قديم 20-09-2013, 06:41 PM
الصورة الرمزية romeoalmansour
romeoalmansour romeoalmansour غير متواجد حالياً

التخصص العملى: Engineer
هواياتي: reading and reading

romeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أي مشكلة في السيارات الفورد FORD ضعها هنا وسوف نساعدك علي حلها ان شاء الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hhaannyy مشاهدة المشاركة

بعد السلام والتشكرات والتحية والذى منه
انا معايا فورد اسكورت 99 1300 مانيوال - دلوقتى انا حالل الماتور وبعمل عامره فى الماتور ودى اول مره يتفتح ، فغيرت طقم بساتم على 020 وجونات كامله وطرمبة مايه وخراطه وتنظيف ، المشكله انى قبل العامره العربية ماكنتش بتجمع سرعه ابدا غير بعد النقل ع الثانى .. المهم ركبت عربية واحد صحبى من يومين هينداى اكسنت قديم كربراتير مانيول .. بسم الله ما شاء الله العربية وهى ع الاول بتجرى وبتجيب التانى فى اقل من 3 ثوانى .. افتكرت الحزينة المخروبه عربيتى الفورد .. بس قولت لنفسى اكيد بعد العمره حتبقى حاجه تانيه و الميكانيكى حيشحم التروس وحيظبط واكيد حتفرق - المهم مش عارف اعمل ايه انا رايح للميكانيكى بكره علشان حيبدا التليين ع الواقف ويدور لاول مره - هل تنصحنى بحاجه اطلبها من الميكانيكى يمر عليها ولا انت ايه رايك ؟؟؟ مشكور مقدما على الاجابة فى اقرب وقت
مع كامل احترامي لكلام حضرتك حرام تقارن الفورد سكورت باللاكسنت مع احترامي وتقديري لاكسنت - بعد ما تلين العربية ان شاء الله هتلاقي المشكلة تتحل - بس خلي بالك الفورد صعب شوية في شغلة بعد ما حضرتك تستلم العربية اوعي تمشي من ادامه لو العربية فيها حاجة - وبعد ما حضرتك تستلم العربية لو شكيت في حاجة انا ممكن اضبطها لحضرتك علي الكومبيوتر - بجهاز التوكيل الاصلي ان شاء الله وانا تحت امر حضرتك في اي استفسار - زي ما قلت لك تلاقي دخنة - تلاقي نتشة - تلاقي اي حاجة - اوعي تمشي الا لما تتحل من عند الميكانيكي.
والله اعلي واعلم

............

الله العظيم أعلي وأعلم

اللهُــم يا فارج الهَم, ويا كاشف الغــــم, فرّج همّــي, وفُك كربي, واغفر ذنبي , وارزقنــي من حيثُ لا احتسب
ما شاء الله تبارك الله ما شاء الله لا قوة إلا بالله , اللهم إني أسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
اللهم لا أضام وأنت حسبي، ولا أفتقر وأنت ربي، فأصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين ولا حول ولاقوة إلابك
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية

Its easy taking it apart. But getting it back together is another story

.