قديم 16-12-2011, 01:14 PM
I.ABUBAKR I.ABUBAKR غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ELEC.ENG

I.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to beholdI.ABUBAKR is a splendid one to behold
افتراضي رد: معايا لانوس 99 وعايز اغيرها واجيب لوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOSTAFA SALLAM مشاهدة المشاركة

من خلال قرائتى لمشاركات الأعضاء لاحظت حاجة غريبة كولو بيتكلم على السعر .
يا جماعة انتوا بتقارنوا بين اللوجان و الانوس علشان نفس السعر فقط .
انما اللوجان لو نزلت بسعرها الأصلى مش هتقل عن 85000 جنيه .
هى رخيصة علشان اتفاقية اغادير مش اكتر .
و من الأخر انا على طول بركب عربية نوبارا 2004 بتاعة واحد قاريبى و اهى نوبارا و 2004 كمان مش لانوس .

و بأمانة اللوجان افضل و بأداء ملحوظ .
و بالنسبة للانوس فواحد صاحبى معاه عربية لانوس 2002 و حالتها نضيفة جدا بس فى فرق كبير و ملحوظ و ممكن اقولك زى ايه .
اولا يا سيدى زى العفشة .
اللوجان اعلى و انعم بلا جدال .
التكيف اللوجان افضل بمراحل و ملوش تأثير ملحوظ على اداء اللوجان انما الانوس بتبقى ميتة و انت مشغل التكيف .
فى السحب الأتنين زى بعض بس موتور اللوجان انعم و تجميعها اسرع انما نفس روح الغيار تقريبا و علشان محدش يقولى انت بتقارن عربية 2002 بعربية 2011 احب اقوله حتى الانوس 2012 كدة يمكن ال 2002 انضف والله و ادائها افضل .
من حيث الصاج الأتنين واحد ان لم يكن صاج اللوجان محمل اكثر بس فى بعض الأجزاى زى الكابوت و الشنطة وانما الأبواب:THE_PR ~18: و الرفارف الأتنين واحد .
فى الثبات اللوجان تتفوق و بفارق ملحوظ جدا لأن الانوس بعد 120 بتلحبط جامد و ثابتها بيبقى وحش .
من حيث الفرامل اللوجان اقوى و بفارق كبير بعد 100 كم .
و كمان اللوجان اوسع من الانوس و اريح و مستوى الرؤية فيها افضل .
بس يا سيدى هى دى الفوارق اللى هتلاحظها .
و انا رأيى من رأى الأعضاء لو الانوس مريحاك متفرطش فيها انما لو تعباك او انت زهت منها و عاوز تغير انصحك باللوجان لأنها فعلا عربية محترمة و تقبل تحياتى .

ibrahim aboubukr