قديم 07-07-2013, 12:21 AM
moko_2004 moko_2004 غير متواجد حالياً

moko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud of
افتراضي رد: اسعار قطع غيار السياره النوبيرا الاستيراد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanhassan مشاهدة المشاركة

متشكر أولا على الرد
ثانيا أنا نفسى اسقط نفس الموتور 1500 سى سى بتاعها عشان أستهلاك البنزين
ثالثا انا مثبوت عندى فى الرخصة سعة الموتور 1499 سى سى هل لما أسقط موتور مختلف , السعة فى الرخصة بتتعدل ولا الأفراج الجمركى مبيبقاش فيه سعة الموتور
رابعا موتور اليجنزا بيركب زى مهوا ولا بيحتاج تعديل
صديقي العزيز انا كان معايا الموتور 1500 كان مثبوت في الرخصة 1496 ولانة كان خفيف كان استهلاكة في البنزين من اسواء ما يكون العربية اوتو وبتعمل 160 كيلو في الصفيحة على السريع
ال 2000 استهلاكة كان احسن على نفس الفتيس 190 كيلو في الصفيحة على الطريق السريع
بالنسبة للسعة اللي عرفتة فيما بعد انة مفيس سعة موتور بتتسجل في مواتير الدايو و الهيونداي القديمة

الموتور اغلب قطعة بتركب زي ما هي مع بعض تعديلات بسيطة جدا راجعي موضوعي عن تسقيط مكنة ليجانزا في نوبيرا وانت هتعرف كل التعديلات المطلوبة

بعد ما تركب و تدعيلي حابب انوه على حاجة مهمة حيث ان العربية النوبيرا معروفة بفراملها الضعيفة نصحية مني ما تعديش 180 الا لما تكون مطمئن جدا على الطريق لأن فراملها مش بتسعفك بعد سرعة 160 ودايما اعمل ريجلاش لفرامل اليد لان الموتور بجد بيكون شديد وهتتبسط منة جدا جدا بأذن الله