قديم 16-12-2010, 06:19 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: احكى تجربتك مع تجار السيارات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xwaledx مشاهدة المشاركة

والله انا ايضا سعيد للنقاش مع حد بيفهم فى السوق
بس خلينى اقولك ان زى ما انا قلت بعض المعارض ومش كلها هى دى السياسة عندها وده بيحصل فعلا لان كل البنوك زى ما حضرتك قلت كلها بتتنافس فى طرق جذب العميل ببرامج كثيرة فهتلاقى فى بنك على سبيل المثال بيدى عمولة 500 جم وبنك بيدى 750 جم فتفتكر البياع على قد ما هيقدر هيحول العميل على انهى بنك منهم اكيد على العمولة الاكثر
وعلى فكرة انا طبيعة عملى مش محدودة مع بنك او اثنين انا اتعاملت مع اكثر البنوك الموجودة فى مصر واللى بقوله من تجارب عشتها بس ماتفهمش غلط والله ما كونتش بعمل كده
يجى الناس ال بتقول ال فكرة ان مكسب التجار فى بيع العربيات بيكون 4 الف جنية من الخصم غير عمولات البنك ال الناس فكراها بتوصل الى 3 الف جنية
قول يا ريس مش انتم بردة كوكيل وموزع بتكسبوا الارقام دة واكثر فى العربيات ال انتم وكلاء ليها برضة
مش بقولك شكل الموضوع هيكون تحاور مع تجار مش تجارب مشترين مع تجار