الموضوع: شراء كوريك
قديم 30-10-2012, 08:26 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شراء كوريك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michohat مشاهدة المشاركة

للايضاح
هل الكوريك التمساح والكوريك الهيدروليك الاثنين شغالين بضغط الزيت صح ؟
انهي فيهم اصغر ف الحجم
انهي اكتر اعتماديه بصرف النظر عن سهوله الاستخدام

اسئلتي علشان عاوز اشتري كوريك يستحمل اني ارفع عربيتي الملاكي وهيا متحمله حموله كامله بسهوله
وده لان الاحتمال وارد بان اسرتي تكون ف العربية ومحتاج اغير الكاوتش فاكيد مش هنزلهم لو واقف ع طريق
الكوريك التمساح و الكوريك الرأسى .... الاتنين شغالين بضغط زيت .... علشان كدة بيسموهم هيدروليك .... بس الاسم التجارى الدارج .... الكوريك التمساح ... و التانى بيسموه هيدروليك

الحجم العام ..... الكوريك الهيدروليك اصغر ....
الارتفاع عن الارض ... التمساح اقل ارتفاعا عن الارض ...
لا تقلق .. التمساح ممكن يرفع عربيتك الملاكى و هى محملة ان شاء الله

انا حفترض وزن عربيتك 1.3 طن ... و فيها 4 اشخاص ... الواحد حمولته 100 كيلو ... يعنى فى العربية 1.7 طن ... قول 2 طن
الكوريك ممكن يرفع 800 كم

الاوزان دى مبالغ فيها طبعا ... بس ان شاء الله التمساح هو المناسب لحضرتك

عربيتى عالية عن الارض .... التمساح الصغير بيتفرد على الاخر و مبيكونش لسه رفع العربية عن الارض ... علشان كدة انا جبت كوريك هيدروليك راسى
و بنام تحت العربية لما اجى اغير العجلة
ربنا يوفقك للى فيه الخير