قديم 26-01-2013, 05:55 PM
رمز الحياة رمز الحياة غير متواجد حالياً
هواياتي: الشعر

رمز الحياة is on a distinguished road
افتراضي رد: استفسااااار هام اريد مشورتكم تقسيط زيرو من كونتاكت كارز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mizotion مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى جزاكم الله كل الخير

انا ان شاء الرحمن نويت اشترى عربية بالقسط من كونتاكت كارز وتحديدا النظام المرن وسر اختيار لهذا النظام الذى تقدمه شركة كونتاكت كارز هو عدم وجود تامين وكان ليا شوية استفسارات لاى حد قسط من خلال كونتاكت كارز :

1- كنت عاوز اعرف قبل اى شىء هل اختيارى سليم لشركة كونتاكت بمعنى هل هى شركة محترمة ؟
2- من اى شخص جرب تقسيط زيرو معاهم كنت عاوز اعرف ايه الاجراءات اللى عملتها معاهم ؟

3- كنت عاوز اعرف يعنى ايه اعمل عقد بيع مسجل باسم شركة كونتاكت وكمان بتوكيل باسمهم ؟ مع انهم بيقولو الترخيص هيكون باسمى ؟ يعنى هل المقصود ان الرخصة فقط هى من ستكون باسمى اما العربية باسمهم حتى تسديد قيمة الاقساط كلها ؟

من الاخر ياريت اى حد خاض التجربة معاهم يقولنا تجربته وخطواتهم بالتفصيل لتعم الفائدة على الكل

كان ليا سؤال اخر بعيد عن كونتاكت : حد يعرف تقريبا مصاريف ترخيص سيارة موديل 2013 1600 cc بكام دلوقتى ؟ لمدة سنة ؟ او لمدة تلت سنين ؟ واقصد المصاريف كلها بالمثلث وطفاية الحريق والهبل ده كله

جزاكم الله كل الخير
والله انا اللى جربته كان موقع لقطة كارز بس هو بيعرضلى الاسعار عند المعارض المختلفة فى مصر وبيسيبنى انا اخل اختار واقرر وقدامى ارقام التليفونات كلها بتاعة كل المعارض بتواصل مع اللى انا عايزاه ولما بقولهم ان انا جاية من عليه بيعملولى خصم اضافى انا اشتريت منه عربيتين واحدة ليا واخويا كمان اشترى منه وبصراحة من المواقع المحترمة واللى لما حصل سوء تفاهم ولجأتلهم وقفوا معايا وحلولى كل شئ انا بنصحك تدخلى عليه وتشوفيه

دع الخلق للخالق
_____

لقطة كارز