قديم 10-12-2008, 06:19 PM
الصورة الرمزية MohabSaeed
MohabSaeed MohabSaeed غير متواجد حالياً

MohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مميزات الاضاءه الزينون

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

ديه نفس مشكلتى انا حاليا حاطط فامية على الفوانيس الامامية وماشى بالنور العالى بس برضو طريقة فاشلة ptmnlo123per1106

يبقى هو الزينون الحل ..... بس عاوزين نركبه بشكل قانونى علاشان لما ندخل لجنه مافيش ظابط شايف نفسه يعمل فيلم علينا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moshax مشاهدة المشاركة

ودى صورة كمان توضح درجات الزينون واسمائها علشان فى 5 الوان للزينون

وفى HID الكورى سعرة معقول 950 جنية واحسن من الصينى بكتير الصينى ب 600 جنية ولو عاوز حاجة كويسة يبقى عليك وعلى الالمانى ... بس انا سمعت انو كل الالمانى فى السوق مضروب (صينى ومكتوب علية ميد ان جيرمان) ياربت اى حد ياخد بالة من الحتة دى لو هيشترى

بالنسبه للزينون ال K5000 انا شايف انه مش باين اوى انه زينون هل اللون ده لو اتركب برده يعتبر مخالفه و لا ممكن يمشى عادى ؟ انا شايف ان درجة اللون ديه مريحه للعين و مفهاش مشكله .

* بجد انا محتاج اركب الزينون ده علاشان مابشوفش كويس بليل مش عاوزه منظره , و مستغرب جدا ليه بيعتبروه مخالفه سواء الى مركبه مظبوط او الى مركبه غلط ...
ptmnlo123per160 !! طيب ماهو دلوقتى بينزل استاندرد فى كتير من السيارات الحديثه !!! و انا فانوس عربيتى فيه عدسه و ممكن يركب عليه زينون و مش حيعمل مشكله لحد ... ابقى مخالف ليه !!!
هو مين الى بيحط القوانين ديه و هل بيحطها و هو قاعد على القهوه مثلا !!ptmnlo123per111

THE ELEGANT ALFA ROMEO 156 AUTO DELTA 3.7 GTA - AM SUPER
The Most Beautiful & Powerful Front Wheel Drive Car Ever Made - 400 Horses Power - From 0:100 Km\h in4.8 Sec & Top Speed 290 Km\h