قديم 08-08-2010, 12:21 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ** أوقفوا نزيف الأسفلت !!!!!!!!!!! **

والله يا باشا بدون مبالغة
لما كنت فى الاجازة اللى فاتت بحس انى غير آمن على حياتى و انا ماشى فى طرق و شوارع مصر..

طبعا لكل أجل كتاب و الحمد لله كلنا مؤمنين بس فعلا الاهمال فى مصر واللا مبالاه و الاستهتار بكل شى حتى ارواح البشر وصل إلى درجة لا يمكن السكوت عنها ابدا

مفيش قانون اصلا ولا فيه التزام و المهمة الاسمى للشرطة و المرور هى تحرير المخالفات فقط لا غير ,,, الا ما شفت ظابط مرور بيحالول يساعد حد ولا يرشده الى طريق ... دا انا فى الكويت مرة ظابط مرور قطع لى الاشارة بعربيته و دخلنى الشارع علشان اعدى بعربيتى فى مرة كنت تايه .. والله العظيم حصلت

هنا فى الكويت لما بكون داخل تقاطع والله العظيم ببقى انا واللى داخل معايا تقريبا بنعزم على بعض مين اللى يدخل الاول

اما فى مصر فكنت دايما ماشى فى سبق مع اللى جنبى واللى ورايا و حتى مع الناس اللى بتعبر الشارع ولا فيه ذوق ولا اخلاق و لو اتأخرت ثانية فى اشارة تلاقى ميت الف كلاكس فوق دماغك زى ماتكون الدنيا طارت و خلصت

يعز عليا قوى انى الاقى فى بلدى (بلد الحضارة) هذا المستوى الفظيع من التخلف
و اجد فى بلاد اخرى اقل منا بكثير فى كل شيء هذا المستوى من الرقى ...

لك الله يا مصر

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!