة مش كلامى دى كلام الناس الى كنا بنتعامل معاهم من الجيش
من الطريف ان جيش قمبيز الفارسى والذى يقدر بعدة الاف كان فى طريقه الى سيوه لهدم معبد امون حتى يتمكن الفرس من السيطره على مصر عقائديا وقد اختفى تماماًفى الطريق الى واحة سيوه فى هذه الرمال المتحركه ولم يظهرله اثر حتى الان وهذاواحد من الالغاز التاريخيه التى لم تحل حتى الان.
لكن الطريق اللى انا وصفته من مرسى مطروح طريق جميل ومسفلت لان اغلب الحركه من والى سيوه عليه ولكن تنقصه بعض الخدمات.
وشكرا لمرورك وتابع معى باقى الموضوع وان شاء الله تستمتع بيه
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg SiwaOasis-dakrur.jpg‏ (12.9 كيلوبايت, المشاهدات 179)

"اللهم أنصر الاسلام وأعز المسلمين"