قديم 18-08-2011, 05:48 PM
الصورة الرمزية koashraf
koashraf koashraf غير متواجد حالياً
من انا؟: وديع فى شراسه واحب الخير للجميع.
التخصص العملى: كيميائى .
هواياتي: السيارات والكمبيوتر وصيد السمك

koashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجنب أسباب النوم اثناء القياده..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

موضوع خطير
انا ياما ركنت و انام لما اكتشف اني بغفل حتي لو مجاليش نوم مجرد اني اركن و ريح 5 د بستعيد نشاطي ل نص ساعة علي الاقل و ارجع اركن تاني و لو جالي نوم لمدة ربع ساعة مثلا ممكن ارجع اسوق 3 ساعات

في موقف ظريف حصلي كنت تعبان جدا و راجع من القاهرة و الدائري ماشي تاتا تاتا من غير قصدي روحت نايم طبعا لما كان الطريق واقف و انا لما انام بعمق لما باصحي معرفش انا فين و ليه و امتي و ازاي
طبعا لما الطريق ابتدي يتحرك الي ورايا ادرك ان الي في العربية الي قدامه الي هو انا مات !

بالضبط ده اللى كنت بأتكلم فيه ان الانسان لو مش واخد قسط كافى من الراحه قبل القياده خصوصاً لوالقياده لمسافه طويله ممكن فى لحظه تاخده سنه من النوم اوحتى ينام تماماً والحادثه بتحصل فى لحظه.....

وكويس انك نمت وانت واقف فى الاشاره ده ستر ربنا واضح انك كنت مرهق اوجاى من سفر.

"اللهم أنصر الاسلام وأعز المسلمين"